Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 21 mar 2019 14:06

t2300 schreef: 21 mar 2019 12:17
wouterf schreef: 21 mar 2019 11:02 Dat is toch ook precies wat DCRainmaker heeft bericht steeds? Hij is altijd bijzonder 'voorzichtig' in zijn uitspraken en heeft voor zijn doen echt heel duidelijk gemaakt dat er nog heel veel te bereiken valt en er risico's zijn. Dat is geen mooi praatje geweest en ook zeker niet 'ingehuurd'.
En
My money would say that IQ2 will succeed in a power meter, that they’ll probably deliver next spring (2019).

En verder, prijst hij het zelfs aan:

So yes – if you’ve got 149€ to spare (or 199€ for the dual-leg) and don’t need a power meter this year – then give the wheel of Kickstarter fortune a spin.
Je bent wel een beetje selectief in de stukjes die je plakt:

So the real question is whether or not you put out the money now for a unit. For that, I turn to my general rule on crowd funded campaigns: Expect to lose your money and get nothing. Thus, your expectations are such that anything above and beyond that is a success. Kinda like investing in crypto currencies such as Bitcoin – treat it all like money in Vegas.

Dit staat boven het stukje
"My money would say that IQ2 will succeed in a power meter, that they’ll probably deliver next spring (2019)."

Verwacht er dus niets van is zijn boodschap.

En na de "Kickstarter fortune a spin":
It might just pay off. But, if you’re looking for something to train and race in 2018, then consider a product already on the market today.

Verwacht het dus ook niet snel.


Ik snap wel dat iemand het zat kan zijn om steeds te moeten wachten en in onzekerheid te verkeren of er een product komt (laat staan goed werkend). Maar dit is nou eenmaal het business model van een kickstarter. Wil je zekerheid, koop direct iets in de winkel. Daar betaal je ook een (premium) prijs voor.

Ik was zelf het wachten zat, heb maar een 4iiii powermeter gekocht en de investering afgeschreven. Wist van te voren dat deze risico er in zat.
Komt er uiteindelijk toch wel een goed werkende IQ2 product, ontzettend blij dat een NL bedrijf dit voor elkaar kreeg. Dan gaat de 4iiii weer in de verkoop en is iedereen blij.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 21 mar 2019 21:07

Wil je een goed product, dan moet je in de meeste gevallen wachten op versie 2. Wil je net als mij een dubbel zijdige vermogensmeter voor een schijntje, dan loop je een risico.
Ik heb zeker geen vermogensmeter nodig, voor mij is het alleen een leuk speeltje. Dus of ik hem nu morgen krijg of over een half jaar, ik ga er niet minder van fietsen. En als ik een product krijg dat minder accuraat is dan een Garmin vector of quark, dan is dat ook niet erg, ik heb er ten slotte maar een fractie van de prijs voor betaald. Krijg ik helemaal niets, dan is het alleen zonde geweest van mijn geld.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 21 mar 2019 21:48

scottwilko schreef: 21 mar 2019 21:07 Wil je een goed product, dan moet je in de meeste gevallen wachten op versie 2. Wil je net als mij een dubbel zijdige vermogensmeter voor een schijntje, dan loop je een risico.
Ik heb zeker geen vermogensmeter nodig, voor mij is het alleen een leuk speeltje. Dus of ik hem nu morgen krijg of over een half jaar, ik ga er niet minder van fietsen. En als ik een product krijg dat minder accuraat is dan een Garmin vector of quark, dan is dat ook niet erg, ik heb er ten slotte maar een fractie van de prijs voor betaald. Krijg ik helemaal niets, dan is het alleen zonde geweest van mijn geld.
+1
Zo zit ik er ook in. Ik ondersteun het project omdat ik het een leuk/goed initiatief/idee vind. Als 'investeerder' hoop/reken je op succes maar je weet dat je 100% risico loopt.
Neemt niet weg dat de communicatie van iQ2 bepaald niet de schoonheidsprijs verdiend.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 mar 2019 08:50

Ik had gehoopt hem nu ergens te hebben, het is nu niet zo (mijn Stages doet zijn werk ook nog goed)

Ik vind de communicatie echter vrij goed, elke week (min of meer) een update. Vergelijk dat eens met Tacx (Neobike), geen Kickstarter project, professioneel bedrijf (zou het toch moeten zijn), nauwelijks updates, vage termijnen (gelukkig heb ik enkel een pre-order en nog niet betaald, er zijn er die in september al de volle mep hebben betaald en ook nog steeds wachten)
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mar 2019 09:29

scottwilko schreef: 21 mar 2019 21:07 Wil je een goed product, dan moet je in de meeste gevallen wachten op versie 2. Wil je net als mij een dubbel zijdige vermogensmeter voor een schijntje, dan loop je een risico.
Ik heb zeker geen vermogensmeter nodig, voor mij is het alleen een leuk speeltje. Dus of ik hem nu morgen krijg of over een half jaar, ik ga er niet minder van fietsen. En als ik een product krijg dat minder accuraat is dan een Garmin vector of quark, dan is dat ook niet erg, ik heb er ten slotte maar een fractie van de prijs voor betaald. Krijg ik helemaal niets, dan is het alleen zonde geweest van mijn geld.
Een vermogensmeter die niet betrouwbaar is, is gewoon een nutteloze gimmick. Als er één specifiek scenario is dat problemen geeft is het een ander verhaal, maar als het getal wat je ziet zeg een foutmarge heeft van meer dan +- 5%, dan kan je er gewoon niets mee.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 31 mar 2019 20:24

Weer nieuws

Hi all, here's a quick weekend update. In our last update two weeks ago we said we'd update you once we have the conclusion to our accuracy challenge.

We've been running multiple tests and tweaking the software to secure precision, but unfortunately haven't cracked the code yet. We're currently trying out alternative algorithms with our partners and will inform you of the outcome.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 31 mar 2019 20:33

Begint toch stilaan een Limits verhaal te worden, jammer genoeg.
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 31 mar 2019 21:06

scottwilko schreef: 21 mar 2019 21:07 Wil je een goed product, dan moet je in de meeste gevallen wachten op versie 2. Wil je net als mij een dubbel zijdige vermogensmeter voor een schijntje, dan loop je een risico.
Ik heb zeker geen vermogensmeter nodig, voor mij is het alleen een leuk speeltje. Dus of ik hem nu morgen krijg of over een half jaar, ik ga er niet minder van fietsen. En als ik een product krijg dat minder accuraat is dan een Garmin vector of quark, dan is dat ook niet erg, ik heb er ten slotte maar een fractie van de prijs voor betaald. Krijg ik helemaal niets, dan is het alleen zonde geweest van mijn geld.
+1, ook precies hoe ik er in zit. De planning van levering in September was ook veeel te optimistisch zoals iedereen weet die al eens eerder in een Kickstarter geinvesteerd heeft. Ook de laatste delays doen in mijn ogen niet af aan het product en kan er zelfs nog wel waardering voor opbrengen dat ze een goed werkend product verkiezen boven een snelle levering. Het zal nog steeds geen Quarq of SRM zijn, maar als het voor 90% in de buurt komt ben ik ruimschoots tevreden.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 13 apr 2019 15:18

Ze gooien er nog maar eens een update in:

Hi all, after extensive extra testing these last few weeks we have finally localized the power meter phenomenon that has been causing the inaccurate power readings we've been receiving. To be honest, it's been a bit of a frustrating time for both our iQsquare team and our skilled production partners. Every time we thought we had it, the issue seemed to 'jump' and we had to do more testing.

Where we previously thought we could fix the issue with extra calibration software, we now see that this is no longer a possibility. Now that we understand what the issue is, we can work on the solution. The good news is: there is a solution and we will try to present it next week or the week after; it will have quite a significant impact on the product.

We'll present our solution in-depth with an extensive update as soon as possible.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 13 apr 2019 16:11

"it will have quite a significant impact on the product." Betekent dit dat de vorm totaal anders wordt waardoor ze terug naar af moeten in het ontwerp proces?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 13 apr 2019 16:48

Maruss schreef: 13 apr 2019 16:11 "it will have quite a significant impact on the product." Betekent dit dat de vorm totaal anders wordt waardoor ze terug naar af moeten in het ontwerp proces?
Dat hoor je/we binnen nu en 2 weken zoals ik het uit de tekst begrijp

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 apr 2019 20:52

Ik hoop dat het niet groter/lelijker wordt.

We zullen het binnen een week of 3 wel zien zeker (ik reken de gebruikelijke extra vertragingen in communicatie al maar mee)
Afbeelding

Plaats reactie