Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4353
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 02 mar 2019 21:52

Vicenza schreef: 01 mar 2019 22:12 Precies, als je twee of drie werken geleden zegt dat je in februari verstuurt, dan kan je gewoon met een kort berichtje zeggen dat je nog een paar dagen of weken nodig hebt
Vorige week nog zelfs.

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 03 mar 2019 10:23

https://www.iqsquare.com/onlineshop

Titanium versie L + R = 349 EUR
Stainless steel L + R = 229 EUR

Is er enkel verschil in gewicht tussen titanium en stainless steel versie; of zijn er nog andere belangrijke verschillen ?
Ik zie niet in waarom ik 120 EUR meer zou betalen. Of bepaalde nadelen aan stainless steel variant ?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 03 mar 2019 10:57

felipe07 schreef: 03 mar 2019 10:23 https://www.iqsquare.com/onlineshop

Titanium versie L + R = 349 EUR
Stainless steel L + R = 229 EUR

Is er enkel verschil in gewicht tussen titanium en stainless steel versie; of zijn er nog andere belangrijke verschillen ?
Ik zie niet in waarom ik 120 EUR meer zou betalen. Of bepaalde nadelen aan stainless steel variant ?
Dat weet geen mens, er is namelijk maar 2x erg korte resultaten getoond van de titanium versie.
Vervolgens kwam een bericht dat de productiemethode vd rekstookjes op de titaniumversie arbeidsintensief en lastig was en dat het qua kostenefficiëntie (lees meer winst maken denk ik) er nog een stalenversie naast komt.

Maar nogmaals, zonder daadwerkelijk product is er niks over te zeggen over verschillen tussen beiden.

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 04 mar 2019 11:11

Ik denk de L+R stainless variant te bestellen.
Ik fiets niet professioneel of dergelijke. Voor mij geen ramp of ik nu effectief 280 of 270 watt trap bijvoorbeeld. Ik heb niet veel te verliezen denk ik.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 mar 2019 11:14

Dat zie ik toch echt anders. Als de boel op de fles gaat voordat er (werkende) producten zijn uitgeleverd kan jij fluiten naar je geld. Er is op dit moment nog niets dat wijst op een goed werkend product, enige data die we hebben gezien is van zeer statische ritjes binnen of op een vierkantje in de polder en die resultaten waren zeker niet geweldig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 04 mar 2019 14:52

Vandaag maar eens om opheldering gevraagd bij iQ2.
Bij vorige mailwisselingen is mij gezegd dat de App Life zou gaan op het moment dat de zendingen de deur uit zouden gaan.
Voorzien was februari.
We zitten nu in maart en nog geen App te vinden in de Store. Dus mag ik concluderen dat er totaal nog geen PM is verstuurd. Ook niet naar de onafhankelijke testers zoals DC Rainmakers.!!! Want die willen ook die App hebben.
Binnen 3 minuten had ik een "voorgebakken" antwoord terug.
Weinig inhoud.
In iets andere bewoording dan in hun laatste update , dat ze eea onderschat hebben qua planning met hun diverse production partners.

An official statement that will detail shipments will be released soon.

Nou dan weet je het al. Wederom staat er een vertraging aan te komen.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 04 mar 2019 15:41

Ik zou nu inderdaad nog niets bestellen via de webshop. Eerst maar eens laten leveren.
De kickstarter backers (waaronder ik) zitten natuurlijk al wel vast. Ondanks dat ik het liever vandaag dan morgen in de post heb, heb ik ook liever dat het nóg een maand duurt, en ik een product krijg dat wel werkt, dan een broddelwerk.
Maar het backen was een experiment voor mij, als het iets goeds oplevert ben ik tevreden. Het bedrag heb ik al 'afgeschreven'. Ik zou echter met de informatie van nu niet nog meer geld aan iq2 geven. Misschien als het product op de markt is en goed werkt.

De communicatie kan en móet beter van hun kant.

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 04 mar 2019 17:47

Vicenza,
Ook ik zit in de groep van de backers ( earlybirds) voor mij ook een test.
Best tevreden over de communicatie tot vorige maand. Maar als je aan zo'n project meedoet weet je dat er vertraging (en) komen. Dus ja ook hier ingecalculeerd.
Helemaal mee eens liever nog langer wachten dan een stuk schroot te ontvangen.
Het is voor iQ2 nu juist belangrijk om hun geloofwaardigheid hoog te houden door open en eerlijke info te geven.
Even afwachten met wat voor statement ze gaan komen.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 04 mar 2019 18:30

DELTAROMEO schreef: 04 mar 2019 17:47 Vicenza,
Ook ik zit in de groep van de backers ( earlybirds) voor mij ook een test.
Best tevreden over de communicatie tot vorige maand. Maar als je aan zo'n project meedoet weet je dat er vertraging (en) komen. Dus ja ook hier ingecalculeerd.
Helemaal mee eens liever nog langer wachten dan een stuk schroot te ontvangen.
Het is voor iQ2 nu juist belangrijk om hun geloofwaardigheid hoog te houden door open en eerlijke info te geven.
Even afwachten met wat voor statement ze gaan komen.
Je zegt zelf hierboven dat “eea onderschat hebben qua planning met hun diverse production partners”

My best guess, ze hebben met die machinaal in het materiaal aangebrachte rekstrookjes een gok genomen. En nu blijkt dat een partner voorheen riep, “dat maken we wel”, nu blijkt dat dat toch vies tegenvalt. De onderlinge toleranties qua betrouwbaarheid erg uiteen lopen en ze nu aan t bezinnen zijn wat ze moeten doen.
Ze hebben namelijk al eens eerder aangegeven dat het bewerken van titanium wat dat betreft lastig was en vandaar ook de stalen versie nu aanbieden

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 08 mar 2019 17:46

Nieuwe update:

Hi everyone!

In our last update two weeks ago, we showed you the first finished power meters and were looking forward to do some in-depth testing before shipping it over to our first crowdfunding backers and professionals like DC Rainmaker, GCN and GP Lama.

In the meantime, we have indeed been extensively testing these first units. In this phase, we encountered some hiccups that we are now trying to solve. It seems that one of the power meter components influences the power readings in a way that is challenging to fix with software.

As a startup, the quality of the product that we want to deliver is our number one priority. Therefore, we’ll be testing and trying out different solutions all throughout the weekend and will get back to you with another update in the course of next week. There are always a number of solutions to a problem, but they all come with different timelines. Obviously, we’re looking for a way to adapt the current units within a manageable time frame.

Feel free to keep reaching out through customer support and thanks for staying in touch.

Kind regards and have a good weekend,

Team iQsquare

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 08 mar 2019 17:56

Hoe verder we in de tijd komen, hoe slapper het verhaal wordt 🤔
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 08 mar 2019 18:48

t2300 schreef: 21 dec 2018 14:05
...,,Aanvullend, kijkend naar cadans, denk ik dat men ook nog wat ussues heeft met de gyroscoop. Er zitten stukken in dat de andere 2 geen cadance, 0 dus, hebben terwijl de iq2 een positieve offset heeft. Dat kan natuurlijk niet, en zal dus direct invloed hebben op de powerberekening.
In december schreef ik dit al obv de destijds geposte data.
Begint inderdaad op een amateuristische bende te lijken.

Plaats reactie