Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 25 sep 2018 21:03

amclassic-fan schreef: 25 sep 2018 19:02 Altijd makkelijk om de externe leverancier de schuld te geven.
Want grote mobiele telefoon fabrikanten hebben geen vertragingen opgelopen door vertragende toeleveranciers? Of auto fabrikanten? Hoe vaak wordt de levering van een nieuwe auto bij de dealer niet uitgesteld?
Maruss schreef: 25 sep 2018 20:13 Nu blijkt toch dat de eerder gepubliceerde 20 minuten test niet met een productie versie gemaakt is, want die is toch nog niet klaar vanwege een trage toeleverancier....
Is dit het begin van het achteruit krabbelen? en vooruitschuiven van de planning?
Dat kan toch? Als jij 10 units op een dag kan produceren ipv de beloofde 50, zorg je voor vertraging. Het betekent niet dat er nog geen productie versies beschikbaar zijn voor de test.

Iedereen staat direct klaar om de hoek met het geweer in de hand lijkt wel.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 25 sep 2018 21:16

Rare conclusie van Maruss (of is het een ma Rus trol opmerking uit het oosten)

Als een leverancier niet kan leveren (hoofdlevering), hoeft dat niet te betekenen dat deze nooit niets heeft geleverd.

Elk project kent vertragingen, die probeer je van te voren al in te calculeren, maar soms word je toch weer ingehaald en is er meer tijd nodig. Heel normaal in deze complex wereld.
Marco :)

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 25 sep 2018 22:05

Waarom is het een rare conclusie @scheurneus of misschien is wijsneus beter?

Eerst wordt geschermd in zachte bewoordingen dat ze een test gedaan hebben met een productie versie, Nu lijkt opeens de productie versie bestond uit een test serie (van 1?).
-- the iQsquare power meter WORKS the way it should! Keep in mind that we've only been willing to share test data that comes directly from a 'real' power meter, meaning one that comes from our production line.

In de laatste update wordt aangegeven dat de PCBs bijna klaar zijn en de meeste componenten aanwezig.
--Production of the PCBs are nearly finished, and all components for the first 10.000 power meters are in-house!

Dan concludeer ik dat er de eerdere test niet gedaan is met een 'echte' productie versie.

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 25 sep 2018 22:13

Is het glas half vol of half leeg?

PCB is niet van titanium, dat is eerder de behuizing, pcb productie eerste ronde en titanium prototype?
Marco :)

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 26 sep 2018 06:47

PCB is behuizing lijkt mij ook, en die zijn nu blijkt bijna klaar itt tot een eerdere bewering dat ze getest hebben met een "'real' power meter, meaning one that comes from our production line."

Dan heb ik het niet over een Tita onderdeel dat misschien in een testbatch gemaakt is, maar niet in volume geproduceerd kan worden door dezelfde leverancier.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 26 sep 2018 07:24

PCB: printed circuit board? ;)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 sep 2018 09:28

De behuizing is van geïnjecteerd plasic. Eerste gegevens komen van een eerste batch, de volgende 10.000 zijn ondertussen ook al geleverd.

De PCB's worden steeds eerst in een testrun gedaan en dan veel tegelijk, kwaliteit zal echt wel gelijk zijn.

Als het enkel dat tita onderdeel is dat problemen geeft, dan zal het bij die maand uitstel blijven. Voor de rest geen melding van problemen (wat op zich al een hele prestatie zou zijn)
Ik zal al blij zijn als ze voor het einde van het jaar geleverd worden en voor de lente helemaal betrouwbaar, daar ging ik bij het bestellen van uit, alles wat vroeger komt, is mooi meegenomen.

Ik heb er in ieder geval nog vertrouwen in.
Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 sep 2018 10:34

Wat een complot theorieen worden hier neergegooid zeg. Alsof mensen graag zien dat zo'n project faalt.

Een beetje scepticisme is niets mis mee, maar mijn gok is dat de meeste nul euro geinvesteerd hebben, geen intentie hebben om deze PM aan te schaffen (of uberhaupt in PM's geinteresseerd zijn) en tóch even hun plasje erover moeten doen.

Er worden hier en op Kickstarter vragen gesteld en transparantie bijna geëist van een start-up, waar je elders dagelijks gebruik maakt van technische producten waarvan je niet eens een glimp onder de motorkap krijgt (Google, Facebook, iPhone).

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 26 sep 2018 10:47

ypuh schreef: 26 sep 2018 10:34 Wat een complot theorieen worden hier neergegooid zeg. Alsof mensen graag zien dat zo'n project faalt.

Een beetje scepticisme is niets mis mee, maar mijn gok is dat de meeste nul euro geinvesteerd hebben, geen intentie hebben om deze PM aan te schaffen (of uberhaupt in PM's geinteresseerd zijn) en tóch even hun plasje erover moeten doen.

Er worden hier vragen gesteld en transparantie bijna geëist van een start-up, waar je elders dagelijks gebruik maakt van technische producten waarvan je niet eens een glimp onder de motorkap krijgt (Google, iPhone).
+1 : :like:
Ook bizar om te lezen op Kickstarter hoeveel vragen daar tientallen keren herhaald worden, het lijkt het forum van Fiets wel :lol:
… en we roepen maar weer eens: Kickstarter is geen Aliexpress!
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 26 sep 2018 14:12

Complot theorieen is wat sterk, maar de ervaring leert dat het meestal niet 1 dingetje is dat voor vertraging zorgt. Het is een veel gezien scenario.
Hopelijk komt het voor het eind van het jaar goed. Ik mag hopen dat ze toch wat eerder dat hebben zien aankomen dan ze het aan ons laten weten.
Als alleen het Tita onderdeel is dan rest de volgende vraag hoe snel kan een andere leverancier wel leveren als blijkt dat hun 1e leverancier na 3 maanden het niet gelukt is?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 26 sep 2018 14:24

Maruss schreef: 26 sep 2018 14:12
Als alleen het Tita onderdeel is dan rest de volgende vraag hoe snel kan een andere leverancier wel leveren als blijkt dat hun 1e leverancier na 3 maanden het niet gelukt is?
Als een andere leverancier (subcontractor) het titanium onderdeel moet gaan leveren, dan ben ik bang dat het juist wel heel lang gaat duren. Ga maar na, in hun campagne schrijven ze dat:

Our thin film strain gauge is of an entirely different caliber. Instead of being hand-glued, it requires no human interaction because it is directly deposited on the surface of the part, molecularly bonded and trimmed by laser. All our strain gauges are exactly the same when they come out the production process. It's a revolutionary technology used in situations with zero error tolerance, such as in medical, military and harsh environments.

Dat betekent m.i. dat ze voor die onderdelen geen (snel) alternatief hebben. Immers dat onderdeel was nu juist het USP.
Ik denk dus dat die leverancier gewoon gaat leveren maar alleen (wat) later. Je mag wel hopen dat ze inmiddels voor alle onderdelen een second source hebben :-)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 sep 2018 14:39

Maruss schreef: 26 sep 2018 14:12 Complot theorieen is wat sterk, maar de ervaring leert dat het meestal niet 1 dingetje is dat voor vertraging zorgt. Het is een veel gezien scenario.
Hopelijk komt het voor het eind van het jaar goed. Ik mag hopen dat ze toch wat eerder dat hebben zien aankomen dan ze het aan ons laten weten.
Als alleen het Tita onderdeel is dan rest de volgende vraag hoe snel kan een andere leverancier wel leveren als blijkt dat hun 1e leverancier na 3 maanden het niet gelukt is?
Snap niet zo goed de referentie dat vertraging in verband staat met 'slecht'. De komende maanden ben ik toch niet serieus aan het fietsen/trainen, dus of ie nou in september of maart komt maakt mij weinig uit (later zou wel vervelend zijn).

Tevens verwacht ik eerder software problemen dan hardware problemen, en tijdens de vertraging van het productieproces zullen ze ongetwijfeld door ontwikkelen met de calibratie en eventuele software bugs oplossen. Ik verwacht (dit is dan misschien mijn foute aanname) dat we uiteindelijk een beter product krijgen als deze later geleverd wordt.

Overigens ben ik wel eens nat gegaan met een Kickstarter project (1x een tas en die was perfect, 2e keer een horloge en de kwaliteit viel zwaar tegen). Ik begrijp de sceptische reacties dus maar al te goed, maar ook niet huilen voordat je geslagen bent.

Plaats reactie