Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1030

Raymond62
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 08 feb 2015 11:21

Raymond62 10 jun 2019 16:33

rudi assauer schreef: 09 jun 2019 09:34
Raymond62 schreef: 07 jun 2019 21:47 Het scherm van mijn edge 1030 kreeg enkele weken geleden plots een blauwe lichtgevende rand.
Dacht eerst dat er vettigheid op het scherm was beland maar blijkt nu een bekend probleem te zijn : "blauwe halo".

Helaas al uit garantie :(
Het toestel werkt voor de rest nog steeds prima maar de blauwe rand lijkt iedere rit beetje erger te worden. Eerst bugs in de software (oa spontaan in een andere taal springen) en nu dit weer. Heb zowel een 800, 1000 en een 1030 maar of de volgende wederom een Garmin wordt? Ik ga ze toch eens contacteren, wie weet...
Dat Heb ik ook al heel lang. Wordt niet erger overigens.
Bedankt rudi voor de reactie! Daar kan ik mee leven als het niet erger wordt ;)

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 10 jun 2019 18:44

Heb het ook als sinds ongeveer een half jaar, blijft gelijk.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jun 2019 20:01

De mijne heeft dat vanaf dag 1.
Ik dacht dat dit een gimmick van Garmin was.
Nu ondertussen meer dan een jaar verder nog steeds dezelfde grootte.
Mocht het erger worden kan ik mijn toestel nog altijd terugsturen naar Futurum, ik heb de optie "5 jaar garantie" genomen en heb dus nog wel even tijd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 12 jun 2019 08:00

Raymond62 schreef: 10 jun 2019 16:33
rudi assauer schreef: 09 jun 2019 09:34
Raymond62 schreef: 07 jun 2019 21:47 Het scherm van mijn edge 1030 kreeg enkele weken geleden plots een blauwe lichtgevende rand.
Dacht eerst dat er vettigheid op het scherm was beland maar blijkt nu een bekend probleem te zijn : "blauwe halo".

Helaas al uit garantie :(
Het toestel werkt voor de rest nog steeds prima maar de blauwe rand lijkt iedere rit beetje erger te worden. Eerst bugs in de software (oa spontaan in een andere taal springen) en nu dit weer. Heb zowel een 800, 1000 en een 1030 maar of de volgende wederom een Garmin wordt? Ik ga ze toch eens contacteren, wie weet...
Dat Heb ik ook al heel lang. Wordt niet erger overigens.
Bedankt rudi voor de reactie! Daar kan ik mee leven als het niet erger wordt ;)

Dat is slechts 1 van de Garmin bugs he, kun je ook leven met de rest? 😜

Het blijven de slechtste software schrijvers in de wereld en testen gebeurt pas voor het eerst na het releasen van het product.

Ik heb nu nog een Garmin maar ben echt helemaal klaar met dat merk. Ik niet alleen overigens lees ik.

https://www.dcrainmaker.com/2019/06/com ... ility.html
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 12 jun 2019 09:24

rudi assauer schreef: 12 jun 2019 08:00 Dat is slechts 1 van de Garmin bugs he, kun je ook leven met de rest? 😜

Het blijven de slechtste software schrijvers in de wereld en testen gebeurt pas voor het eerst na het releasen van het product.

Ik heb nu nog een Garmin maar ben echt helemaal klaar met dat merk. Ik niet alleen overigens lees ik.

https://www.dcrainmaker.com/2019/06/com ... ility.html
Als je nu het verschil wist tussen software en hardware dan zou dat best helpen ;)

De blauwe rand is een hardware probleem, en je krijgt een nieuwe van Garmin als je hem opstuurt met deze klacht....
YFood !!!

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 12 jun 2019 11:13

Ik zeg toch nergens dat de blauwe halo een software probleem is? Waarom gelijk weer persoonlijk worden. Je neemt wat aan over mij maar je eigen begrijpend lezen is belabberd.

Ik bevestig het probleem en ga vervolgens in en volgende alinea verder met een volgend Garmin probleem namelijk de software. En schrijf toch niet voor niets over 'de rest'...

Garmin released gewoon heel veel features maar de hardware, zoals de halo of de vector pedalen, zijn net als de software, livetrack wat nooit werkt om maar wat te noemen, gewoon een lange rits van bugs.

En de Bluetooth connectie met telefoon of sensoren vasthouden of überhaupt mogelijk maken is helemaal een hel bij Garmin producten.

De melding: Bluetooth verbinding met rechter pedaal is verbroken kan ik wel schieten.

En dat ze het vervangen is leuk maar het feit blijft dat ze zowel qua hardware als software continu problemen hebben.

Ze krijgen het zelfs voor elkaar om met firmware updates problemen die ze eerder hadden opgelost weer te herintroduceren.

Fora staan vol met bugs over Garmin producten en ook in je strava tijdlijn komt de 'Garmin gecrashed' regelmatig voor als titelnaam van iemands rit.
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 12 jun 2019 13:16

rudi assauer schreef: 12 jun 2019 11:13 Ik zeg toch nergens dat de blauwe halo een software probleem is? Waarom gelijk weer persoonlijk worden. Je neemt wat aan over mij maar je eigen begrijpend lezen is belabberd.

Ik bevestig het probleem en ga vervolgens in en volgende alinea verder met een volgend Garmin probleem namelijk de software. En schrijf toch niet voor niets over 'de rest'..
En ik neem het niet persoonlijk, integendeel. Maar als je ergens commentaar op hebt moet je dit duidelijk aangeven, als je quote over de blauwe Halo gaat dan moet je niet reageren over software bugs.

Software bugs zijn van deze tijd, en alle fiets computers hebben er last van. Het is inderdaad vervelend is als het net dat stukje functionaliteit treft wat jij vaak gebruikt.

Heb in 10 jaar tijd 2x een hardware probleem gehad met een Garmin beide keren snel en correct tegen 0€ verholpen. Zelfs toen mijn hond dacht dat mijn Garmin een speeltje was en het gevolg was dat hij compleet kapot was heeft Garmin me een nieuw toestel tegen geringe kosten gegeven.

En als je denkt dat het bij de buurman beter is zou ik dat zeker proberen, heb/had ik ook gedaan ;-)
YFood !!!

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 12 jun 2019 13:21

Mijn wahoo, edge 1000 en etrex30 hebben tot nu toe nooit problemen gegeven.
Ik update altijd ook gewoon meteen.

Enigste minpuntje zou zijn dat ik op dit moment basecamp niet kan updaten ivm openfietsmap kaarten.
Wahoo heeft zo'n programma niet, voor alle duidelijkheid.

Ik fiets dan wel weer het meest met een wahoo....

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 12 jun 2019 13:32

Is er al bekend gemaakt wanneer de 1030 dezelfde functies als de 530/830 krijgt zoals bike alarm?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 jun 2019 17:14

Raymond62 schreef: 07 jun 2019 21:47 Het scherm van mijn edge 1030 kreeg enkele weken geleden plots een blauwe lichtgevende rand.
Dacht eerst dat er vettigheid op het scherm was beland maar blijkt nu een bekend probleem te zijn : "blauwe halo".

Helaas al uit garantie :(
Het toestel werkt voor de rest nog steeds prima maar de blauwe rand lijkt iedere rit beetje erger te worden. Eerst bugs in de software (oa spontaan in een andere taal springen) en nu dit weer. Heb zowel een 800, 1000 en een 1030 maar of de volgende wederom een Garmin wordt? Ik ga ze toch eens contacteren, wie weet...
Hoe kan dat ding nou uit garantie zijn. Hij is er nog niet eens 2 jaar.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jun 2019 20:44

wasbeer2006 schreef: 16 jun 2019 17:14
Raymond62 schreef: 07 jun 2019 21:47 Het scherm van mijn edge 1030 kreeg enkele weken geleden plots een blauwe lichtgevende rand.
Dacht eerst dat er vettigheid op het scherm was beland maar blijkt nu een bekend probleem te zijn : "blauwe halo".

Helaas al uit garantie :(
Het toestel werkt voor de rest nog steeds prima maar de blauwe rand lijkt iedere rit beetje erger te worden. Eerst bugs in de software (oa spontaan in een andere taal springen) en nu dit weer. Heb zowel een 800, 1000 en een 1030 maar of de volgende wederom een Garmin wordt? Ik ga ze toch eens contacteren, wie weet...
Hoe kan dat ding nou uit garantie zijn. Hij is er nog niet eens 2 jaar.
:winkthumb:
I know myself like no one else
Nothing to defend

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 13 jul 2019 22:41

Iemand nog voorgehad dat zijn toestel maar tot 98% wil opladen ?
Is de eerste keer dat dit opvalt
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

Plaats reactie