Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 12.0

turfke
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 jun 2005 17:46

turfke 26 jun 2018 13:21

Heb er 1 gekocht en ook direct weer terug gebracht!
Je kunt jammer genoeg je smart bluetooth 4.0 hartslag en combi sensor niet koppelen, en dat in 2018. Het is een kwestie van goed lezen in de specs ;-) #zucht

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 27 jun 2018 18:49

Het meeste in de wielerwereld en sportwereld werkt met ant+ protocol. Niet zo vreemd dat ande protocollen niet ondersteund worden.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 jun 2018 14:48

Ondertussen weer 7u en drie kwartier op 1 batterij gedaan. Inclusief 2 uur navigeren zit er nog 25% in de accu.

De navigatie heeft mij in de rit laatst eenmaal een pijl de verkeerde kant op gestuurd. Gelukkig wist ik beter en de ROX corrigeert dan ook meteen. Geen idee of dat nu aan mijn routebouw-skills ligt of aan de ROX. Verder was ik eenmaal het contact met de cadansmeter en de hartslagmeter kwijt. Even een hick-up van een paar seconden.

Gelukkig geen crashes (van de ROX natuurlijk) gehad. Het is aanzetten, wegrijden en de startknop drukken.

Automatisch uploaden van de rit naar het Data Center gaat goed al moet je de ROX even de tijd geven. Werkt wel prima en in dat opzicht mis ik de BT-connectie naar de telefoon niet (die haperde nl. wel vaker of kwam moeizaam tot stand).
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 16 jul 2018 10:47

Afgelopen week maakte the Rox12.0 ineens geen verbinding meer met het Data Center. Reboot gedaan. Zonder resultaat. Terug naar de fabrieksinstellingen...geen resultaat. Dan maar met Sigma mailen. Dat bracht uitkomst. Ik heb al jaren toegang tot het Data Center en dat bleek het probleem. Ik moet opnieuw aanmelden en daarmee is het probleem opgelost. En dat is ook zo. Nieuw account aangemaakt en alles werkt weer. Gelukkig is alle historie daarbij behouden. Snel en duidelijk contact gehad met Sigma. Prima opgelost dus al had mijn account natuurlijk gewoon 'compatible' moeten blijven.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 18 jul 2018 21:00

En de ROX 12.0 blijft ook stevig zitten in het bikepark. Wilde vooraf nog een "noodlijntje' aan de ROX 12.0 maken maar ik kon niets passends vinden. Niet nodig dus. Ding zit muurvast.
Ride bikes, not tanks!

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 29 sep 2018 20:08

Iemand ervaring hoe de rox reageert wanneer je bv vanwege een wegafsluiting van de route moet afwijken? Stuurt hij je terug naar het punt waar je afwijkt of naar het dichstbijzijnde punt op de route zoals Garmin altijd doet?

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 29 sep 2018 20:11

Iemand ervaring hoe de rox reageert wanneer je bv vanwege een wegafsluiting van de route moet afwijken? Stuurt hij je terug naar het punt waar je afwijkt of naar het dichstbijzijnde punt op de route zoals Garmin altijd doet?

Sigma Sport - Wilco
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2016 13:42

Sigma Sport - Wilco 11 okt 2018 08:31

Beste Tweetywashere,

Wilco hier van Sigma Sport.

Bij een wegafsluiting heb je met de ROX 12.0 verschillende opties:

- Als je een andere weg vervolgt, wordt standaard de route herberekend naar het volgende punt op de route en krijg je een alternatieve route te zien. In de nieuwste firmware krijg je dan ook een 'bolletje met een uitroepteken' te zien zodat je weet dat je niet meer op je originele route bent.
- Je kunt ook in het Menu kiezen voor 'blok komende 500m' zodat de ROX ook weet dat je die straat niet in kunt, er wordt dan ook een alternatieve route eromheen berekend
- Je kunt ook kiezen voor Waypoint overslaan en dan wordt de route ook herberekend naar het volgende waypoint

Als je meer vragen hebt, laat het gerust even weten.

Alvast dank, Wilco / Sigma Sport - wilco.zevenbergen@sigmasport.com

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 11 okt 2018 09:09

Beste Wilco,

Dank voor je reactie! Dat klinkt in ieder geval zoals zou moeten. Waar ik ook benieuwd naar ben: hoe zit het met Strava Live Segments? Ik hoorde zoiets dat Strava het opnemen van Live Segments in een device betaald wil gaan maken voor leveranciers, hoe zit dat bij de Sigma Rox 12? Blijven Live Segments gewoon ondersteund?

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 27 feb 2019 19:54

Na lang wikken en wegen heb ik vorige week toch de Rox 12 basis gekocht
In het datacenter kwam de popup dat je € 1oo,-- korting kreeg als je de oude rox inruilt (actie staat ook op hun website en duurt tot 15 maart).
Vandaag met mooi weer verlof gepakt en er op uit. Ik ben er hartstikke tevreden over, vooral het gemak van de kaarten. Deze kun je ten alle tijden bijwerken met 1 simpele handeling.
Navigeren gaat ook simpel, een paar keer met opzet fout gereden en hij loods je een 100 meter verder weer de route op. Alles kunnen instellen zonder handleiding.

ook handig dat je het scherm kunt vergrendelen en alles bedienbaar is met knoppen (scherm is onder fietsen toch wel gevoelig voor onbedoelde aanraking)

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 07 jun 2019 18:41

Deze week net als de vorige schrijver na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt: de Rox 12 is aangeschaft nadat ik besloten had dat mijn Garmin 820 echt te weinig processorkracht en batterij had. Ook navigatie ging vaak niet lekker op de Garmin.

Eerste indruk: mooi toestel, reageert snel. Wel veel gedoe rondom accounts, dat lijkt inderdaad minder handig. In de avond druk bezig geweest de Rox in te stellen qua dataschermen en waarschuwingen. Batterij daarbij was meer dan prima. Desondanks, stukje bij beetje begon ik steeds meer teleurstellingen te krijgen over de mogelijkheden van de Sigma. Ja, hij doet de standaard dingen prima. Navigatie, snelheid, hartslag etc. Maar, gadgetfreak als ik ben, was ik op mijn oude Garmin Edge 820 ook wel erg gecharmeerd van bijvoorbeeld de FTP berekening, of de grafische tandwieltjes die aangaven op welk tandwiel mijn fiets stond. Of de grafische vermogensmeter, waarbij je in een oogopslag ziet in welke zone je traint.

Kortom, ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de Rox toch weer in te ruilen. Uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en heb ik de opvolger van mijn oude 820 gekocht. Ik ben nu de blijde bezitter van een gloednieuwe Garmin Edge 830. Een schitterend toestel met alle genoemde functies. Maar ook verder ingesteld op de MTB-ers onder ons, met sprongen tellers, sprongafstand tellers etc.

Dus: ben je net als ik gadgetfreak (en MTB-er): kijk zeker ook even naar andere toestellen.

Gebruikersavatar
Anthrow
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 apr 2018 09:38

Gebruikersavatar Anthrow 15 jun 2019 17:22

FTP berekening en de grafische tandwielstand worden ook door de Rox 12 ondersteund.
Bijlagen
243FAA52-7CF5-443D-AF2F-431F9058000B.jpeg

Plaats reactie