Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 19 mar 2019 20:19

t2300 schreef: 19 mar 2019 11:32 Update

Knip

Since we are still a startup, this means we will need a bit more time to finalize the final power meter, which will push out your delivery date from March to late April or May. We are very sorry about this.

Knip.
Waar komt deze info vandaan? Is namelijk niet bij mij terecht gekomen. Of is dit voor de late instappers?

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 19 mar 2019 20:52

scottwilko schreef: 19 mar 2019 20:19 ...
Waar komt deze info vandaan? Is namelijk niet bij mij terecht gekomen. Of is dit voor de late instappers?
Even Donald vragen; Fake news? :roll:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 20 mar 2019 08:11

De laatste officiele berichtgeving is van 15 maart jl update #30.

Dus dit lijkt mij fake nieuws.

Janar
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 10:18

Janar 20 mar 2019 09:28

Geen fake nieuws hoor! Het staat op de website van IQsquare.

https://www.iqsquare.com/updates/shipme ... il-or-may-

Mogelijk komen de Kickstarter backers wel eerder maar geen idee.

Ik heb geen haast meer; ik heb onderhand een Garmin Vector 3.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 mar 2019 09:39

Als ik het zo lees is het volledig onrealistisch om te verwachten dat de backers op Kickstarter eerder iets krijgen, ze hebben gewoon een groot probleem. Ik sluit zeker niet uit dat er nooit een fatsoenlijk werkend product uitgeleverd gaat worden. Dat is nu eenmaal het risico van deze aanpak, puur de focus op commercie en marketing. Tijd en energie steken in een triathlon team, terwijl je nog niet eens een fatsoenlijk werkend prototype hebt liggen.

Vergelijk dit proces eens met 4iiii. Dat is begonnen als een hobby project, maar de tijdsinvestering die in verschillende vroege (maar wel werkende) proto's is gaan zitten is enorm.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 20 mar 2019 22:53

Bedankt Janar,
Had ik nog niet opgemerkt.
Toch maar weer een berichtje naar iq2 support sturen. Beetje vreemde gang van zaken. Vraagt om opheldering.

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 21 mar 2019 09:23

Antwoord IQ2:
Yes this update is only for those who ordered via the website. Hence the crowdfunding backers are still prioritized in terms of shipping right after the tests.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 21 mar 2019 10:32

DELTAROMEO schreef: 21 mar 2019 09:23 Antwoord IQ2:
Yes this update is only for those who ordered via the website. Hence the crowdfunding backers are still prioritized in terms of shipping right after the tests.
Tuurlijk, maar zegt helemaal niks over de levering aan backers.
Right after tests is dus ofwel morgen, ofwel ergens in de toekomst...

Ik ben die lui langzaam beu.
Eerst dc rainmaker “inhuren” om een mooi praatje te maken over in feite een device dat er nog helemaal niet is.
Vervolgens roepen, september 2018 eerste levering.
Vervolgens alleen maar summier updates posten die stuk voor stuk alleen maar positief zijn. Maar toch schuift levering iedere keer op.
Vervolgens, na het zoveelste uitstel komt ineens het bericht dat er hiccups zijn.
Het hele plaatje klopt gewoon niet, men heeft continue de backers voorgehouden dat het allemaal geweldig uitzag terwijl in feite er nog nooit 1 fatsoenlijk werkend apparataat gemaakt is.
Nu zijn er problemen en gaat men het software matig oplossen.
Zonder te kijken waar nu de problemen echt vandaan komen, gaat men dus nu symptoom bestrijden door de software te trucen.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 21 mar 2019 11:02

Dat is toch ook precies wat DCRainmaker heeft bericht steeds? Hij is altijd bijzonder 'voorzichtig' in zijn uitspraken en heeft voor zijn doen echt heel duidelijk gemaakt dat er nog heel veel te bereiken valt en er risico's zijn. Dat is geen mooi praatje geweest en ook zeker niet 'ingehuurd'.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 21 mar 2019 12:17

wouterf schreef: 21 mar 2019 11:02 Dat is toch ook precies wat DCRainmaker heeft bericht steeds? Hij is altijd bijzonder 'voorzichtig' in zijn uitspraken en heeft voor zijn doen echt heel duidelijk gemaakt dat er nog heel veel te bereiken valt en er risico's zijn. Dat is geen mooi praatje geweest en ook zeker niet 'ingehuurd'.
Voorzichtig?
Hij geeft de negatieve kanten aan, dat er nog geen data is en nog geen field tests gedaan zijn en je bij een kickstarter geen verwachtingen mag hebben. Maar vervolgens toch even nog een positief sausje er over gooien:

“Meeting with the founder Keesjan Klant was without question interesting. He’s part Elon Musk and part Dr. Emmett Brown from Back To the Future. I have zero question in my mind he’ll be able to pull this off. He and his team are certainly smart enough – and he’s got a long resume of far greater and more complex engineering projects to work from

En
My money would say that IQ2 will succeed in a power meter, that they’ll probably deliver next spring (2019).

En verder, prijst hij het zelfs aan:

So yes – if you’ve got 149€ to spare (or 199€ for the dual-leg) and don’t need a power meter this year – then give the wheel of Kickstarter fortune a spin.

Michelheemskerk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 jan 2019 21:43

Michelheemskerk 21 mar 2019 12:37

Spring 2019.. lente is vandaag begonnen dus iQ2 heeft nog 3mnd :-)

Verder blijft het Kickstarter.. dus geen kant en klaar product. Lijkt wel of veel mensen dat vergeten..

Communicatie van iQ2 daar gelaten..

(Ik wacht ook nog geduldig af)

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 21 mar 2019 12:50

Tja het is voor ons allen keer op keer een teleurstelling.
Zover ik begreep was de "nul"-serie wel een succes. Echter op het moment zij het in serie gingen produceren en final tests gingen doen het de specificaties niet haalden. Zeker ook voor IQ2 een grote teleurstelling. Het zoeken naar een oplossing om in serie toch een nauwkeurig eindproduct aan ons te kunnen leveren is m.i. de grootste uitdaging........ en dat kost tijd.......heel veel tijd. De communicatie is best wel goed gegaan tot op het verwachte moment van levering. Dat was een moeilijk moment voor IQ2 support. Maar uiteindelijk toch eerlijkheid van zaken gegeven.

Plaats reactie