Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Lezyne Mega XL en Mega C

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 05 aug 2019 18:58

drama idd Termi (jaar later:O), de support is sowieso niet echt geweldig. Naast de vaak belabberde software, heb spijt van dat ik niet 50eur extra uitgegeven heb aan een betrouwbaar apparaat.

Bij mijn super gps was laatst het geheugen vol, paar ritten eruitgegooid (50u over zegt ie). De ritten erna worden wel opgeslagen maar kan ze niet uploaden in de GPS ally app, hij ziet geen nieuwe ritten, iemand hier die dit wel eens gehad heeft en een oplossing weet? Al diverse keren opnieuw opgestart/BT af en aan maar helpt niks. Laatste update staat er op.

maartenn
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2019 20:58

maartenn 14 aug 2019 20:27

tomdumotor schreef: 05 aug 2019 18:58 drama idd Termi (jaar later:O), de support is sowieso niet echt geweldig. Naast de vaak belabberde software, heb spijt van dat ik niet 50eur extra uitgegeven heb aan een betrouwbaar apparaat.

Bij mijn super gps was laatst het geheugen vol, paar ritten eruitgegooid (50u over zegt ie). De ritten erna worden wel opgeslagen maar kan ze niet uploaden in de GPS ally app, hij ziet geen nieuwe ritten, iemand hier die dit wel eens gehad heeft en een oplossing weet? Al diverse keren opnieuw opgestart/BT af en aan maar helpt niks. Laatste update staat er op.
Je zou eens kunnen proberen je telefoon aan en uit te zetten. Anders met een usb kabeltje aan de computer hangen en handmatig de bestanden erafhalen en uploaden naar Strava (of wat je ook gebruikt)

Twan_H
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2019 10:52

Twan_H 20 aug 2019 11:21

Ik gebruik sinds een jaar de Lezyne Mega XL. Tot op heden erg tevreden. De accuduur is inderdaad geweldig, misschien wel te goed: je vergeet gewoon dat je af en toe moet opladen.
Voor de navigatie moet je wat vaardigheid opbouwen, wanneer je dat onder de knie hebt werkt het goed. Het probleem dat hierboven genoemd wordt met het downloaden van kaarten herken ik niet, je moet ze downloaden inderdaad maar in een half uur heb je via je smartphone een kaart waarop ik in alle windrichtingen 60km kan fietsen (en dus lussen kan maken van minstens 120 km). Als ik meer nodig heb dan dat dan voeg ik nog een kaartje toe.
Het klopt dat de routebuilder van Lezyne meer geënt is op mountainbiken dan op roadbikes, die gebruik ik dus niet voor het maken van routes. Dat doe ik via Strava en dan gaat het perfect.
Connectie met sensors (ik gebruik(te) tot op heden diverse hartslagmeters, snelheid, cadans, power) leverde nog geen belemmeringen op, je kan varieren in BTLE en ANT+.
Integratie met smartphone is soepel, connectie met Strava, Training Peaks en Today's Plan kan volledig automatisch. Ik train soms met Today's Plan en de intervallen worden goed aangegeven.
De bevestiging van het apparaat voelt robuust zoals het hele apparaat robuust aandoet. Scherm doet het goed, ook in zonlicht. Alles werkt met knoppen, geen touchscreen dus en ik denk dat dat goed is.
Al met al ben ik bijzonder tevreden. Ik heb geen ervaring met Garmin, ik vraag me af wat ik extra krijg als ik daarvoor 400 euro extra betaal. Ik vermoed dat ik de Lezyne ook zou kiezen als er geen prijsverschil zou zijn.

NatteKrant
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2019 16:05

NatteKrant 27 jan 2020 22:42

Ik ben in de markt voor een Lezyne Mega XL. Bang for the buck, zie ik in veel reviews terug. Dat is wat ik zoek. Ik denk niet dat ik de navigatie heel veel ga gebruiken, maar het is wel fijn om te hebben om een keer een andere route te rijden of onderweg naar (verre) familie, weekendjes weg of wanneer ik met vakantie ben.

Wat mij wel opvalt, is dat in behoorlijk wat reviews wordt opgemerkt dat er nog wel wat verbeterpunten zijn, en dat van veel van die punten (kennelijk) is beloofd dat die worden meegenomen in software updates, zoals bijvoorbeeld het gebruiken van Strava-routes. Wat is nu de stand van zaken daarvan? Is de software nog verder verbeterd sinds afgelopen zomer. Is voor mij denk geen dealbreaker, maar ben benieuwd naar de beloofde ontwikkelingen.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 28 jan 2020 08:49

Laat ik het zo zeggen: Er zijn beter opties. Lees fietscomputer topic.

NatteKrant
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2019 16:05

NatteKrant 28 jan 2020 09:06

alliance_0 schreef: 28 jan 2020 08:49 Laat ik het zo zeggen: Er zijn beter opties. Lees fietscomputer topic.
Ik heb al behoorlijk wat gelezen en tussen de regels door is het eigenlijk erg positief (althans, zo lees ik het). Ik lees dat Lezyne zelf aan heeft gegeven bepaalde zaken nog verder te ontwikkelen. Aangezien de laatste berichten hier over de Mega XL wat ouder zijn, ben ik benieuwd naar recente ervaringen; een update. Vandaar mijn vraag.

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 02 feb 2020 16:24

Ik gebruik de mega XL nu driekwart jaar en ben er zeer tevreden over. Doet wat ie moet doen. Batterij gaat echt serieus lang mee! Navigatie werkt goed, al moet je wel via de lezyne website je gpx inladen. En kun je nog niet rechtstreeks je Strava routes laden. Wat mij betreft echt waar voor m'n geld. Alles is via de app in te stellen, werkt heel gebruiksvriendelijk.

Turbo2000
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2020 13:44

Turbo2000 11 feb 2020 15:06

Ik heb vorige week de Mega XL aangeschaft en deel de vorige meningen.
Voor de 135€ ben ik tevreden met wat je er qua functies voor terug krijgt.
Mijn eisen waren dat je in een oogopslag de gereden tijd, gereden km en de km die je nog voor de boeg hebt kunt zien en dat lukt wel met de Mega XL omdat je uit mijn hoofd in totaal 12 velden tegelijk op een scherm kunt zien.
Daarnaast moet hij routes geplant op Strava of Komoot kunnen importeren en mij onderweg aanwijzingen kunnen geven waar ik moet afslaan.
Zaterdag heb ik via de app een TCX bestand naar het toestel gestuurd.
De route had daarvoor op GPSroot uitgestippeld.
De punten waar ik tegen aan loop en nog geen oplossing voor heb zijn de volgende:
- de meldingen laten alleen zien over hoeveel meter je in welke richting moet afslaan, de straatnamen ontbreken, maar in de que sheet wordt de volgende straat wel weergegeven
- heb de indruk dat als je een melding hebt gekregen en de juiste afslag hebt genomen, en daarna wisselt van datascherm naar bijvoorbeeld de kaart, er helemaal geen route aanwijzingen meer komen, en je m.b.v. de app de route nog een keer naar het toestel moet sturen

Een ander nadeel t.o.v. andere toestellen is dat je met geen mogelijkheid GPX of TCX-bestanden naar of op het apparaat te kopiëren zijn en die via het menu van de XL te selecteren en deze routes dan te fietsen. Alles moet via de app worden gestart.

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 26 apr 2020 11:40

Zag afgelopen week dat er een koppeling in de Lezyne app is met Komoot. Gister even snel een route gemaakt, voor een rondje in de buurt weliswaar, maar werkte goed. Aanmaken en opslaan in de Komoot app en meteen beschikbaar in de Lezyne app om mee te navigeren. Navigeren ging ook goed met Turn-by-turn. Mooie toevoeging wat mij betreft!

Woutjedevries
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48

Woutjedevries 19 sep 2020 08:41

Zijn er hier heel toevallig mensen met de Lezyne Mega XL én een Cube Agree? Ik wil de navigatie vastzetten via de constructie aan het stuur en moet hiervoor 2 bouten verwijderen en vervangen door meegeleverde bouten. Echter zijn de bouten die meegeleverd zijn te smal.. Iemand ervaringen hiermee of tips? Bvd!

J-JBol
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 aug 2019 16:41

J-JBol 19 sep 2020 17:28

Bij mijn Supra stuur had ik dit probleem niet. Maar het draad van de meegeleverde bouten pakt dus niet in jouw stuurpen?
Misschien kun je ergens bouten van de juiste lengte op de kop tikken die wel de goede dikte hebben, maar de vraag is of die dan wel door jouw front mount passen.... Zou je hem wellicht om kunnen ruilen voor het andere type front mount die om je stuur zit met die soort ring?

Bedoel zoiets als deze: https://www.lezynestore.nl/gps-accessoi ... -2833.html

Woutjedevries
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48

Woutjedevries 21 sep 2020 15:04

J-JBol schreef: 19 sep 2020 17:28 Bij mijn Supra stuur had ik dit probleem niet. Maar het draad van de meegeleverde bouten pakt dus niet in jouw stuurpen?
Misschien kun je ergens bouten van de juiste lengte op de kop tikken die wel de goede dikte hebben, maar de vraag is of die dan wel door jouw front mount passen.... Zou je hem wellicht om kunnen ruilen voor het andere type front mount die om je stuur zit met die soort ring?

Bedoel zoiets als deze: https://www.lezynestore.nl/gps-accessoi ... -2833.html
Ja correct. Moet daar dan naar op zoek. En anders die andere front mount inderdaad, ook best mooi. Thanks in ieder geval!

Plaats reactie