Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 aug 2021 08:57

Kickstarter is toch gewoon het oude concept van veel beloven, geld binnenhalen met de noorderzon vertrekken. Daarna zo lang mogelijk met smoesjes je geldschieters in de waan laten dat het allemaal nog goed komt, ondertussen het geld doorsluizen naar de kaaimaneilanden ofzo en lekker gaan rentenieren.

Je moet eigenlijk goed gek zijn om nog een kickstarter product te backen.... Want kickstarter stelt zichzelf nergens verantwoordelijk voor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 02 aug 2021 21:59

De Tukker schreef: 02 aug 2021 08:53 Vandaag weer eens een nietszeggend bericht:

https://www.kickstarter.com/projects/14 ... ered_users

Er zal binnenkort dan wel weer een bericht achteraan komen waar weer een vertraging wordt aangekondigd.
Dit was een bericht waarin geen directe vooruitgang gemeld werd, dus vertraging. Maar wel een bericht dus er is hoop. :? :twisted:

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 17 aug 2021 23:24

Zijn er eigenlijk nog mensen die IQ2 hebben gesupport maar geen gebruik hebben gemaakt van hun korting bij aankoop van een P2M powermeter? Maatje van mij zoekt er nog een :) Inbox bericht is het makkelijkst!

Gebruikersavatar
Ibarrie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 dec 2016 15:58

Gebruikersavatar Ibarrie 26 aug 2021 13:02

Rolandos schreef: 17 aug 2021 23:24 Zijn er eigenlijk nog mensen die IQ2 hebben gesupport maar geen gebruik hebben gemaakt van hun korting bij aankoop van een P2M powermeter? Maatje van mij zoekt er nog een :) Inbox bericht is het makkelijkst!
huh?
ik heb de backup voor IQ2 via Kickstarter gedaan, maar van een aankoopskorting voor P2M heb ik niets vernomen...

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 26 aug 2021 14:37

Ibarrie schreef: 26 aug 2021 13:02
Rolandos schreef: 17 aug 2021 23:24 Zijn er eigenlijk nog mensen die IQ2 hebben gesupport maar geen gebruik hebben gemaakt van hun korting bij aankoop van een P2M powermeter? Maatje van mij zoekt er nog een :) Inbox bericht is het makkelijkst!
huh?
ik heb de backup voor IQ2 via Kickstarter gedaan, maar van een aankoopskorting voor P2M heb ik niets vernomen...
Dat gaat ook niet via IQ2.

Stuur maar een PM.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

janspec
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2021 16:09

janspec 08 sep 2021 16:28

Helaas ben ik ook een early adapter bij IQ2 en wacht dus nu al geruime tijd op de levering van mijn bestelling (twee pedalen)
Diverse malen geageerd en tot op heden een variëteit aan redenen waarom men nog niet kan uitleveren, of uitgeleverd heeft.
Recent zag ik de website wederom online en vroeg mij af of hier geen controle op is of voor is. Want eenieder die besteld zal naar zeer grote waarschijnlijkheid geen product ontvangen.
Ik vroeg mij dan ook af of de redactie van fiets hier geen aandacht aan kan geven, want vele fietsgenoten worden zo belazerd.
Ik ben ongeneeslijk ziek en vroeg dan ook om de pedalen zsm te sturen om in de resterende tijd ze nog te kunnen gebruiken.
Telkens kwam men met een excuus rondom corona perikelen, onderdelen problemen, producent wijzigingen, kortom hier kom je niet verder mee. :dislike:
Je begrijpt dat de lol van het zien van twee ogenschijnlijk gereed zijnde pedalen (racefiets) prominent op de foto prijken, naast fot's van een hele serie, daar waar men aan de andere kant aangeeft dat de productie nog niet gestart is. Het begint erop te lijken dat men absoluut niet open is inde communicatie en dat de mogelijkheid van eigen gewin de boventoon voert.
Zou fijn zijn als het blad fiets hier eens een redactioneel artikel aan wijt, want dit doet onze fietspassie geen goed.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 sep 2021 07:48

De risico's van Kickstarter. Heel weinig aan te doen.

Verlies afschrijven en geen negatieve meer insteken en genieten van wat nog rest. Veel sterkte.
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 sep 2021 12:53

Ter aanvulling, indien je hebt ingeschreven op de pedalen via Kickstarter, dan heb je geen pedalen besteld. Je hebt iQ2 gefinancierd om de vermogensmeters (verder) te ontwikkelen. In ruil daarvoor krijg je na ontwikkeling een stel vermogensmeters, maar alleen indien deze ontwikkeling slaagt. IQ2 wekt de schijn dat ze nog steeds bezig zijn met die ontwikkeling, maar communicatie hierover is ronduit bedroevend. Belazerd worden echter alleen de mede fietsers die via de online shop van iQ2 de pedalen hebben besteld, hoewel die het recht hebben op een retour van de aankoopsom.
Schrijf de vermogensmeters via Kickstarter maar gewoon af, dat is veel beter voor je gezondheid.
Verder wel veel sterkte met jouw ziekte.

lars88
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2017 09:03

lars88 14 dec 2021 22:50

Leuk stukje werk voor een onderzoeksjournalist.... Ik denk dat hier genoeg te onderzoeken valt plus wat er met het geld is gebeurd (miljoenen).

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 15 dec 2021 08:37

op de laatste FB post van 30 september staat een pedaal in een doos. Dan denk je mogelijk dat ze bijna klaar zijn voor verzenden, maar die doos is eigenlijk een kist en was de laatste blik op het product voor de daadwerkelijke begrafenis.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8290
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 dec 2021 09:19

lars88 schreef: 14 dec 2021 22:50 Leuk stukje werk voor een onderzoeksjournalist.... Ik denk dat hier genoeg te onderzoeken valt plus wat er met het geld is gebeurd (miljoenen).
Moet het wel een onderzoeksjournalist zijn die iets met vermogensmeters heeft. Anders zijn er nog wel wat meer start-ups die het leven gelaten hebben. En waar vaak nog veel meer geld er doorgedraaid is, zonder wenselijk resultaat

1094
Forum-lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 15 dec 2021 09:40

Bijzonder dat ze wel actief blijven posten op facebook alsof er niets aan de hand is maar de verdere communicatie is dramatisch

Plaats reactie