Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1030

Gebruikersavatar
bkrmn
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 jul 2013 22:08
Locatie: Amersfoort e.o.

Gebruikersavatar bkrmn 03 okt 2017 20:21

Dat vermoeden heb ik ook ja. Vandaag weer moeten omzetten naar metrisch. Nu dan nog eens van metrisch naar statuut en weer naar metrisch. Dus 2x. Misschien wil dat werken (al denk ik van niet).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2017 21:10

Toch weer te zot voor woorden? Bestaande software weer vernachelen met een upgrade :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 04 okt 2017 13:06

Gelukkig komen er voor mijn Edge 800 al een tijdje geen updates meer. Lekker stabiel.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15958
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 okt 2017 16:35

24bike schreef: 03 okt 2017 20:21 Dat vermoeden heb ik ook ja. Vandaag weer moeten omzetten naar metrisch. Nu dan nog eens van metrisch naar statuut en weer naar metrisch. Dus 2x. Misschien wil dat werken (al denk ik van niet).
Op mijn 1000 werkt het, tot nu toe, wel. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 04 okt 2017 17:16

Ben tot nu toe wel tevreden over de 1030. De updates zullen wel snel komen. Ik verwacht eigenlijk binnenkort wel een update van Garmin die een groot aantal grote bugs hopelijk zal oplossen. Vooral de connectie met een Apple iphone gaat nu nog moeizaam. Ik heb vervolgens de 1030 verbonden met mijn Android telefoon en dat ging wel goed. Kortom; bij mij werkte livetrack, wifi, upload naar Strava, connectie met sensors en powermeter direct wel goed. Wifi netwerk moest ik wel handmatig invoeren, maar het is gelukt. Scherm is minder sprankelend qua kleur dan de Edge 1000, maar de leesbaarheid buiten in zonlicht zou beter moeten zijn. Heb ik nog niet kunnen testenScherm van de 1030 is wel mooi scherp. Binnenkort eens de navi functie testen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 05 okt 2017 00:12

Mijn eerste rit zit erop, impressies:
- Scherm is top, heel goed leesbaar.
- Touchscreen vergt wat meer druk dan je verwacht tijdens het fietsen.
- Handige functie die automatisch een bijpassend scherm maakt als je een nieuwe sensor toevoegt.
- In het rondetijden scherm kun je de meetwaarde wat je wilt laten zien "on the fly" veranderen.
- Vermogens meting lijkt beter te werken (met Vector2) sneller calibratie en snellere respons.
- heel, heel veel data velden en variaties om dit weer te geven. Ook grafische weergave van diverse veden is mogelijk.
- Navigatie met afslagbegeleiding vond ik altijd verschrikkelijk maar deze werkt heel goed en snel inclusief herberekenen als je van de route afwijkt. Ik kon deze zonder problemen tijdens een rit starten.
- Connectie met iPhone (ios11), werkt slecht als ik thuis ben maar tijdens de rit geen probleem. Ik vermoed toch dat dit te maken heeft met mijn Fenix 3 die ook verbinding gaat maken zodra ik thuis ben na een rit, bij de 810 heb ik hetzelfde probleem. Wifi uploaden heb ik nog niet geprobeerd.
- Segmenten rijden, is qua scherm en opponentkeuze beter te doen dan bij de 810.
- Sementen eplorer; tja werkt wel maar is nog niet handig. Je krijgt een lijst van segmenten waarbij je niet kan zien waar ze liggen en dus niet weet of je naar de segmenten toe rijdt of er vanaf weg. Daarnaast lijkt het erop dat Strava met je land van herkomst rekening houdt. Ik fietste aan de overkant van de Maas in Uikhoven, Belgie . De segment explorer gaf me alleen maar Slingerberg, Snijdersberg, Moorveldsberg etc. In plaats van Moerdijk waar ik aan het rijden was.
- Buienradar (Weather underground), werkt nog ook, duurt wel wat lang voordat je beeld hebt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 05 okt 2017 11:57

Connectie, BT, met SmartPhone onder iOS of Android is een bekend probleem als ik het Garmin Forum mag geloven.

Ik had dit probleem ook regelmatig met de 1000, maar was simpel op te lossen door de connectie aan beide kanten te verwijderen en opnieuw op te bouwen, vervelend maar kwam gelukkig maar weinig voor.
YFood !!!

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 05 okt 2017 18:45

Wat zijn jullie trendlune ervaringen? Welke optie kan je voor selecteren?

kenny75
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 okt 2013 18:56

kenny75 09 okt 2017 16:49

Iemand een idee hoe het komt dat op strava niet hetzelfde gemiddelde vermogen wordt weergegeven zoals op de garmin zelf. Is altijd minder terwijl dat bij de 1000 wel altijd hetzelfde was.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 09 okt 2017 23:24

Je kan aangeven hoe het gemiddelde wordt berekend, met of zonder "0"-waardes. (System setting > data recording settings > power averaging )
Afbeelding

Frankievenge
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
Locatie: Albergen

Frankievenge 18 okt 2017 10:06

*laatste check: bijna 10 uur in gebruik, accu percentage staat op 48% alle opties staan aan!

al met al vind ik het een goede prestatie van de accu (beter dan mijn verwachtingen waren!)

*uploaden gaat prima, en echt heel snel.
*Eerste nieuwe updates zijn reeds een feit ...waarvoor? ik heb geen idee eigenlijk.

Kan iemand al iets melden op de navigatie mbt plannen van een route met de zogenaamde voorkeursroutes?

groeten uit Tukkerland!
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 18 okt 2017 11:27

Ik ben ook wel tevreden over de 1030. Er zijn nog zeker bugs, maar deze worden wel snel opgelost. Gebruik jij de nieuwste firmware 3.40? Ik kan me tot nu toe bedwingen, omdat alles redelijk tot goed werkt, maar 3.40 lost wel wat problemen op, maar creeert helaas ook wat nieuwe.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie