Wat moet hij minimaal kunnen:
- Hartslag
- Cadans
- Sync met Strava
- Alle standaardfuncties, snelheid, afstand etc. wat een teller van de Action ook kan
Hele grote voorkeur als het volgende er op zit:
- Smartphone meldingen
- Strava live segments
- Live Tracking dmv bijbehorende app of Strava Beacon
Wat is niet nodig maar zou ik wel gebruiken als het er op zit:
- Navigatie
- Trainingsschema
Budget ca. €200 á €250 incl. HR band, cadanssensor en snelheidssensor
De Edge 130 en de Polar 460 zijn volgens mij redelijk gewaagd aan elkaar, voordeel van de Garmin is dat je er een goedkope snelheids- en cadanssensor aan kunt koppelen via ANT+. Daarnaast lijkt mij de ROX 11.0 wel erg compleet. Bryton is niet heel duur en als ik de telefoon voor het tracken gebruik is dit de meest voordelige optie. Live Segments werkt alleen niet op de Bryton.
Lastig, lastig, lastig
Overstap van smartphone naar fietscomputer
Ik heb de Edge 130. Ik ben hier zeer tevreden over al zijn er wel een aantal dingen die beter kunnen.
Ik gebruik ANT speed en cadance sensor en de batterij gaat zeker 10 uur mee. Het batterijniveau heeft dan nog 1 streepje (er is geen batterijniveau in % beschikbaar). Vermoedelijk gaat de batterij nog langer mee, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en laad dus de batterij tijdig op.
Het scherm is klein maar geweldig goed afleesbaar, al zou de invulling efficienter kunnen. Er is voor sommige datavelden nogal veel ongebruikte ruimte.
Je vernoemt de barometrische hoogtemeter. Laat dat nu net iets zijn dat volgens mij niet werkt op de 130. Ik rijd meestal zo'n 40m onder zeeniveau en soms doe ik in ons vlakke land wel honderden hoogtemeters.
Ik twijfelde tussen de 130 en de 520 plus. Het is de 130 geworden omdat de 520 eigenlijk al oude HW is en voor navigatie ben ik van mening om een zo'n groot mogelijk touchscreen te hebben, een Edge explore of zelfs 1030, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik zou enkel de 520 plus hebben genomen als het scherm van de 130 mij te klein zou hebben geleken, maar zoals eerder vernoemt was ik hiervan toch onder de indruk.
Ik gebruik ANT speed en cadance sensor en de batterij gaat zeker 10 uur mee. Het batterijniveau heeft dan nog 1 streepje (er is geen batterijniveau in % beschikbaar). Vermoedelijk gaat de batterij nog langer mee, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere en laad dus de batterij tijdig op.
Het scherm is klein maar geweldig goed afleesbaar, al zou de invulling efficienter kunnen. Er is voor sommige datavelden nogal veel ongebruikte ruimte.
Je vernoemt de barometrische hoogtemeter. Laat dat nu net iets zijn dat volgens mij niet werkt op de 130. Ik rijd meestal zo'n 40m onder zeeniveau en soms doe ik in ons vlakke land wel honderden hoogtemeters.
Ik twijfelde tussen de 130 en de 520 plus. Het is de 130 geworden omdat de 520 eigenlijk al oude HW is en voor navigatie ben ik van mening om een zo'n groot mogelijk touchscreen te hebben, een Edge explore of zelfs 1030, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik zou enkel de 520 plus hebben genomen als het scherm van de 130 mij te klein zou hebben geleken, maar zoals eerder vernoemt was ik hiervan toch onder de indruk.
Na veel onderzoek en vergelijken zal ik toch de keuze gaan maken uit de Lezyne Super GPS of de Sigma Rox 11.0.
Beide doen precies wat ik wil. Over de Lezyne lees ik nog wel wat onnauwkeurigheid mbt de gps. Iemand hier goede of slechte ervaring mee? De Rox lees ik eigenlijk niets bijzonder over.
Beide doen precies wat ik wil. Over de Lezyne lees ik nog wel wat onnauwkeurigheid mbt de gps. Iemand hier goede of slechte ervaring mee? De Rox lees ik eigenlijk niets bijzonder over.