Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge Explore

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 04 aug 2018 20:54

De zin was niet duidelijk, wat ik dus miste op mijn edge 520 was een kaart van Europa, die zit dus wel op de edge explore (tekst aangepast in de review)
Powermeterdata denk ik toch echt niet, staat geen enkel dataveld genoemd met vermogen en ik heb ze allemaal bekeken, staat ook niet als mogelijkheid in de handleiding.
Wat wel zou kunnen is dat een powermeter valt aan te sluiten maar dat de data uitgelezen moet worden met een app van de IQ store.

Gebruikersavatar
CanyonMR
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:56

Gebruikersavatar CanyonMR 06 aug 2018 10:28

vincent75 schreef: 04 aug 2018 13:53 @CANYONMR Schrijf even een review aub, ik kan nog wel even wachten. Is wel een interessante opvolger van mijn Edge 800 (welke nog goed werkt)
Na een aantal ritten zal ik mijn ervaringen hier even delen. Wacht nog even op de K-Edge van Bike24 voordat ik hem op de fiets ga plaatsen.

Gebruikersavatar
CanyonMR
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:56

Gebruikersavatar CanyonMR 16 aug 2018 08:27

Gister de eerste ervaring met de Garmin middels een 'verrassingsroute'. Het grote scherm spreekt mij zeer aan en is ook op zonnige plekken goed af te lezen. Met de K-Edge XL zit hij erg mooi voor het stuur gemonteerd.

De 3 routes berekenen gaat ook verassend snel, waarna je er een kunt kiezen welke je gaat rijden. Binnen enkele seconden wordt deze route dan geladen. En niet geheel onbelangrijk de algehele 'handelingssnelheid, van het toestel is dik in orde.

Er zijn wel 2 puntjes waar ik tegenaan loop. Tijdens het navigeren bevind zich een blauwe rand van enkele millimeters om het scherm. Hierdoor valt de afstand tot het volgende punt eens stukje buiten beeld. Je ziet bij mij de 200m een stukje buiten beeld vallen. Is dit een software bug? Hoort die rand er überhaupt wel?

En daarnaast heb ik tijdens het navigeren voortdurend het 'pauze/play' achtige figuur in beeld die om de paar seconden piept. Het is voor mij voldoende als de Garmin piept als ik het volgende kruispunt nader of ik links of rechts moet. Kan ik dit eerste uitzetten?

EDIT: na wat lezen lijkt alsof ik voor begin van route op dit figuur moet tikken om de route ook daadwerkelijk te laten beginnen... :lol: De blauwe rand zal hier dan ook mee te maken hebben. Gister geprobeerd maar leek niet te reageren. Als dit wel klopt vanavond nog eens proberen. Ik kom van een simpele km-teller, er valt nog een hoop te leren!
Bijlagen
Garmin.jpg

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 16 aug 2018 10:53

Haha grappenmaker 😉, rechtsonder het knopje voor start indrukken en dan heb je deze ongein niet.
Nu ik komoot en trailforks erop heb zitten moet ik zeggen dat het lekker werkt om een route te importeren en na te rijden. Hopelijk zitten in een volgende update nog wat extra mogelijkheden voor datavelden en voegen ze toe dat je in garmin connect ook de hartslagzones kunt bekijken. Voor de rest echt een prima apparaat!

Gebruikersavatar
CanyonMR
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:56

Gebruikersavatar CanyonMR 16 aug 2018 11:11

Haha dat klinkt al als een meer ervaren gebruiker. Ik had het inderdaad gezien het knopje :-)

Ziet er wel knullig uit zo, beschamend. Vanavond een nieuwe, serieuze poging.

hayes

hayes 17 sep 2018 20:00

Verdere ervaringen? Ik overweeg deze als vervanging voor m'n Mio205.

hayes

hayes 12 okt 2018 16:02

Bij deze aangeschaft.
Het is wat wennen, komende van een Mio. De turn by turn navigatie nog maar snel even uitgetest, maar vond de Mio op het eerste zicht iets overzichtelijker.
Morgen ga ik een ritje van 100 km rijden met een uitgestippelde route. Daarna zal ik veel wijzer zijn.

Het scherm zelf is duidelijker en scherper dan m'n Mio. Er lijken ook veel meer instellingen te zijn. Ik ga even uitgebreid moeten grasduinen tussen alle mogelijkheden. Wat opvalt is dat de batterij het duidelijk langer zal rekken dan m'n Mio.

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 21 okt 2018 15:08

Ik vraag me af of je misschien toch niet beter een Edge 820 aanschaft. Deze is nu stevig afgeprijsd...

hayes

hayes 21 okt 2018 22:17

Ik heb er intussen al enkele ritjes opzitten.
Tot nu toe heel tevreden.

Enkel de functie waar Garmin zelf een route samenstelt, viel wat tegen vandaag. Veel Vlaamse gewestwegen met betonnen fietspaden. Na 30 km maar uitgezet en zelf verkend.

Waarom de 820?

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 21 okt 2018 22:48

hayes schreef: 21 okt 2018 22:17

Waarom de 820?
veel meer mogelijkheden , bv. hoogtemeter om stijgingspercentage te tonen

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 22 okt 2018 09:06

Explorer is meer gericht op toeristische fietser, mist de verschillende opties. Was voorheen ook beduidend langzamer (weet niet of dat nog zo is) als de op de sportieve fietser gerichte apparaten.

hayes

hayes 24 nov 2018 17:29

Balen...

M'n anderhalve maand oude Edge Explore is dood.
Ging gewoon uit. Niet meer op te starten.
Batterij was niet leeg. Niet in de regen gezeten.

Nog weinig online info te vinden. Iemand ene idee of een Garmin te kickstarten is?

Plaats reactie