Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge Explore

Polly1950
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 okt 2014 13:52

Polly1950 04 jan 2019 14:34

Installeer JaVaWa en sluit je garmin aan. Je krijgt een uitleg scherm te zien. Daarachter het feitelijke menu. Nadat je garmin is geanalyseerd zie je onderaan twee mogelijkheden om schermen te bewerken.

Grade elevation werkt niet in percentages. Die haal ik er weer af. Zal de Rgrade gaan proberen. Ik activeer die op de ruimte onderaan het scherm Hoogte,

von Miles
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jul 2011 18:45

von Miles 17 jan 2019 17:37

Is het geluid harder te zetten?
Ik heb al een klein gaatje geboord onderin de stuurhouder, maar het klinkt nog steeds erg zacht.

hayes

hayes 17 jan 2019 19:46

Geen idee, maar nog nooit als een probleem ervaren. Zelfs met tegenwind en veel windruis hoor ik hem luid en duidelijk piepen. Soms tot mijn ergernis ;)

Snel even in het menu gekeken, en volgens mijn kan je het geluid enkel aan en uit zetten.

antares
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 dec 2008 13:06

antares 03 mar 2019 12:08

Hallo,

Ik heb zojuist ook een Edge Explore aangekocht.
Zoals reeds aangegeven is het niet mogelijk om een powermeter te koppelen.
Lukt dit wel via een app in garmin IQ store? en zo ja.. worden deze gegevens dan ook opgenomen, opgeladen naar vb strava?

Verder hoop ik dat deze garmin mijn stages beter ontvangt dan mijn 820. ( te grote kader volgens stages ). Iemand hiervoor een oplossing? bestaat er iets als een 'ant+ versterker'? of iets wat je tussen stages en garmin plaatst, om signaal op te vangen en verder door te sturen?

Alvast bedankt :)

Gebruikersavatar
Vincentm070
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2019 21:04

Gebruikersavatar Vincentm070 20 mar 2019 21:14

Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een Garmin Edge Explore aangekocht. Echter herkent mijn computer deze niet wanneer de USB kabel is aangesloten. Dit resulteert in het feit dat ik nu geen routes over kan zetten, heel irritant.

Nu staat er op de Garmin site dat door middel van de LAP en RESET button tegelijkertijd in te drukken ik moet wachten tot het toestel wordt herkend door de computer (dit kan 30 seconden duren). Ik heb alleen geen idee wat de reset button is. Meerdere combinaties heb ik al geprobeerd maar tot op heden helemaal niets..

Als iemand hier al ervaring mee heeft of tips heeft om dit op te lossen hoor ik het graag zodat ik eindelijk het systeem kan gebruiken waarvoor het aangeschaft is.

Alvast dank!

thedutchmaster
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2009 01:09

thedutchmaster 23 mar 2019 13:05

Vincentm070 schreef: 20 mar 2019 21:14 Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een Garmin Edge Explore aangekocht. Echter herkent mijn computer deze niet wanneer de USB kabel is aangesloten. Dit resulteert in het feit dat ik nu geen routes over kan zetten, heel irritant.

Nu staat er op de Garmin site dat door middel van de LAP en RESET button tegelijkertijd in te drukken ik moet wachten tot het toestel wordt herkend door de computer (dit kan 30 seconden duren). Ik heb alleen geen idee wat de reset button is. Meerdere combinaties heb ik al geprobeerd maar tot op heden helemaal niets..

Als iemand hier al ervaring mee heeft of tips heeft om dit op te lossen hoor ik het graag zodat ik eindelijk het systeem kan gebruiken waarvoor het aangeschaft is.

Alvast dank!
Volgens de handleiding van Garmin moet je de aan/uit knop even inhouden:
Resetting the Device
If the device stops responding, you may need to reset it. This does not erase any of your data or settings.

Hold <on/off> for 10 seconds.
The device resets and turns on.

Ik hoop dat dit jouw probleem oplost.
Mocht dat niet zo zijn dan kan het ook aan de computer liggen...
Succes!

hayes

hayes 25 mar 2019 09:00

Gebruik je een data kabel.
Heel wat usb kabeltje zijn eigenlijk enkel oplaadkabeltjes.
Dat wist ik tot voor kort eigenlijk niet. Met ook heel wat gevloek tot gevolg.

Ik begin me rot ergeren aan het herberekenen van m'n Garmin. Hij blijft je steeds terugsturen naar het punt waar je verkeerd reed ipv te herberekenen naar de route.
Of hij stuurt je een eind vooruit om daar te zeggen dat je een U bcht moet maken.

Dit weekend 1.6km vooruit gestuurd om daar om te keren. Dan 1.8 km terug gereden naar het punt waar ik misreed . Om daarna simpelweg me terug te sturen naar het punt waar ik m'n eerste U bocht maakte. :evil: :evil:
Hij weigert gewoon om te herbereken en zo eventueel 200m van het geplande traject te missen. Of heb ik ergens een instelling verkeerd staan?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 mar 2019 10:53

hayes schreef: 25 mar 2019 09:00 Gebruik je een data kabel.
Heel wat usb kabeltje zijn eigenlijk enkel oplaadkabeltjes.
Dat wist ik tot voor kort eigenlijk niet. Met ook heel wat gevloek tot gevolg.

Ik begin me rot ergeren aan het herberekenen van m'n Garmin. Hij blijft je steeds terugsturen naar het punt waar je verkeerd reed ipv te herberekenen naar de route.
Of hij stuurt je een eind vooruit om daar te zeggen dat je een U bcht moet maken.

Dit weekend 1.6km vooruit gestuurd om daar om te keren. Dan 1.8 km terug gereden naar het punt waar ik misreed . Om daarna simpelweg me terug te sturen naar het punt waar ik m'n eerste U bocht maakte. :evil: :evil:
Hij weigert gewoon om te herbereken en zo eventueel 200m van het geplande traject te missen. Of heb ik ergens een instelling verkeerd staan?
Herberekenen uit zetten bij koersfout waarschuwingen.
via google gevonden trouwens.
http://static.garmin.com/pumac/Edge_Exp ... _OM_NL.pdf
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 25 mar 2019 13:05

Zo vermijd ik inderdaad dat ik dergelijke fratsen tegenkom.
Maar eigenlijk schakel je zo een functie uit die in principe wel degelijk z'n nut heeft.
Soms rij ik bewust even een hoekje om. websites als RouteYou of Gpsies nemen soms een blokje om of via woonwijken ipv de normale doorgaande weg. Soms merk je dat niet op.
Het enige wat er dan opzit, is de navigatie stoppen. De route opnieuw laden en dan stuurt hij je wel naar het dichtste punt van de route.

De link verwijst naar de Edge Explore 1000. Het enige wat er instaat is dat je die functie kan uitschakelen.?

Blijft dus een feit dat het herberekenen voor geen meter werkt. :dislike:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 mar 2019 13:18

hayes schreef: 25 mar 2019 13:05 Zo vermijd ik inderdaad dat ik dergelijke fratsen tegenkom.
Maar eigenlijk schakel je zo een functie uit die in principe wel degelijk z'n nut heeft.
Soms rij ik bewust even een hoekje om. websites als RouteYou of Gpsies nemen soms een blokje om of via woonwijken ipv de normale doorgaande weg. Soms merk je dat niet op.
Het enige wat er dan opzit, is de navigatie stoppen. De route opnieuw laden en dan stuurt hij je wel naar het dichtste punt van de route.

De link verwijst naar de Edge Explore 1000. Het enige wat er instaat is dat je die functie kan uitschakelen.?

Blijft dus een feit dat het herberekenen voor geen meter werkt. :dislike:
Jij wilt dus van de route afwijken maar niet terug keren naar het punt waar jij er vanaf bent geweken maar ergens anders weer de route hervatten begrijp ik?
Als je herbereken uitschakelt pakt die wel de route netjes op als je bewust een blikje om bent gereden en weer op de route aansluit.
Maar het ligt dus aan het apparaat en niet aan jou begrijp ik dat ook goed?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hayes

hayes 25 mar 2019 14:11

nijkie schreef: 25 mar 2019 13:18
Jij wilt dus van de route afwijken maar niet terug keren naar het punt waar jij er vanaf bent geweken maar ergens anders weer de route hervatten begrijp ik?
Als je herbereken uitschakelt pakt die wel de route netjes op als je bewust een blikje om bent gereden en weer op de route aansluit.
Maar het ligt dus aan het apparaat en niet aan jou begrijp ik dat ook goed?
Mijn Mio stuurde me vroeger via de meest logische weg terug naar de route, ook al sloeg ik da eigenlijk 100 meter over.
Als ik herberekenen uitschakel, vermoed ik dat het aan mij is om zelf terug naar de route te navigeren? Toch?

Ik probeer het wat duidelijker te maken met een voorbeeldje.
Hieronder kiest gpsies-website bijvoorbeeld niet de meest logische weg omdat hij denkt dat de hoofdweg niet echt de mooiste fietsroute is. Soms merk ik dat niet op bij het plannen van een route. Tijdens het fietsen merk je dit snel op en wil ik gewoon rechtdoor fietsen omdat ik 300 meter verder toch weer op de route terecht kom. De GPS blijft me terugsturen naar het punt waar ik de geplande route verliet en stuurt me niet vooruit. Het gevolg is dat je de rest van de route teruggestuurd blijft worden. Enige oplossing is dan de navigatie stoppen en de route opnieuw inladen. Dan stuurt hij me wel naar het dichtste punt op de route.

Afbeelding

Natuurlijk ligt de fout in het plannen gewoon bij mij ;)

Ik vraag me af of dit komt omdat de website zelf heel wat waypoints invoegt?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 mar 2019 16:01

Zet herberekenen uit,als ik in onbekend gebied ben dan zoom ik de kaart wat verder uit en rij richting de route weer indien mogelijk of ik draai om.
In gpsies tijdens het tekenen van een route even volg wegen uitvinken als die volgens jou niet de meest logische neemt.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie