Lenzyne Mega vs Elemnt Bolt
@Vincent: Heb ik wel even naar gekeken, maar uiteindelijk van het lijstje gehaald omdat de combinatie met sensoren hem weer boven de 300 laat komen. Verder vond ik het gemis van een hoogtemeter wel jammer. In hoeverre ik de strata live segments zou missen weet ik niet, ik heb nog nooit met zo een ding gefietst, maar het lijkt me wel een goede motivatie om net even wat harder of langer door te gaan. Qua navigatie doet dit trouwens wel precies wat ik voor ogen heb... dus misschien moet ik hem toch nog maar eens beter bekijken.
Nou, heb de knoop doorgehakt. Ik weet dat de Bolt enkele functies niet heeft die ik wel graag zou willen, maar als ik de gebruiksreviews van Lenzyne lees, dan weet ik ook dat de software van het toestel nog niet deugt.
Kortom, ik mag gelukkig een Bolt testen, kijken of ie het doet met de telefoon en als dat zo is, dan koop ik nu de Bolt en als ik dan dadelijk daadwerkelijk de stoute schoenen aantrek en mijn droom (pelgrimstocht) zou achterna gaan, dan kijk ik dan wel voor een computer puur voor de navigatie. Of desnoods als ik dat met de nieuwe fiets zou aandurven, vervang ik het voorwiel voor eentje met naafdynamo en navigeer ik op de gsm.
Voor 297 euro met de sensoren is dat gewoon een hele vriendelijke aanbieding volgens mij.
Kortom, ik mag gelukkig een Bolt testen, kijken of ie het doet met de telefoon en als dat zo is, dan koop ik nu de Bolt en als ik dan dadelijk daadwerkelijk de stoute schoenen aantrek en mijn droom (pelgrimstocht) zou achterna gaan, dan kijk ik dan wel voor een computer puur voor de navigatie. Of desnoods als ik dat met de nieuwe fiets zou aandurven, vervang ik het voorwiel voor eentje met naafdynamo en navigeer ik op de gsm.
Voor 297 euro met de sensoren is dat gewoon een hele vriendelijke aanbieding volgens mij.
Tijdje terug een Super GPS aangeschaft en was blij verrast dat in de Mega modellen een kaart aanwezig zou kunnen zijn.
De grootte van de kaart die je naar het device kan sturen valt echter ontzettend mee, en zul je (als ik het goed snapte) als je van lokatie veranderd (dag 1 zit je in Limburg en dag 2 wil je in Friesland fietsen) opnieuw naar de mega moeten sturen/uploaden via de app op je telefoon omdat de opslagruimte/maximale grootte van je kaart vrij beperkt is. Dat is opzich wel heel erg jammer.
Ik begrijp dat je bij bepaalde types Garmin gewoon kaarten kan toevoegen en op een m-sd kaartje in de gps kan opslaan.
Wat dat betreft heeft Lezyne het net niet helemaal begrepen.
De grootte van de kaart die je naar het device kan sturen valt echter ontzettend mee, en zul je (als ik het goed snapte) als je van lokatie veranderd (dag 1 zit je in Limburg en dag 2 wil je in Friesland fietsen) opnieuw naar de mega moeten sturen/uploaden via de app op je telefoon omdat de opslagruimte/maximale grootte van je kaart vrij beperkt is. Dat is opzich wel heel erg jammer.
Ik begrijp dat je bij bepaalde types Garmin gewoon kaarten kan toevoegen en op een m-sd kaartje in de gps kan opslaan.
Wat dat betreft heeft Lezyne het net niet helemaal begrepen.
Rule #5
Dat stootte mij dus ook af inderdaad... echt doodzonde, want als op dat apparaat een kaart van west of heel Europa had gestaan was het voor mij eigenlijk perfect geweest. De accuduur van al die andere apparaten staat me gewoon tegen. Leuk voor een sportief tochtje, maar als ik op m'n dooie gemakje wil fietsen moet dat ding niet na 4 of 5 uur beginnen te piepen.
Even getest hoe groot je een gebied op de kaart maximaal kunt selecteren. Als voorbeeld de bovenkant van de kaart loopt in een rechte lijn van Deventer naar Hilversum en de onderkant van de kaart loopt van centrum Tilburg recht naar de Duitse grens boven Venray. Download je dat kaartvak dan is dat 5127 Kb (zeg maar 5 Mb).
Intern geheugen is 64 Mb, dus je kunt wel een heel stuk Nederland in het device zetten (wel ruimte overlaten voor ritregistratie etc.). Kaartdelen zouden mogen overlappen, device maakt er een geheel van. Valt mij dus niet tegen. Maar inderdaad jammer dat er geen SD-kaart in kan.
Overigens ik heb de Lezyne Mega niet maar heb wel interesse (vooral op de beloofde batterij duur) en wacht op meer gebruikers ervaringen.
Ook Bryton heeft nu het Aero 60 model welke wel met pre-loaded OSM map komt. In buitenland al verkrijgbaar en waarschijnlijk in september? in Nederland. Heeft veel features en ook een lange (beloofde) batterij-duur. Zou zonder hart- en cadans maar wel met out-of-front, ronde de 200 euro gaan kosten.
Intern geheugen is 64 Mb, dus je kunt wel een heel stuk Nederland in het device zetten (wel ruimte overlaten voor ritregistratie etc.). Kaartdelen zouden mogen overlappen, device maakt er een geheel van. Valt mij dus niet tegen. Maar inderdaad jammer dat er geen SD-kaart in kan.
Overigens ik heb de Lezyne Mega niet maar heb wel interesse (vooral op de beloofde batterij duur) en wacht op meer gebruikers ervaringen.
Ook Bryton heeft nu het Aero 60 model welke wel met pre-loaded OSM map komt. In buitenland al verkrijgbaar en waarschijnlijk in september? in Nederland. Heeft veel features en ook een lange (beloofde) batterij-duur. Zou zonder hart- en cadans maar wel met out-of-front, ronde de 200 euro gaan kosten.
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.
Poeh, 64 mb, daar sta ik wel van te kijken. Ik heb voor de gein wel eens een computer ontworpen op ic-niveau (dus ook zelf de bootloader schrijven in een hexeditor met opcodes) maar geheugen kost toch geen drol meer tegenwoordig. Althans, voor zo een apparaat heb je niet het snelste geheugen nodig. De Bryton was ik niet van de op de hoogte en zie nu net dat die voor 270 met alle sensoren komt. Potverdorie, dat is toch wel heel erg interessant, zeker als de accutijd klopt. Er is ook nog de iets duurdere Rider.
https://bikerumor.com/2018/07/24/eb18-b ... sts-value/
https://bikerumor.com/2018/07/24/eb18-b ... sts-value/
64 Mb is niet veel maar er kan dacht ik tot 800 uur aan rij-data opslaan. Als je 5 uur per dag fietst dan moet je toch 160 dagen fietsen om het vol te krijgen.....
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.