Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

openen gpx files

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1252
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 dec 2017 11:15

Kapt die er mee ben je alles kwijt. Zie de problemen rond wielertoerist.be.
En Bryton die er met hun vernieuwde website een potje van gemaakt hebben.
Op de oude kun je niet meer terecht om je routes te downloaden.
Als je iets te voorbarig bent geweest om de routes over te laten zetten naar de nieuwe site kun je al helemaal niet meer als GPX-bestand of wat else downloaden.
De rider 50 die ik had zit inmiddels in de kringloop...
...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 dec 2017 11:26

Ook dit is weer een non-argument eersteklas. Met de meeste GPS-apparaten kun je uploaden naar meerdere platforms OF je kunt het ene platform aan het andere linken. Op die manier heb je je data altijd op twee plekken staan. Zo sync ik bijvoorbeeld naar Trainingpeaks én Dropbox. Zou de één morgen omvallen, heb je dus al je data nog.

Backuppen is iets wat heden ten dage totaal nergens meer voor nodig is als privépersoon. Gewoon alles in de cloud zetten en fertig. Scheelt zo ongelofelijk veel moeite.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2062
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 06 dec 2017 17:51

havana schreef: 06 dec 2017 11:26 Ook dit is weer een non-argument eersteklas. Met de meeste GPS-apparaten kun je uploaden naar meerdere platforms OF je kunt het ene platform aan het andere linken. Op die manier heb je je data altijd op twee plekken staan. Zo sync ik bijvoorbeeld naar Trainingpeaks én Dropbox. Zou de één morgen omvallen, heb je dus al je data nog.

Backuppen is iets wat heden ten dage totaal nergens meer voor nodig is als privépersoon. Gewoon alles in de cloud zetten en fertig. Scheelt zo ongelofelijk veel moeite.
Dan gebruik jij je spullen dus niet serieus.
Rij je regelmatig meer dan 300km aan een stuk dan zijn de GPS-en met interne accu onhandig tot onbruikbaar. Fotografeer je serieuze hoeveelheden op serieuze resolutie dan is een cloud onbruikbaar (of wil je een halve TB per jaar uploaden?).

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 dec 2017 18:52

https://youtu.be/cWDdd5KKhts?t=37s

Om alles even samen te vatten: bovenstaande lijkt het meest op de Cheese Shop Sketch van Monty Phyton.

De een draagt argumenten aan (vraagt om een kaassoort), de ander verzint een reden om dat argument af te wijzen (verzint een reden waarom de gevraagde kaassoort niet in de winkel aanwezig is).
Spel gaat door tot een van de deelnemers geen nieuwe kaassoort kan vinden of de winkelier geen reden meer kan vinden om nee te verkopen.
Urenlang vermaak voor meerdere deelnemers...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 dec 2017 19:22

Tsja als je zoals Ivo de uitzondering (randonneur, professionele fotograaf) als leidraad neemt dan voldoet vrij weinig. Dat is net zoiets als klagen dat de meeste auto's te klein zijn voor een gezin van 12 man. No shit Sherlock.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 06 dec 2017 19:30

Hilarisch ! :D

Met welk online programma zou je dan goed een track moeten kunnen maken Havana ?

Ik heb nog Nijs gevonden waar je überhaupt knap een track mee kunt maken, laat staan iets wat in de buurt van basecamp komt.

Hoewel je hierboven eigenlijk het antwoord al geeft.
Ik knip en plak ook regelmatig een mtb route van boven de 50km op de Veluwe.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 dec 2017 19:35

Eigenlijk kun je met ieder online programma een track maken. Sterker nog, je moet met online programma's alleen tracks maken en vooral geen routes want dat gaat mis.

Ik gebruik Gpsies, dat vind ik persoonlijk het fijnste werken maar bijvoorbeeld RidewithGPS is ook prima.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 06 dec 2017 19:46

Net met gpsies geprobeerd.
Ik ben afgehaakt nadat de track die ik wou wijzigen al niet geüpload was na een paar minuten.

In mijn ogen komt zo'n online programma niet in de buurt van basecamp.
Maar goed, ieder wat wils.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 06 dec 2017 20:25

Ik verwijs de heer H. van A. door naar de cursus argumenteren 2.0. Deze wordt in het taaltopic gevoerd.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 06 dec 2017 20:31

brutus schreef: 06 dec 2017 19:46 Net met gpsies geprobeerd.
Ik ben afgehaakt nadat de track die ik wou wijzigen al niet geüpload was na een paar minuten.

In mijn ogen komt zo'n online programma niet in de buurt van basecamp.
Maar goed, ieder wat wils.
Misschien iets meer je er in verdiepen dan is tekenen,veranderen etc heel simpel met gpsies.
Van je track argument begrijp ik anders niets van.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

snellevisser
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2018 10:00

snellevisser 06 jan 2018 10:06

gebruik o.a GPs Visualizer

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 934
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 27 feb 2018 12:11

Zijn er ook (online) tools waar je meerdere gpx-en tegelijk in kan lezen?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie