Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1030

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 01 apr 2021 22:51

Thanks, het is overigens al gelukt zonder te kopiëren. Geen idee waarom, maar ik ben blij dat de topo er weer op staat.

Eerst zag Garmin Express alleen mijn Edge 1030 om de kaarten te updaten. Maar na nog een aantal keer los koppelen evn vast koppelen. Was ook mogelijk om bij de 2e Edge 1030 de maps te herïnstalleren. Geen idee waarom het zoveel moeite koste om die optie te laten zien bij de 2e Edge 1030.

Andere updates werden wel gesynchroniseerd, maar voor kaarten werd die optie niet geboden bij de 2e Edge 1030. Vanavond kwam map reïnstall wel opeens in beeld bij de 2e Edge 1030, terwijl dat mij de mijne altijd is geweest. Echt snappen doe ik het niet, maar ik ben blij dat het vanavond alsnog gelukt is met die topo.

pieter.56
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2014 13:57

pieter.56 10 jun 2021 22:13

Veel mensen, en ik ook, vinden de geschiedenislijnkleur (dus tijdens de rit, de kleur van de route die je afgelegd hebt, standaard licht blauw) veel te licht èn te dun waardoor hij haast onmogelijk te zien is. Je zou de kleur moeten kunnen veranderen, maar dat werkt vaak niet. Ik heb vandaag met Garmin nederland gebeld over het niet kunnen wijzigen van de Geschiedenislijnkleur VAN DE HUIDIGE RIT. De medewerker vertelde dat dat idd een bug is. Die waarschijnlijk niet aangepast zou worden, "omdat ze hem niet zo belangrijk vinden". (???)
Maar na lang zoeken op het forum vond ik de volgende oplossing En nu werkt het wel.
(eerst de achterliggende oorzaak: Er zijn 3 modi voor kaartzichtbaarheid: automatisch, aangepast en hoog contrast. De drie modi slaan hun instellingen afzonderlijk op, inclusief Geschiedenislijnkleur. Alleen de kleur die is ingesteld in de Auto-modus wordt gebruikt, ongeacht welke modus momenteel actief is. U moet eerst de modus op Auto zetten, dan de kleur wijzigen en dan weer terugschakelen naar de gewenste modus.)
dus om de kleur van de Geschiedenislijnkleur te veranderen, doe je dit:
-Profiel - Navigatie - Kaart - Zichtbaarheid kaart: instellen op AUTOMATISCH-
-terug - WIJZIG lijnkleur- verlaat profiel - controleer of de kleur van de geschiedenislijn van de huidige rit is gewijzigd.
Daarna zet je de zichtbaarheid van de kaart terug naar wat het was (indien nodig) en dan blijft de kleur van de geschiedenislijn zoals je hem net gekozen hebt.
Het lijntje blijft dan nog steeds wel erg dun, maar tenminste beter zichtbaar.
Wel erg vreemd en teleurstellend dat een Garmin-helpdesk-medewerker dit niet weet, en een forumlid wèl. (maar goed met een paar andere dingen heeft hij me wel goed geholpen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 10 jun 2021 22:32

Dikke duim!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jun 2021 16:32

pieter.56 schreef: 10 jun 2021 22:13 .......om de kleur van de Geschiedenislijnkleur te veranderen, doe je dit:
-Profiel - Navigatie - Kaart - Zichtbaarheid kaart: instellen op AUTOMATISCH-
-terug - WIJZIG lijnkleur- verlaat profiel - controleer of de kleur van de geschiedenislijn van de huidige rit is gewijzigd.
Daarna zet je de zichtbaarheid van de kaart terug naar wat het was (indien nodig) en dan blijft de kleur van de geschiedenislijn zoals je hem net gekozen hebt. .........
En moet je dat voor elke rit doen of is het een klusje welke je maar één keer moet doen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

pieter.56
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2014 13:57

pieter.56 12 jun 2021 16:44

één keer. (en misschien na een update weer één keer)

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 25 aug 2021 11:22

Vraagje; ik heb een dual vermogensmeter op m'n nieuwe Specialized Aethos. Ik zie dat iedere kant een id heeft en m'n Garmin 1030 plus ziet ze beiden. Ik kan alleen maar 1 tegelijk verbinden en zie daarom geen links/rechts vermogen. Iemand hier misschien een idee hoe ik het juist instel?

Plaats reactie