Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Vraag over Polar CS500 en sensoren

EdRaket3
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2014 23:03
Locatie: Heemstede

EdRaket3 02 jul 2017 17:12

Ik gebruik nu al 2,5 jaar een Polar CS500 met een sensor voor snelheid en trapfrequentie. Ca. 14.000 km gefietst. Dit werkte altijd probleemloos. Sinds vandaag kan hij beide sensors niet meer vinden. Hartslag doet het op zich wel. Via het menu geprobeerd beide sensors te koppelen (via teach), maar het lukt niet.. lampjes op beide sensors doen het soms wel, soms niet. Is dit een normaal moment waaromeide sensors aan hun einde zijn (of zou er iets aneders aan de hand zijn). Ik ben een beetje argwanend omdat beide sensoren er op het gelijke moment mee stoppen. Graag raad.

EdRaket3
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2014 23:03
Locatie: Heemstede

EdRaket3 02 jul 2017 18:44

OPGELOST: Ik heb dit issue inmiddels ook weer opgelost. Het zat me toch niet lekker dat beide sensoren er gelijktijdig mee stopten. Tevens opgezocht dat deze sensoren in principe 2500 uur meegaan. Zoveel had ik de afgelopen 2,5 jaar nu ook weer niet gedaan. Daarom als eerste de batterij in de unit op het stuur vervangen, ondanks dat deze nog geen teken gaf dat hij er bijna mees topje. En voila, alle sensoren doen het weer. De batterij in de stuur unit ging bij mij slechts 9 maanden mee, maar het issue is nu opgelost. Ter lering en vermaak.

ckeckin
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 sep 2010 20:46
Locatie: Zuid / Noord Holland

ckeckin 02 jul 2017 20:02

ik lees net dat je de batterij van de CS500 hebt vervangen, Heb je hierbij alles weer opnieuw moeten instellen op de CS500 ?

Zie ook mijn vraag in dit topic : viewtopic.php?f=21&t=83551

Plaats reactie