Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge Explore

Iemandvandezaak
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021 10:05

Iemandvandezaak 04 mar 2021 21:38

Het was een redelijk aangename 10 graden dus met de kou viel het nog wel mee. Niet langer dan 2 uur kunnen navigeren schiet ook niet op. Wat een zepert.

hayes

hayes 06 mar 2021 20:27

Ik herken me hier helemaal niet in.
80% helderheid is natuurlijk hoog. Ik zet hem overdag op 40-50% en dat is nog heel vlot leesbaar.
Ik zou het eens moeten testen maar ik haal zonder problemen 5-6 uur, zelfs met navigatie. En dan laad ik uit veiligheid op. Waarschijnlijk haal ik er dan nog een uur of meer uit. Zelfs in de winter.

hayes

hayes 07 mar 2021 20:03

Even de test gedaan. Gpx geladen, navigatie aan en helderheid op ca. 60%. Ik heb een ritje gereden van iets meer dan 2,5 uur. Batterij vol bij vertrek, bij thuiskomst nog 70%.

Iemandvandezaak
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021 10:05

Iemandvandezaak 07 mar 2021 21:19

80% helderhei is vanwege mijn zonnebril. Met bril op is het allemaal een stuk moeilijker leesbaar.

Ik heb batterij gereset per instructies van het garmin forum. Lijkt nu wel wat beter. Nog steeds echter 2 uur 40 minuten rijden, ook ca 60% batterij. Vol bij vertrek, bij thuiskomst nog net aan 50% resterend. Dat was gisteren met ongeveer 6 graden.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 mar 2021 21:22

Iemandvandezaak schreef: 07 mar 2021 21:19 80% helderhei is vanwege mijn zonnebril. Met bril op is het allemaal een stuk moeilijker leesbaar.

Ik heb batterij gereset per instructies van het garmin forum. Lijkt nu wel wat beter. Nog steeds echter 2 uur 40 minuten rijden, ook ca 60% batterij. Vol bij vertrek, bij thuiskomst nog net aan 50% resterend. Dat was gisteren met ongeveer 6 graden.
kan je die resetmethode hier met ons delen?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Iemandvandezaak
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021 10:05

Iemandvandezaak 07 mar 2021 21:33

Oh ja. Sorry, dat was wel mijn intentie.

"In the forum of a Dutch GPS-shop I found a possible solution for this problem:

They have now been able to solve it for several customers by resetting the device after it was completely empty.
Make sure your device is completely empty, so really until it switches off.

Then connect to the charger and simultaneously press and hold the start / stop and lap button (the 2 on the front).
You will then see the Garmin logo and then a white screen. When you see the white screen, you can release the 2 buttons.

The device is then reset and knows the 'zero' point of the battery.
You have to set it back to Dutch, etc.
Then really leave it on the charger for about 6 hours until the battery is 100% full.

Beware: you loose your settings. Make a backup."


Die site waar naar gerefereerd wordt is volgens mij waypoint.
Het idee hierachter is dat de garmin niet zo goed weet waar het nulpunt van de batterij zit. Zo'n percentage is immers maar een schatting. Mijn ervaring is ook dat die behoorlijk snel naar 1% ging en het daar nog best lang vol hield.

Nog bedankt trouwens voor de info hayes.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 mar 2021 21:38

Jij ook bedankt!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Iemandvandezaak
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2021 10:05

Iemandvandezaak 23 mar 2021 15:24

MMm.. weer batterij-problemen.

Als ik de Garmin uitzet na een ritje dan denkt die opeens dat de batterij weer 100% vol is. Bij verder gebruik loopt die dan ook gewoon terug in percentage zoals je zou verwachten, alleen dan een heel stuk sneller.

Iemand hier ervaring mee?

hayes

hayes 23 mei 2021 21:44

Tjah :D :D
99,5% van de keren gaat het goed. En soms komt hij met zoiets op de proppen...

Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 mei 2021 09:53

Als er rechts een koerspunt staat, moet je eerst naar rechts (om het koerspunt te bereiken) en dan terugdraaien.

Ligt dus (meestal) aan de route die je geladen hebt.

Ik heb het ook al eens gehad met een fietspad aan de andere kant van de weg die volgens Garmin niet over te steken was, dus eerst naar rechts om het rondpunt te nemen om dan aan de andere kant van de weg het fietspad te kunnen nemen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 mei 2021 10:56

Kijk de route of gpx op dat maar eens na op de laptop,als daar 40m vanaf de kruising een punt is gezet zal de Garmin deze eerst willen aan doen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 24 mei 2021 11:39

Dat was het niet. Als ik op het kaartje zelf keek, was het gewoon linksafslaan.
Gebeurt idd regelmatig dat je een punt, net 10of 20 meter naast een kruispunt zet, maar dit was toch een raartje ;)

Wat ook veel gebeurt: je moet rechtdoor maar de weg ligt bv twee meter naar links. Dan stuurt hij je gewoon naar links. Vooraleer hij dan naar rechts toont, ben je al 20-30 meter verder naar links gereden.

Plaats reactie