Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Ik zie het niet meer, is wahoo element een oplossing?

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 18 okt 2018 08:13

Ik krijg steeds meer problemen de kaart / lijn te volgen bij een uitgezette route op mijn Garmin 520. Bril met leesgedeelte is oplossing maar ik gebruik een Oakley frame met een 3 tal lenzen. dat wordt dan een hele dure hobby, dus de vraag hier, gaat niet over andere bril of inplak lenzen. Heb ook naar de Garmin 1030 gekeken, prijs vind ik erg hoog en volgens mij zou juist het zwart / wit beeldscherm van de Wahoo kunnen helpen.

Zou een Element een oplossing zijn? Groter scherm, simpeler plaatje en niet dat verdomde paarse lijntje. Is er iemand met ervaring die hier iets over kan zeggen.
Allard

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 18 okt 2018 08:35

Ik ben bijziend, maar door mijn Oakley met correctie hiervoor, wordt het moeilijk met bril de fietscomputer te lezen. Een typisch ouderdomskwaaltje. Ik moet zeggen dat het navigeren met de Edge 810 een jaar of 2 geleden heel moeilijk werd, en dat het zwart wit contrast op het scherm van de Elemnt Bolt hier soelaas heeft gebracht, ondanks de beperkte afmetingen. Dat kan alleen nog maar beter worden met de grotere Elemnt.

Ik zou zeggen: probeer het eens. Ongetwijfeld vind je een fietskameraad of een shop in de buurt die je dat even kan laten testen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 18 okt 2018 08:45

Ben brildragend (veraf), heb daarvoor een sportbril op sterkte. Voor lezen +2 maar kan zonder hulpmiddelen het lijntje op mijn Elemnt zeker bij daglicht zonder problemen volgen. Kan überhaupt, onder mijn bril door kijkend, de Elemnt prima aflezen, ook in de uiterste zoomstand. Ik weet niet wat jou + sterkte is.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 18 okt 2018 09:31

Heb je ook Prizm Trail lenzen? Ik heb een Oakley Field Jacket met Prizm Trail variofocus lenzen. Tot nu toe zijn deze lenzen perfect en heb ik geen enkele keer het idee gehad andere lenzen nodig hebben gehad. zowel in tunnels, bij schemering en in volle zomerzon.

tinot
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:52

tinot 18 okt 2018 12:41

Zelfde probleem hier: oudere/slechtere ogen en geen varifocus voor lezen/dichtbij in fietsbril. Recent de Elemnt gekocht en in gebruik. Bevalt goed en is goed afleesbaar. Lijn op kaart is goed te volgen met fietsbril. Kaart is wel erg basaal. Helaas geen automatisch inzoomen bij routewijzigingen. Ook voor echt navigeren minder dan Garmin, maar ingeladen routes gaan prima.
"Trappen moet je toch"

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 18 okt 2018 13:18

Een bril met leesgedeelte koop je al vanaf 70 euro (BBB of Tifosi). Is een stuk goedkoper dan zo'n Wahoo..

BarTCR
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2016 10:50

BarTCR 18 okt 2018 14:46

Ik herken je probleem en heb 1,5 jaar terug al de oplossing gevonden: https://www.plaklens.nl . Dit werkt uitstekend.
Heb zelf een Jawbreaker met verschillende lenzen. De plaklenzen zijn zo over te zetten van de ene naar de andere lens. Dus geen dure investeringen in aangepaste brillenglazen. Voor 2 tientjes kun je je huidige fietscomputer blijven gebruiken.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 18 okt 2018 20:14

)Probeer plaklenzen uit, of) koop een Garmin die je kunt 'hacken'. Er zijn modelseries zoals Etrex en GPSMap die een groot scherm hebben en waarin je ook de TYP-file met een tooltje kunt aanpassen. Daarmee kun je je tracklijn dikker maken. Ook kun je in die modellen het detail van de kaart van hoog naar laag aanpassen. Bij laag, lager, laagst zie je steeds minder kaartdetail waardoor je tracklijntje er steeds verder uitspringt.
Nadeel van die toestellen is dat ze niet zo duur zijn. En dus ook niet zo fancy.

Plaats reactie