Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 mei 2019 10:51

Het is ook wel logisch dat ze de marketing machine door laten lopen toch? Die verlengde ontwikkelfase moet gefinancierd worden door de verkoop van nieuwe units. Ene Elon Musk doet exact hetzelfde op een veel grotere schaal met Tesla. Ze zijn inmiddels bij het 4e model en lopen alweer tegen forse leveringsproblemen aan, ook al beloven ze dat de Model 3 binnen 30 dagen geleverd kan worden. Het aandeel is dan ook al meerdere malen verdubbeld en gehalveerd.

Ik heb liever een goed werkend product dan een noodoplossing/workaround, ook al duurt het nog een jaar. iQ2 kan daar dan ook mooi op voortborduren en als het ze lukt, bieden ze gewoon een PM aan voor half het geld wat de concurrentie ook dwingt om goedkoper te produceren.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 mei 2019 11:13

ypuh schreef: 03 mei 2019 10:51 ... en als het ze lukt, bieden ze gewoon een PM aan voor half het geld wat de concurrentie ook dwingt om goedkoper te produceren.
Dat laatste verwacht ik ook. Lukt het iQ2 een goed werkend dubbelzijdig product op de markt te brengen voor relatief weinig geld, dan zal de concurrentie waarschijnlijk wel hun prijzen verlagen. Niet per se goedkoper dan iQ2 maar toch wel naar beneden bijstellen. Zo lang iQ2 niet op de markt is, kunnen zij (de concurrent dus) nog mooi de markt blijven afromen. :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 mei 2019 11:22

Denk dat Quarq, SRM en P2m deze problemen ook allemaal wel gekend hebben. Alleen hebben die het opgelost met geld van private investeerders en konden ze nog units a €1.500 p/s verkopen. Nu lijkt de gemiddelde verkoopprijs ergens rond de €500-600 te liggen, dan is de €200 van iQ2 nog wel een flinke stap.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 mei 2019 11:30

ypuh schreef: 03 mei 2019 11:22 Denk dat Quarq, SRM en P2m deze problemen ook allemaal wel gekend hebben. Alleen hebben die het opgelost met geld van private investeerders en konden ze nog units a €1.500 p/s verkopen. Nu lijkt de gemiddelde verkoopprijs ergens rond de €500-600 te liggen, dan is de €200 van iQ2 nog wel een flinke stap.
Klopt, maar als zij hun prijs zouden laten dalen naar 350 a 400 euro dan denk ik dat veel liefhebbers toch voor de gevestigde merken kiezen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 mei 2019 12:05

ypuh schreef: 03 mei 2019 11:22 Denk dat Quarq, SRM en P2m deze problemen ook allemaal wel gekend hebben. Alleen hebben die het opgelost met geld van private investeerders en konden ze nog units a €1.500 p/s verkopen. Nu lijkt de gemiddelde verkoopprijs ergens rond de €500-600 te liggen, dan is de €200 van iQ2 nog wel een flinke stap.
Buiten de financiering is er een groter verschil in tijdlijn. Op nieuwe producten van SRM is het wel eens lang wachten geweest, maar niets in vergelijking tot wat iQ2 er nu van maakt. Zowel P2M als Quarq hebben tot op heden nieuwe producten altijd snel na de aankondiging uit kunnen leveren.

Ik heb m'n vingers wel genoeg gebrand aan Hammerhead, blij dat het mij uiteindelijk geen geld heeft gekost, maar ik ben genezen voor Kickstarter projecten die geen werkend prototype kunnen laten zien.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 mei 2019 12:26

amclassic-fan schreef: 03 mei 2019 12:05
ypuh schreef: 03 mei 2019 11:22 Denk dat Quarq, SRM en P2m deze problemen ook allemaal wel gekend hebben. Alleen hebben die het opgelost met geld van private investeerders en konden ze nog units a €1.500 p/s verkopen. Nu lijkt de gemiddelde verkoopprijs ergens rond de €500-600 te liggen, dan is de €200 van iQ2 nog wel een flinke stap.
Buiten de financiering is er een groter verschil in tijdlijn. Op nieuwe producten van SRM is het wel eens lang wachten geweest, maar niets in vergelijking tot wat iQ2 er nu van maakt. Zowel P2M als Quarq hebben tot op heden nieuwe producten altijd snel na de aankondiging uit kunnen leveren.

Ik heb m'n vingers wel genoeg gebrand aan Hammerhead, blij dat het mij uiteindelijk geen geld heeft gekost, maar ik ben genezen voor Kickstarter projecten die geen werkend prototype kunnen laten zien.
Ik begrijp jouw reactie/scepsis maar denk dat de vergelijking die je maakt niet helemaal eerlijk is. Als SRM. P2M en Quarq een nieuw product aankondigen, dan is dat NA hun initiële lancering, immers ze bestaan al een tijdje. Het lijkt me dat ze dan voortborduren op eerdere ontwikkelingen. en hebben dus ervaring met de technieken die ze gebruiken.

En wat het branden van jouw vingers betreft … dat is een risico dat je bewust neemt bij het 'backen' van een kickstarterproject. Dat weet je van tevoren. Ik herhaal 't nog maar eens … het is geen Ali-expres. Je doet een investering in de hoop en verwachting dat het wat oplevert maar je hebt daarover geen zekerheid (en resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst :-)) . Als je dat risico niet wilt lopen, als je jouw vingers niet wilt branden, dan moet je een bestaand product kopen en geen kickstartproject ondersteunen.

Ik beschouw het Kickstarterproject net als de aandelen die ik bezit. De aandelen stijgen ook niet voortdurend terwijl ik ook liever heb dat je jaarlijks flink omhoog gaan. Ja, af en toe dalen ze zelfs. De regels daarbij is: 'als je geschoren wordt moet je stilzitten". Op termijn heeft het mij altijd nog geld opgeleverd. Uiteindelijk verwacht ik ook van i@2 dat zij iets 'opleveren'.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 mei 2019 13:57

Als jullie zoveel tijd hebben om te wachten dan vraag ik me af wat je met zo'n vermogensmeter wilt doen. Ik ben blij gewoon een werkende van een concurrent te hebben.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 mei 2019 14:16

Jans schreef: 03 mei 2019 13:57 Als jullie zoveel tijd hebben om te wachten dan vraag ik me af wat je met zo'n vermogensmeter wilt doen. Ik ben blij gewoon een werkende van een concurrent te hebben.

scottwilko schreef op 21 maart 2019: ...
Ik heb zeker geen vermogensmeter nodig, voor mij is het alleen een leuk speeltje. Dus of ik hem nu morgen krijg of over een half jaar, ik ga er niet minder van fietsen. En als ik een product krijg dat minder accuraat is dan een Garmin vector of quark, dan is dat ook niet erg, ik heb er ten slotte maar een fractie van de prijs voor betaald. Krijg ik helemaal niets, dan is het alleen zonde geweest van mijn geld.
En mijn reactie daarop was:
+1
Zo zit ik er ook in. Ik ondersteun het project omdat ik het een leuk/goed initiatief/idee vind. Als 'investeerder' hoop/reken je op succes maar je weet dat je 100% risico loopt.
...
Ik behoor iig niet tot de groep fietsers die er per se een nodig heeft, maar vind het gewoon leuk om met zo'n ding te werken/spelen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 03 mei 2019 14:23

De Tukker schreef: 03 mei 2019 14:16
Jans schreef: 03 mei 2019 13:57 Als jullie zoveel tijd hebben om te wachten dan vraag ik me af wat je met zo'n vermogensmeter wilt doen. Ik ben blij gewoon een werkende van een concurrent te hebben.

scottwilko schreef op 21 maart 2019: ...
Ik heb zeker geen vermogensmeter nodig, voor mij is het alleen een leuk speeltje. Dus of ik hem nu morgen krijg of over een half jaar, ik ga er niet minder van fietsen. En als ik een product krijg dat minder accuraat is dan een Garmin vector of quark, dan is dat ook niet erg, ik heb er ten slotte maar een fractie van de prijs voor betaald. Krijg ik helemaal niets, dan is het alleen zonde geweest van mijn geld.
En mijn reactie daarop was:
+1
Zo zit ik er ook in. Ik ondersteun het project omdat ik het een leuk/goed initiatief/idee vind. Als 'investeerder' hoop/reken je op succes maar je weet dat je 100% risico loopt.
...
Ik behoor iig niet tot de groep fietsers die er per se een nodig heeft, maar vind het gewoon leuk om met zo'n ding te werken/spelen.
Om ermee te werken wil op zn minst nauwkeurigheid.
Wat heb je nu aan de meter, een extra dataveldje op je fiets pc, als er niks van klopt!?!
Dan is de lol er gauw vanaf

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 03 mei 2019 14:35

t2300 schreef: 03 mei 2019 14:23 ...
Om ermee te werken wil op zn minst nauwkeurigheid.
Wat heb je nu aan de meter, een extra dataveldje op je fiets pc, als er niks van klopt!?!
Dan is de lol er gauw vanaf
Als je met 'nauwkeurigheid' doelt op de absolute waarden, dan boeien die me niet zo. Uiteraard wel de reproduceerbaarheid; Ik boel dus: onder 100% gelijke omstandigheden moet ie wel steeds hetzelfde aangeven.
Op die manier kan ik wel degelijk progressie vaststellen. En daar gaat 't mij om. Of 't exacte vermogen 2% meer of minder is vind ik niet zo interessant.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 03 mei 2019 14:50

Jans schreef: 03 mei 2019 13:57 Als jullie zoveel tijd hebben om te wachten dan vraag ik me af wat je met zo'n vermogensmeter wilt doen. Ik ben blij gewoon een werkende van een concurrent te hebben.
Voor mij is het gewoon voor de leuk. Als ik eenmaal een PM heb zal ik er ook wel gebruik van gaan maken (als IT en statistiek nerd sowieso gek op cijfertjes en technologie), maar ik kan er nu ook nog prima met alleen een HRM uit de voeten. Rij geen wedstrijden en ben niet gericht aan het trainen en dat is ook meteen de reden om geen 700e neer te leggen voor een Quarq.

200e is een leuk bedrag voor een Nederlandse onderneming. Inmiddels zijn er ook wel wat alternatieven (alu Quarq of de simpelste P2M) rond de 500e, dus met de kennis van nu was ik daar in de toekomst wel voor gegaan. Misschien doe ik dat nog steeds wel, maar wacht eerst dit project even af :).

Ps. De tijd die sommigen in de commentsectie op Kickstarter doorbrengen om hun geld terug te vragen zou je die investering ook al dubbel en dwars terug verdiend hebben als je een krantenwijk erbij nam.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 03 mei 2019 15:51

Nog geen update...

Plaats reactie