Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 30 apr 2019 08:54

DELTAROMEO schreef: 30 apr 2019 08:31 1 week? Volgens mij ca. drie weken. Half april hadden ze al de oplossing die ze "the next week or the week after that", aan ons zouden presenteren toch?
En dan begint nu pas weer het testen van deze oplossing op ren proto, daarna het produceren van een voorserie, weer testen hiervan en zo zitten we straks weer ergens in het najaar.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 apr 2019 15:59

Een week om de presentatie over de oplossing te maken want daarmee zijn ze dus maandag begonnen.

Tja, het gaat nog even duren vrees ik (nieuwe hoop: Ik hoop dat ie er is voor de winter zodat ik de iQ² op de winterfiets kan zetten :D )
Afbeelding

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 30 apr 2019 16:49

Op facebook hebben ze nu een foto geplaatst waarop ze 'druk' aan het werk zijn, lekker in een beach club, om te bepalen welke graphics ze vrijdag laten zien. :dislike:

Sowieso raar om een beach club te kiezen voor een foto om te laten zien hoe druk je bezig bent, en ook raar om een week te discussiëren over hoe je iets wil presenteren en met welke graphics; dat riekt toch naar lekker opgefleurde plaatjes voor een nieuwe goed-nieuws-show.

Ik wacht nog rustig af, maar meer vertrouwen krijg ik er nog niet van.

De comments sectie is wel leuk trouwens: "Looks more like Ocean's Four are distributing the remainder of the loot, before heading away..." :lol:

edit: oh, ik zie dat t2300 het ook al over die post had

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 30 apr 2019 16:58

gurb schreef: 30 apr 2019 16:49 ...
edit: oh, ik zie dat t2300 het ook al over die post had
Oh, da's niet erg hoor want gelukkig heeft niet iedereen Facebook (en dat wil ik ook graag zo houden) :mrgreen:.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 30 apr 2019 21:42

Zo komt het toch nog op tijd voor Sinterklaas. :roll:

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 01 mei 2019 10:25

Het is nog grappiger om wat Instagram posts terug te kijken. Zoals die van november, waarin ze aankondigen dat ze binnen drie weken 2000 units per week gaan shippen.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 mei 2019 09:16

gurb schreef: 30 apr 2019 16:49 Op facebook hebben ze nu een foto geplaatst waarop ze 'druk' aan het werk zijn, lekker in een beach club, om te bepalen welke graphics ze vrijdag laten zien. :dislike:

Sowieso raar om een beach club te kiezen voor een foto om te laten zien hoe druk je bezig bent, en ook raar om een week te discussiëren over hoe je iets wil presenteren en met welke graphics; dat riekt toch naar lekker opgefleurde plaatjes voor een nieuwe goed-nieuws-show.
Haha, hier kan ik slecht tegen. Omdat ze niet leveren wat het grote publiek wil, moeten ze het liefst 24/7 in een concentratiekamp doorbrengen zodat jij je beter voelt?

Sterk overdreven natuurlijk en je bedoelt het vast niet zo, maar iQ2 is gewoon een start-up en ze zitten in een (creatief) proces. Vaak werkt het niet echt prestatiebevorderend om jezelf in een kamertje op te sluiten in de hoop dat oplossingen op magische wijze door de deur komt. Wel zou het handiger zijn om hier geen foto van te delen om dat simpele commentaar te voorkomen.

Betekend ook weer niet dat je feesten moet organiseren van 70k zoals de afscheidspartij van een rector bij de RuG, maar het is toch prima om een werkdag in de buitenlucht met een pilsje erbij door te brengen? Anders kun je net zo goed bij de overheid gaan werken ofzo.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2019 10:56

Creatief proces? Ze hoeven geen behuizing of logo te ontwerpen, ze moeten een technisch probleem oplossen. Impedanties meten op het strand lijkt mij niet erg praktisch, een lab omgeving lijkt mij een stuk logischer. Maar ja dat zal wel allemaal uitbesteed zijn aan de Chinese leverancier, dus dat werkt niet zo makkelijk om hippe foto's te maken voor de socials. En laat het punt nu net zijn dat ze het in China waarschijnlijk niet op orde krijgen.

In bovenstaande zit was giswerk, maar zolang iQ2 zo vaag blijft doen vermoed ik redelijk dicht bij de waarheid te zitten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

walters
Forum-lid
Berichten: 944
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 02 mei 2019 13:48

+1

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 02 mei 2019 21:52

Ik werk dagelijks samen met engineers (ruimtevaart) en vergelijk het proces met het schrijven van een scriptie. Je kunt weken lang geen stap verder komen, tot je op een willekeurige vrijdag middag ineens de oplossing ziet en het probleem binnen een dag/week/maand oplost. Ook al wordt het benaderd als een productieproces en zodra de oplossing duidelijk is kun je inderdaad de ontwerp, productie, assemblage en test fasen prima plannen, maar deze gasten zijn dus ergens laat tijdens de massaproductie op een probleem gestuit.

Kans is groot dat ze de oplossing nog niet weten, maar ze hebben al aangegeven de oorzaak gevonden te hebben. Het kan dan nog weken duren voordat het ook daadwerkelijk opgelost is. Wanneer je alleen de uren gaat rekenen dat je daadwerkelijk effectief bezig bent ga je gegarandeerd nat en voor ons is de hoop dat het geld niet op is voordat ze kunnen beginnen met de uitlevering.

Ik probeer het team niet tot op het bot te verdedigen, het zijn echt geen communicatie wonders en ze scoren een zware onvoldoende op verwachtingsmanagement (al hadden ze de marketing wel goed voor elkaar). Toch ligt het wat mij betreft allemaal wel in de lijn der verwachting als je een Kickstarter project met totaal nieuw product aangaat. Het is naïef van beide kanten om te denken dat ze het probleem zo even opgelost hebben. Ervaring en communicatie zijn key in dit verhaal en het ontbreekt ze aan beide.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 mei 2019 08:57

amclassic-fan schreef: 02 mei 2019 10:56 Creatief proces? Ze hoeven geen behuizing of logo te ontwerpen, ze moeten een technisch probleem oplossen. Impedanties meten op het strand lijkt mij niet erg praktisch, een lab omgeving lijkt mij een stuk logischer. Maar ja dat zal wel allemaal uitbesteed zijn aan de Chinese leverancier, dus dat werkt niet zo makkelijk om hippe foto's te maken voor de socials. En laat het punt nu net zijn dat ze het in China waarschijnlijk niet op orde krijgen.

In bovenstaande zit was giswerk, maar zolang iQ2 zo vaag blijft doen vermoed ik redelijk dicht bij de waarheid te zitten.
Als ik de posts zo doorlees krijg ik het idee dat ze juist wel de behuizing opnieuw moeten ontwerpen. De huidige componenten paste mooi in de behuizing, maar die werkte niet goed samen. Nu dus component wisselen en kijken hoe je dat weer in een behuizing krijg.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 mei 2019 09:15

Als dat het probleem was geweest dan hadden ze gewoon een nieuwe tijdlijn uit kunnen zetten. Het feit dat ze zo vreselijk vaag blijven, steeds blijven rekken en de marketing machine wel door laten lopen doet mij vermoeden dat er een op dit moment niet oplosbaar probleem in de basis zit. Dan denk ik aan zaken als grote drift over tijd in de krachtmeting. Problemen met temperatuur kan je doorgaans wel oplossen met een temperatuursensor (het is niet echt fraai, maar dan kan je tenminste een product uitleveren). Gebrek aan lineariteit in je krachtmeting is te ondervangen met een look-up tabel, al dan niet per vermogensmeter gevuld na kalibratie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie