Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 11 sep 2018 21:02

Ze schrijven dat ze een (willekeurig) product van de productie lijn gebruik hebben, dus niet een test exemplaar. Ik neem aan dat ze daarvoor al behoorlijk getest hebben voordat ze een echte productie run doen.
---
Keep in mind that we've only been willing to share test data that comes directly from a 'real' power meter, meaning one that comes from our production line. So, what you are looking at here is exactly what you'll receive at home.
---
Of het overeenkomt met een onafhankelijke test moet idd nog blijken. Maar als dit is wat de klanten thuis krijgen dan kan het niet lang meer duren voordat ze gaan uitleveren, toch?

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 11 sep 2018 22:11

Ze hebben tot nu toe elke keer aangegeven dat ze nog op de planning zitten wat zou betekenen :

September - Production start and first delivery.
1 October - Out for delivery.

Ik probeer hier nog steeds vanuit te gaan al hoop ik zeer binnenkort al wat te lezen van een Shane Miller of DCR.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 12 sep 2018 00:14

scottwilko schreef: 11 sep 2018 19:32 Yep ik zag het ook, ze hebben de gegevens van een test exemplaar IQ2 over een 20 minuten buitenrit naast de gegevens gezet van diezelfde rit gemeten met een powertap pedaal en een stages meter.
Ziet er indrukwekkend uit voor een eerste test als de gegevens daadwerkelijk kloppen. Ik ben dan ook benieuwd waar een onafhankelijke tester op uitkomt.
En uiteraard hoe lang wij als early adapters nog moeten wachten tot wijzelf kunnen uitproberen.
Een onafhankelijke tester die dezelfde apparaten ter vergelijking gebruikt, komt dan toch op dezelfde resultaten uit? En ALS dat zo is, dan is er toch niks mis met de testen? Of zie ik wat over het hoofd?
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 12 sep 2018 08:56

De Tukker schreef: 12 sep 2018 00:14
scottwilko schreef: 11 sep 2018 19:32 Yep ik zag het ook, ze hebben de gegevens van een test exemplaar IQ2 over een 20 minuten buitenrit naast de gegevens gezet van diezelfde rit gemeten met een powertap pedaal en een stages meter.
Ziet er indrukwekkend uit voor een eerste test als de gegevens daadwerkelijk kloppen. Ik ben dan ook benieuwd waar een onafhankelijke tester op uitkomt.
En uiteraard hoe lang wij als early adapters nog moeten wachten tot wijzelf kunnen uitproberen.
Een onafhankelijke tester die dezelfde apparaten ter vergelijking gebruikt, komt dan toch op dezelfde resultaten uit? En ALS dat zo is, dan is er toch niks mis met de testen? Of zie ik wat over het hoofd?
Dat klopt ook wel, maar de meesten willen een onafhankelijke test de vermoedens zien bevestigen. Bij voorkeur met wat uitgebreidere tests met ook constante snelheid om de meting wat breder te maken.

Als het is zoals het tot nu toe gepresenteerd wordt ziet het er goed uit.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 12 sep 2018 16:24

Tomver schreef: 12 sep 2018 08:56
Als het is zoals het tot nu toe gepresenteerd wordt ziet het er goed uit.
Ik ben nog niet heel erg onder de indruk.
Zeker aan het begin zit de paarse lijn, de iq2, gemiddeld 20 watt boven de andere 2. Op absolute getallen van ongeveer 220w is dat bijna 10%. Ook bij de piek van 600 watt zit de iq er bijna 10% boven met zijn 650w.
Verderop, aan het einde vind ik de meting heel erg schommelen. Is de amplitude tov de andere 2 veel groter met minder constant vermogen. Je ziet heel vaak de paarse lijn ofwel boven danwel onder de andere 2, pieken.
Ik zou daarom graag eens wat meer willen inzoomen op de diverse stukjes. Nu vertekend de schaal heel erg.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 12 sep 2018 19:49

Elke commerciële afdeling van een bedrijf zal zijn product zo goed mogelijk naar buiten brengen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze slechts 20 minuten getest hebben in vergelijking met de concurrentie. Hoe ziet de rest van de test er dan uit? Dat vraag ik mij af en dat wordt het beste beantwoord door een onafhankelijke tester.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 12 sep 2018 20:01

scottwilko schreef: 12 sep 2018 19:49 Elke commerciële afdeling van een bedrijf zal zijn product zo goed mogelijk naar buiten brengen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze slechts 20 minuten getest hebben in vergelijking met de concurrentie. Hoe ziet de rest van de test er dan uit? Dat vraag ik mij af en dat wordt het beste beantwoord door een onafhankelijke tester.
Ze zijn hun prototypes al maanden aan het testen om de software te finetunen.

De andere PM fabrikanten brengen ook geen testdata uit van hun prototypes. Die data komt ook pas in de media als de meters al in de schappen liggen.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 23 sep 2018 22:26

Ben benieuwd naar wat reviews en wat er verder deze week gaat gebeuren. 1 oktober is er immer bijna. Hoop vooral snel wat onafhankelijke tests te kunnen zien.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 25 sep 2018 14:14

Vertraging doordat een van de leveranciers achter loopt op schema
https://www.indiegogo.com/projects/cycl ... pdates/all

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 sep 2018 19:02

Altijd makkelijk om de externe leverancier de schuld te geven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 sep 2018 20:07

Ook dat is makkelijk om te zeggen.
Ik vraag me af of er veel mensen zijn die er om zullen malen dat de levering even wordt uitgesteld. Als je iets dergelijks bestelt in april, dan heb je er niet veel haast mee om het geleverd te krijgen. Dan maakt het echt niet uit als het nog een maandje later wordt.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 25 sep 2018 20:13

Nu blijkt toch dat de eerder gepubliceerde 20 minuten test niet met een productie versie gemaakt is, want die is toch nog niet klaar vanwege een trage toeleverancier....
Is dit het begin van het achteruit krabbelen? en vooruitschuiven van de planning?

Plaats reactie