Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 06 aug 2020 10:42

Next Update #64.

19 stuks in vier weken.... Dat is ongeveer één per dag.
Volgende week de start van 250 stuks single PM 's . Slechts van één reeds geleverde unit heb ik een reactie gezien op Kickstarter. Misschien hebben jullie meer reacties gehoord/gelezen?

https://www.kickstarter.com/projects/14 ... ough-price

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 31 aug 2020 15:36

Zo ze zijn nu gestopt met handmatige productie en de geautomatiseerde productie is opgestart. Weer een mijlpaal bereikt waardoor nieuwe vertragingen kunnen (en gegarandeerd zullen) optreden. Toch nog te vroeg gejuicht. Het wordt misschien wel sinterklaas maar dan op z'n vroegst volgend jaar vrees ik. :mrgreen:

https://www.kickstarter.com/projects/14 ... ered_users
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 aug 2020 16:16

En geen woord over de dubbelzijdige versie (laat staan over de MTB-versie)
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 31 aug 2020 19:40

Volgens mij is dit bericht een jaar geleden ofzo ook al eens langsgekomen. Daarna kwamen nog heel wat excuses waardoor de productie toch niet opgestart kon worden, waarvan de laatste was dat ze geen onderdelen hadden. Ook moest elke pcb apart gekalibreerd worden.
Zou deze update betekenen dat ze deze uitdagingen onder controle hebben :lol:

Overigens begint het bij mij soms wel te kriebelen om met een vermogensmeter te gaan rijden. Alleen nog een €500 heb ik daar op dit moment niet voor over en een ander crankstel koop ik ook niet, dus 4iiii kan niet.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 15 sep 2020 16:40

"All manufacturers are back up to speed now however, so we foresee no issues with September deliveries."

Ze hebben nog 2 weken. Of heb ik iets gemist en hebben ze al aangegeven dat het langer gaat duren.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 sep 2020 17:33

Laatste update waar ik 3e kwartaal heb gezien, stamt uit juli. Laatste update staat hierboven vermeld dat ze wat problemen aan het wegwerken zijn voor de massa productie. Maar goed, daar zijn ze al een paar jaar mee bezig en een nieuwe tijdsindicatie geven ze niet. Ik vrees dan ook dat de Tukker redelijk in de buurt kan zitten met Sinterklaas 2021

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 16 sep 2020 11:49

Nou, er zijn wel wat updates vanuit de backers: er is een facebook groep voor backers en klanten van de online shop. Daar hebben zich nu twee Nederlanders gemeld die bij de eerste batch van 19 uitgaves zaten. Afgezien dat die met behoorlijk wat scepsis worden onthaald in de groep, hebben die allebei wel wat fotootjes gepost.

Eentje (dezelfde als die eerder al eens Strava activiteit deelde) heeft nu ook een Zwiftpower link gedeeld waarin hij de IQ² met een Wahoo Kickr vergelijkt, en dat ziet er niet slecht uit. Wel geeft hij aan dat de batterijen maar 17u meegaan, en dat hij na navraag bij IQ² daar nog niets over terug gehoord heeft.
De ander heeft de pedalen naar eigen zeggen een maand geleden ontvangen, maar er niets mee gedaan omdat hij al Garmin Vectors had gekocht. Dat vonden veel groepsleden maar verdacht. Hij beloofde ze toch eens te gaan gebruiken en een review te doen. Intussen heeft hij wel foto's vanuit de verpakking gedeeld.

Ook laten klanten van de webshop weten dat ze problemen hebben om refunds te krijgen via Paypal (duurt lang, e-checks die bouncen, etc.). Dat kan gebrek aan capaciteit zijn, maar natuurlijk ook gebrek aan geld.

Blijft natuurlijk raar dat IQ² zelf in hun laatste updates niks van foto's of zo laat zien, of met de uitgifte van die mythische 19 sets niet heeft proberen de hype weer wat leven in te blazen. Hoe dan ook...het blijft op zijn minst raar en schimmig, en onzeker of het nu werkelijk tot iets gaat leiden of dat ze al lang omgevallen zijn. Zelf reken ik nergens meer op eigenlijk, maar ik laat me nog steeds graag verrassen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 sep 2020 12:05

17 uur met de batterijen. Da's niet best....

oudesluisdt
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 nov 2006 19:02

oudesluisdt 16 sep 2020 12:40

IQ2 laat toch wel een kans liggen door niet (duidelijk) te communiceren. Door in ieder geval actief naar buiten te treden, al was het maar met een (te) pessimistische boodschap ontstaat er minder teleurstelling en worden er minder aannames gedaan.

In dat facebook-topic jutten mensen elkaar alleen maar op. 1xMTB en 1xrace besteld, wacht het rustig af.

Zouden oplaadbare CR2032's een optie zijn?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 16 sep 2020 13:33

8 stuks Cr2032's voor € 0,85 bij Action.
Dat is wel het laatste waar ik mij druk over maak. ;)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 sep 2020 14:27

Dat denk je nu, totdat je elke 2 weken die dingen moet vervangen, wordt snel vervelend.
Afbeelding

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 16 sep 2020 14:36

Inderdaad, gaat niet om de kosten van de batterijen, maar dat het een pain in the ass is als ze iedere 17 uur leeg zijn.

Plaats reactie