Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

oudesluisdt
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 nov 2006 19:02

oudesluisdt 28 jun 2020 06:59

Heeft iemand inmiddels zijn pedalen ontvangen?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 jul 2020 21:14

Vandaag dus weer een update.
Nu met flowchart waarin de productie planning is weergegeven, maar zonder goede startdatum. Wel met nieuwe problemen met leveringen van componenten. Ze verwachten wel te leveren in het derde kwartaal dit jaar.
Vertrouwen in deze planning heb ik totaal niet en ik heb ook de hoop opgegeven om een startdatum te bepalen wanneer ik met vermogen ga trainen. Ik merk het wel als ik uiteindelijk ooit toch nog de pedalen zal krijgen.

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 12 jul 2020 09:33

Ik denk dat ze een vet probleem hebben met de calibratie.
The kick ass prijs , zoals dhr. Klant het noemde, is sterk gebaseerd op het idee calibratie proces en de manier van produceren.
Nu moeten ze al een meer stappenplan invoeren ( per badge kleine aanpassingen) wat niet voorzien was denk ik zo.

Ik krijg sterk de indruk dat iq2 onder druk is gezet door Kickstarter om nu toch maar eens goed in hun richtlijnen manual te kijken hoe de Backers op de hoogte gehouden moeten worden.
Dan komt iq2 met de flowchart en wat nietszeggende foto's. Echte productie activiteit zie je niet. Is die er wel vraag ik me af?
Als iq2 ons informeerd dat in week 22 de productie verhoogd zal worden naar honderden en later nog meer, en nu komt met een PCB issue, zet mij tot denken.....
Zelfs blijven volharden, "levering juni", later de webshop aanpassen van juni naar juli, en nu komen met levering derde kwartaal.
Lijkt mij meer op (k)wartaal.

Nee het vertrouwen heb ik volledig verloren in de berichtgeving van iq2.
En mocht er nog een pm komen, hoe zal dan de aftersales zijn? Is er nog vertrouwen bij potentiële klanten?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 12 jul 2020 10:55

Tsja, ze stellen dat de pcb niet in massa aantallen geproduceerd kan worden, omdat er mogelijk nog kleine aanpassingen nodig zijn.
Maw, men zit nog steeds in pre-productie fase, waarin ze zelf ook nog geen 100% vertrouwen in het product hebben.

Wat me ook stoort, dat ze wel een uitstekend product richting Lama en Rainmaker gestuurd hebben. Deze waren niet negatief, en zelfs positief met de pedalen en resultaten.
Kennelijk hebben deze mannen een versie gekregen die door hun tot het uiterste geprepareerd was, niet eentje die add random van de productie band geplukt was.
Blijkbaar hebben ze het nodig dat er positieve verhalen in de media komen, zodat er mogelijk weer wat geld gaat binnenkomen.
Kan me voorstellen dat ook dat langszaam een issue gaat worden.
Wel veel geld uitgeven, maar denk niet dat er nog veel binnen komt.
Vraag me af hoe lang ze dat nog vol houden.
En dan nog mijn zorgen over long-term, het is leuk dat dc en lama positief zijn, maar geen mens weet hoe lang dat product het uithoudt.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 jul 2020 19:38


scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 jul 2020 21:46

Dat filmpje had ik ook al gezien, wat dus betekent dat ze in elk geval 3 sets hebben geleverd (herstel 4, want dc heeft er 2 gehad)
Maar geloofwaardig is dit filmpje nu niet meer, aangezien dit de eerste officiële levering zou zijn en er op korte termijn meerdere zouden volgen. Er is echter via de diverse kanalen nog niemand die heeft geuit dat hij de pedalen heeft ontvangen. Daardoor bekruipt mij het idee dat dit filmpje in scène is gezet en er nog niets is geleverd.
Maar nogmaals tot ik definitief hoor dat het over is blijf ik de soap volgen en blijf ik ook in blijde afwachting van de pedalen. ( hoe lang dat ook nog duurt)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 22 jul 2020 07:04

Zozo, men heeft nu een heus "shipping now" advertentie filmpje dingetje op Instagram...

Iemand die dat al in praktijk ondervonden heeft?

oudesluisdt
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 nov 2006 19:02

oudesluisdt 22 jul 2020 07:39

Dat zijn er al in ieder geval 6 dan...ik doe mee aan het pyramidespel en bestel nog een paar MTB-pedalen. Het lijkt er nu toch wel op dat het goed gat komen :)
Laatst gewijzigd door oudesluisdt op 22 jul 2020 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 22 jul 2020 08:37

Ik vermoed dat er na uitlevering wel een aantal direct op marktplaats komen van mensen die al iets anders hebben gekocht in de afgelopen 2 jaar.
Ik sla dan wel toe in plaats van nu nog de gok te nemen.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 22 jul 2020 09:05

bakboord1 schreef: 22 jul 2020 08:37 Ik vermoed dat er na uitlevering wel een aantal direct op marktplaats komen van mensen die al iets anders hebben gekocht in de afgelopen 2 jaar.
Ik sla dan wel toe in plaats van nu nog de gok te nemen.
Die van mij gaan inderdaad linea recta op Marktplaats. Heb inmiddels een Quarq op mijn beide fietsen en weinig zin om nog een nieuwe set pedalen er bij te halen voor mijn 2e fiets door het Look systeem.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 jul 2020 09:44

Ik zag inderdaad ook een doorstep delivery foto langskomen op Facebook. Een andere klant dan die uit bovenstaand filmpje.

Derjan01
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 jan 2013 10:14

Derjan01 23 jul 2020 18:51

Derjan01 schreef: 25 dec 2019 13:51
Philippos schreef: 24 dec 2019 22:14
Derjan01 schreef: 24 dec 2019 21:50 Nou heb ze besteld. Hoop dat ik ze voor de ronde van Vlaanderen heb.
Van welk jaar? :D

Niet lullig bedoeld hoor, ik wacht ook nog maar ruim een jaar...
2020 obv

Lijkt te gaan lukken.

Dear Jan,
You ordered one or more power meter(s) with iQsquare. We communicated we expected to
deliver to you early this summer, but we have to adapt this estimation to September 2020.
Through this email we’d like to give you some more insight into what it takes to get a power
meter delivered to your doorstep and where we encounter a delay.

Production Process
The power meter consists of 36 separate components and another 51 micro-components on
the Printed Circuit Board (PCB). The entire process looks like this:


It all starts with a bare axle that arrives to our sensor-making partners in the UK, who sputter the sensor onto it. The axle with sensor then crosses the North Sea and arrives to the PCB-manufacturer in the Netherlands. At this company, all separate components get soldered and installed onto the flex-rigid PCBs, turning them into PCBAs (Printed Circuit Board Assemblies). The PCBAs are placed on the axle and are transferred to our plastic-producing partner in Amsterdam that simultaneously functions as the assembly line.

In Amsterdam, the housing of the pedal is produced through injection molding.



Molds of the pedal backside

The plastic pieces, standard parts, battery contacts and pedal springs come together in the assembly line where 16 tools are used to assemble all components of the pedal power meters.


V-ring placement tool


Battery cap bearing placement tool

After assembly, a calibration, and testing, the power meters are packaged and moved to a fulfilment center from where they’ll be shipped to you.

Hiccups
At this point we encounter a delay in the flex-rigid PCB production. Due to Covid-19, the lead time of these flex-rigid PCBs is considerably longer than expected. Because this delay occurs at an early production stage, the entire lead time is affected. All manufacturers are back up to speed now however, so we foresee no issues with September deliveries.

Plaats reactie