Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Koppelen Suunto Spartan - Powertap

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 26 jul 2018 18:15

Iemand hier ervaring met het koppelen van een Suunto Spartan Trainer aan een Powertap P1 vermogensmeter (pedaal)?

Dat gaat bij mij niet goed: hij zou tijdens het koppelen om cranklengte moeten vragen, dat doet-ie niet, ik kan 'm niet calibreren (geeft foutmelding tijdens de pogingen) en de vermogens die hij geeft, zijn veel te hoog: ongeveer het dubbele.

Ik heb al van alles geprobeerd en contact gehad met de verkoper van de Powertap, maar tot nu toe nog zonder resultaat.

Iets meer achtergrond: ik heb de vermogensmeter twee weken geleden gekocht, toen zonder problemen gekoppeld met m'n Suunto Ambit 2S. Die is echter vorige week bij een inbraak gestolen. Sporten zonder horloge is geen porem, dus me gauw geöriënteerd op een nieuwe horloge, me daarbij ervan verzekerd dat de Spartan ook compatibel is met Powertap, en 'm toen meteen gekocht. En sindsdien dus dit probleem. Het oude horloge had Ant+, het nieuwe Bluetooth, misschien zit het hem daarin?

Het is niet het enige gedoe na zo'n inbraak natuurlijk, dus ik baal er stevig van. Hier misschien iemand die kan helpen?

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 jul 2018 18:23

Cranklengte hoef je op zich niet in te geven, dit wordt opgeslagen in de Powertap zelf. Kalibreren kun je desgewenst met de Powertap app doen.

Ik weet dat veel head units niet om kunnen gaan met de dubbelzijdige Powertap-pedalen. Bijvoorbeeld Trainerroad ook niet; het beste wat je kunt krijgen is een eenzijdige meting.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 26 jul 2018 18:50

Maar ik zal de Powertap die cranklengte toch op de een of andere manier moeten bijbrengen, en dat lukt niet - ik zou niet weten hoe.

Die app is er alleen voor Apple/iPhone, toch? Daar heb ik niks aan, althans niet direct, dan moet ik op zoek naar iemand met een iPhone.

En het is enkelzijdige meting, maar het lijkt erop dat het horloge dat niet snapt, of althans: de waarden die ik krijg, zijn ongeveer het dubbele van wat reëel is, dus het lijkt erop dat hij nog een keer vermenigvuldigt wat ie van de Powertap doorkrijgt. Ofzoiets.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 11 aug 2018 17:45

Ik zal hier nog zelf even op terugkomen, misschien helpt het andere mensen: er is inderdaad een compatibiliteitsprobleem tussen de Suunto Spartan Trainer (plus een paar andere Suunto's met bluetooth, althans in onze ervaring) en de Powertap P1 S.

Het was een hele zoektocht, maar de leverancier van de vermogensmeter (Tripro) kwam al tot die conclusie, en inmiddels is het ook bevestigd door Suunto, via de importeur. Suunto is bezig met een fix, maar weet niet hoe lang dat gaat duren.

Ben ik mooi mee in de aap gelogeerd dus. Ik kan het horloge nog net terugsturen, dat ga ik doen, maar dan moet ik dus wel een veel duurdere Garmin gaan kopen.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Plaats reactie