Sigma Rox GPS 11.0 bluetooth en Strava problemen
Geplaatst: 22 jun 2017 20:28
Recent kocht ik een Sigma Rox GPS 11.0 fietscomputer. Doet alles goed op de fiets, maar activiteiten naar Sigma Data Center App op mijn mobiele telefoon via bluetooth uploaden lukt niet. Alles is gechekt: bluetooth bij beide apparaten aan, telefoon is "zichtbaar" voor andere apparaten, tel. is met Rox gekoppeld, alles enabled etc. Rox meldt zelfs "verbonden" status. Maar er gebeurt niks. Alleen via USB-kabeltje kan ik activiteiten uploaden naar het Sigma Data Center op mijn MacBook Pro. Heb ook Strava "Delen" aangevinkt maar er verschijnt niks op Strava. Sigma Support is van goede wil maar ik kom er niet verder mee.
Heb alles al een keer helemaal opnieuw geinitialiseerd en geïnstalleerd : App deleten, apparaten ontkoppelen, tel 10 minuten uit en daarna alles weer van voren af aan gedaan. Dat lukte. Ging ook weer synchroniseren. Maar na rit vandaag zelfde liedje als voorheen. Zelfde upload probleem met Garmin VivosmartHR Activitytracker. Na lang zoeken antwoord van Garmin: mijn Samsung A5 is door hen niet getest en dus niet gegarandeerd compatible. Bluetooth van de Samsung te instabiel. Zou dit dus ook kunnen gelden voor het Rox-probleem? Dat sommige smartphones de huidige eisen van de apparaten niet aankunnen? Herkent iemand deze problemen?
Heb alles al een keer helemaal opnieuw geinitialiseerd en geïnstalleerd : App deleten, apparaten ontkoppelen, tel 10 minuten uit en daarna alles weer van voren af aan gedaan. Dat lukte. Ging ook weer synchroniseren. Maar na rit vandaag zelfde liedje als voorheen. Zelfde upload probleem met Garmin VivosmartHR Activitytracker. Na lang zoeken antwoord van Garmin: mijn Samsung A5 is door hen niet getest en dus niet gegarandeerd compatible. Bluetooth van de Samsung te instabiel. Zou dit dus ook kunnen gelden voor het Rox-probleem? Dat sommige smartphones de huidige eisen van de apparaten niet aankunnen? Herkent iemand deze problemen?