Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 nov 2018 16:18

Livio Livius schreef: 23 nov 2018 17:37
amclassic-fan schreef: 23 nov 2018 16:46 Tja, ik had niet anders verwacht, zeker als je dan ook nog besluit dat het handig is om een nationaal triathlon team op te gaan zetten. Ik vond het typisch gestelde prioriteiten nog voordat je één werkend product hebt geleverd.
Er zijn geruchten dat een deel van het geld gebruikt is voor de sponsoring van het triathlon team.
Die geruchten heb ik ook gehoord uit een bron dichtbij het vuur. Prima als het allemaal goed gaat en je de producten netjes op schema aflevert, maar nu er op het laatste moment plotseling uitstel is geeft dat wel te denken.

Persoonlijk heb ik ook m'n twijfels hoe efficient het qua sponsoring is om een Nederlands triathlon team op te zetten. Triathlon is een kleine sport in Nederland, hoeveel exposure gaat zo'n Nederlands team in het buitenland krijgen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 24 nov 2018 17:39

amclassic-fan schreef: 24 nov 2018 16:18 Persoonlijk heb ik ook m'n twijfels hoe efficient het qua sponsoring is om een Nederlands triathlon team op te zetten.
Wellicht met het oog op EK triathlon 2019 Almere en WK 2020 in Almere?

Maar zou ik als producent toch eerst wel:

1-Nu al een fatsoenlijk product op de markt willen hebben
2-Mijn wachtende klanten niet verder laten wachten omdat we nu aan dat triathlon team prioriteit gaan geven.

Dit alles afgezien van het feit dat mensen iets gaan bestellen dat nog op de markt moet komen terwijl de keuze op diezelfde markt groot is met producten die zichzelf bewezen hebben.
Omdat iQ2 zoveel goedkoper is met niet bewezen werk 'in het veld' gaat iemand dat op voorhand bestellen?
Voor mij een compleet irrationele keuze.

Wachten tot iQ2 zichzelf met aan consument geleverde producten bewezen heeft of nu wat meer neertellen voor een product van een ander merk dat zichzelf al wel bewezen heeft zou voor mij de meer logische keuze zijn.
Laatst gewijzigd door Zorro op 24 nov 2018 18:08, 2 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 24 nov 2018 18:01

amclassic-fan schreef: 24 nov 2018 16:18
Persoonlijk heb ik ook m'n twijfels hoe efficient het qua sponsoring is om een Nederlands triathlon team op te zetten. Triathlon is een kleine sport in Nederland, hoeveel exposure gaat zo'n Nederlands team in het buitenland krijgen?
Wil je exposure dan kun je voor dat geld ook een plekje op een schaatspak tegenwoordig krijgen. Kom je vaker op tv dan een Tri team wat nu start in de 2e Divisie voor teams. Aan de andere kant met Jorik hebben ze wel een potentieel Olympisch kandidaat in de gelederen en met Rob Barel een top coach.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 nov 2018 18:36

Het zal nochtans geen kapitalen hebben gekost zeker?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 24 nov 2018 18:50

Aanschaf woonhuis in Hillegom, salaris atleten 2018/2019, reis- en verblijfkosten wedstrijden buitenland. Ik schat minimaal 0,5 mio.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 nov 2018 20:42

Zorro schreef: 24 nov 2018 17:39
amclassic-fan schreef: 24 nov 2018 16:18 Persoonlijk heb ik ook m'n twijfels hoe efficient het qua sponsoring is om een Nederlands triathlon team op te zetten.
Wellicht met het oog op EK triathlon 2019 Almere en WK 2020 in Almere?
Tja, maar dan kan je ook in een bestaand draaiend team instappen als supplier / co-sponsor. Lijkt mij een stuk efficiënter qua tijdsinvestering en qua financiën zal dat vast niet slechter uitvallen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 26 nov 2018 12:57

Vroeger leerden we in goed Nederlands: "First things first." Trump heeft daar zijn eigen draai aangegeven, maar ik dwaal af. Wat ik wil zeggen is dit. IQ2 heeft als kickstarter meer dan genoeg geld binnengehaald om, ja wel, om te starten, wat wil zeggen om die producten te maken waarvan de gulle gevers denken dat er een werkzaam apparaat op de markt verschijnt. In geen enkele beschrijving van kickstarter IQ2 stond iets over "sponsoring." Ik vind dan ook dat IQ2 eerst al zijn pijlen moet richten op "het product," zoals beloofd in de aankondiging, en niet mag gaan inzetten op allerlei zijpaden.

Vooralsnog heb ik nog geen enkele objectieve test mogen zien van het eindproduct. Dat wij van WC-eend ons heel hard op de borst kloppen, klinkt iets teveel als marketing-praat. Mijn credo: eerst zien dan geloven.

kiter
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 apr 2011 09:56

kiter 02 dec 2018 11:58

deze link heb ik onlangs van iQ2 ontvangen met hun meetresulatten:
https://analyze.dcrainmaker.com/#/publi ... cad412bac4

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 dec 2018 12:16

kiter schreef: 02 dec 2018 11:58 deze link heb ik onlangs van iQ2 ontvangen met hun meetresulatten:
https://analyze.dcrainmaker.com/#/publi ... cad412bac4
… en die link stond een week geleden ook al in dit topic. Niks nieuws onder de zon ;)
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 02 dec 2018 12:20

kiter schreef: 02 dec 2018 11:58 deze link heb ik onlangs van iQ2 ontvangen met hun meetresulatten:
https://analyze.dcrainmaker.com/#/publi ... cad412bac4
Ja, en wat vind je ervan?

Ik ben niet onder de indruk. Rare uitschieters in hun cadance, en tevens niet echt representatief.
Kwartiertje trappen bij 66 RPM en een gem vermogen van ergens rond de 130 watt met een gemiddelde van circa 18 km/u
Je ziet dat bij hogere vermogens de afwijking al gauw boven de 10% gaat tov de andere 2.
Ik krijg de indruk dat ze met dit lage vermogen en die lage cadans proberen te verbloemen dat het bij hogere rpm en watts nog behoorlijk ernaast zit.

hsnrsy
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 okt 2016 15:46
Locatie: Zeist

hsnrsy 20 dec 2018 14:20

Volgens mij kun je niet meer backen via indiegogo behalve als je x aantal koopt vanaf 1000,- euro of so. Daarentegen hebben ze nu een webshop gelanceerd met daarin een nog goedkopere versie. De stalen versie, die minder duurzaam en zwaarder moet zijn. Op dit moment ook met korting te verkrijgen voor 204,- incl verz. (2 stuks voor rechts/links meting). Nou dat spreekt mij wel erg aan zeg. Voor dat prijs een dual pm. Maar ik vraag mij dus af in hoeverre zo'n stalen variant nou echt gaat uitmaken tov de titanium voor het aanschaffen van deze pm? Oke je betaald er wat meer voor en hij is iets lichter, 30 gram per unit (titanium) tegenover 45 gram per unit. Maar is dat nou echt waard? Want die 204 euro is wel erg verleidelijk en ik ben erg geneigd om via de webshop deze aan te schaffen als consument. Hiermee kun je het product ook retourneren mocht je hem niet meer willen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 dec 2018 16:41

Het is nog altijd vaporware. We hebben nog niet eens een fatsoenlijke data set van iQ2 gezien, laat staan een objectieve test.

Voor €428 heb je een product dat zich de afgelopen jaren bewezen heeft: https://www.futurumshop.nl/fsa-powerbox ... WUQAvD_BwE
Meet ook het vermogen links+rechts en je kan er direct de hele Festive 500 van genieten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie