Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Igpsport 618 GPS fietscomputer

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 05 apr 2018 18:06

Ik kwam onlangs deze GPS fietscomputer tegen op de chinese websites.
Het lijkt mij geen verkeerd ding voor het geld, prijzen liggen rond de €100 ,--.

http://global.igpsport.com/home/detail?id=26

Op het net kan ik er nog niet veel van vinden, zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben. Het lijkt een Garmin 520 cloon.

Het lijkt mij geen verkeerd ding voor het geld.

John_H
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2018 16:48

John_H 05 apr 2018 19:01

Even opgezocht op AliExpress .
173$ incl. harslag, speed en Cadans sensor. GEEN GELD!
Hou er wel rekening mee dat er een kans is dat je invoerrechten moet betalen!
-
Of het wat is weet ik niet.
Vaak is het “NET NIET”. Wat ik bedoel is: Slechte software (half chinees/Engels), Hardware langzaam (Sampling-Rate langzaam ect), kaarten willen niet laden ect.
-
Zelf heb ik een keer een MAGENE Computer snelheid/Cadans sensor gekocht (14$ ANT+ als op Bluetooth).
Ja, het werkt zo wel op mijn Garmin als op mijn telefoon......
Om de sensor een kans te geven heb ik zowel mijn Garmin Sensor als de Magene op mijn fiets geprobeerd.
De Magene gaf alleen maar tientalen weer.
Iets versnellen en de waarde op mijn scherm varieerde tussen de 80 en 100. Met andere woorden het is het “NET NIET”
Een andere aardig voorbeeld is Xiaomi, de tegenhanger van Philips Hue, (die lampen en sensoren) die kan programmeren. Xiaomi werkt uitstekend maar APP is half chinees….
Soms moet je wat gokken… Succes.
Als je hem koopt hou ons op de hoogte 😊

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 06 apr 2018 23:59

De 618 is het laatste nieuwe product van iGPSPORT. Ik heb sinds een half jaar de igs 10 http://global.igpsport.com/home/detail?id=10 Aangeschaft voor E 36,- omdat ik een nieuwe teller zocht en geen navigatie nodig heb. Moet zeggen het apparaat werkt perfect. Kan via Bluetooth naar STRAVA uploaden. Hoogtemeter klopt goed evenals graden meter (getest op Gran Canaria), temperatuurmeter, hartslag,etc. het werkt zonder problemen. En het oogt best degelijk. Het ziet er niet uit niet als een goedkoop gekopieerd Chinees produkt. Kortom als de kwaliteit van deze 618 hetzelfde is als van de igs 10 is het geld echt wel waard. Maar voor E100,- heb ik hem nog niet gezien.
Binnenkort zullen er wel testen op Youtube verschijnen.

OldStick
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2018 18:02

OldStick 27 jun 2018 18:50

ik heb een IGPSport IGS10 bike computer net aangeschaft. De informatie en handleiding is zeer summier, dus als er iemand is de ervaring mee heeft, laat ons dan weten? Kan ik de snelheid weergeven (via GPS), zonder een extra sensor te moeten aanschaffen?

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 27 jun 2018 21:27

OldStick schreef: 27 jun 2018 18:50 ik heb een IGPSport IGS10 bike computer net aangeschaft. De informatie en handleiding is zeer summier, dus als er iemand is de ervaring mee heeft, laat ons dan weten? Kan ik de snelheid weergeven (via GPS), zonder een extra sensor te moeten aanschaffen?
Je hoeft geen sensoren toe te voegen. Je kunt met GPS de snelheid aflezen. Echter als de GPS ontvangst slechter is geeft ie minder snelheid aan. Dit is het geval als je bijv. onder bomen fietst. Dit komt voor bij meer GPS ontvangers. Daarom kun je een snelheidssensor koppelen zodat de snelheid altijd goed is.

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 27 jun 2018 21:30

@OldStick, ik had je PB beantwoord maar bericht lijkt te blijven hangen in "Postvak uit" Heb je het wel ontvangen?

OldStick
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2018 18:02

OldStick 30 jun 2018 12:51

Ja thnx werkpaard - ik heb dit bericht op de hier op de forum wel gezien - maar geen PB. Ik moet nog leren mee omgaan met IGS10 maar eerste indrukken zijn prima. Jammer dat er geen fatsoenlijk handleiding te vinden is. Hoe moet ik het opstarten, hoe werkt het overbrengen van gegevens naar PC met USB kabel? Welke gegevens krijg je daar te zien? Wat wordt er precies op de schermbeelden van IGS10 getoond? Enz.... Affijn - misschien als ik het zelf uitgevogeld heb ligt er een taak voor mij klaar :)

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 30 jun 2018 13:41

Een vrij uitgebreide handleiding op site fabrikant: http://global.igpsport.com/home/Manual

raoul
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2006 16:43

raoul 30 jul 2018 21:25

Ik gebruik de IGS618 nu een paar maanden, maar ben zeker niet onverdeeld enthousiast. Hieronder de verbeteringen die ik als feedback naar de producent heb gestuurd. Per email meldde sales dat deze in de volgende update worden meegenomen. Dat is inmiddels ook alweer twee maanden geleden:

-Uploaded GPS routes are sometimes tranformed (missing or displaced location points), especially long routes.
-Routes (e.g. when build in Strava) are simplified when imported in the device. Bendy roads become straight ones, you are rarely exactly on track.
-The most detailed zoom level is 1:25.000, which makes the computer unsuitable for navigation. It is too difficult to pick the right turn. Especially when there are many turns like in cities you would need zoom levels of 1:5000. Edit: update 1.05 maakt het mogelijk om een achtergronkaart te kiezen. Hierdoor is navigeren in de stad een stuk makkelijker, voor mountainbiken is het geen oplossing. Nadeel is verder dat de route nu alleen nog maar met noord boven is te gebruiken.
-The graph on the socalled height page shows elevation behind. This is useless information. It would be much more usefull if it showed elevation ahead.
-Once you go off track the device freezes its navigation screen and stops recording track points. This happened today on a long ride. Edit: dit is slechts één keer gebeurd.
Laatst gewijzigd door raoul op 29 aug 2018 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 30 jul 2018 23:35

Als die zaken kloppen dan lijkt me toch heel wat verkeerd te zijn aan het toestel.

Sommigen van die zaken zijn niet het gevolg van instellingen?

Merk op dat je over 'routes' praat. Veelal is er een onderscheid tussen een route en een track. Laat je een track of een route op?

raoul
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2006 16:43

raoul 31 jul 2018 08:50

Nee, het ligt niet aan de instellingen.
Ik bedoel 'routes' als in Strava routebouwer en in de IGS618 zelf.
De meeste problemen hebben met navigeren te maken. Wie hem daar niet voor gebruikt heeft hieraan best een mooi, prettig configureerbaar (2-10 datavelden per scherm) en goed leesbaar, apparaat.

db87
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 13 jun 2010 17:36
Locatie: Grou

db87 27 aug 2018 10:54

Heb zelf vandaag ook een iGPSPORT IGS618 besteld voor 133 euro (hartslag, cadans, snelheidssensor). Ben benieuwd :)

Plaats reactie