Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 17 jun 2018 19:23

Waarom? Is een totaal ander product. kwalificeert zich voor een eigen draadje. Mogelijk kan je wel 10 pagina's kopieren qua reactie, verwachtingen, en vertraging etc.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 17 jun 2018 19:38

Maruss schreef: 17 jun 2018 19:23 Mogelijk kan je wel 10 pagina's kopieren qua reactie, verwachtingen, en vertraging etc.
Daarom dus :D

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 23 aug 2018 16:51

Waarschijnlijk is het aan het trage opwaarderen van de Karoo software te wijten dat het hier zo oorverdovend stil is in dit topic. Op facebook wordt behoorlijk gemopperd hierover, maar er zijn mooie oplossingen. Omdat de Karoo op basis van Android werkt zijn legio apps met wat moeite te installeren. Na Osmand heb ik nu Komoot er op staan, en dat is denk ik een blijvertje. Mooi scherm, al valt de kaart wat klein uit met de dubbele info balk er boven. Je kunt in- en uitzoomen op bijvoorbeeld het hoogteprofiel als je er op tikt, en terwijl je Komoot in beeld hebt op de achtergrond via de Karoo software de rit vastleggen, inclusief hartslag en cadans. Navigatie hiervan werkt bij mij overigens ook goed, alleen minder duidelijk dan Osmand of Komoot. Informatie over how to kun je vinden op https://karoousers.org/viewtopic.php?f=10&t=283
IMG_20180818_153606793_BURST000_COVER_TOP.jpg
IMG_20180818_153612132.jpg
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 23 aug 2018 22:58

Ik gebruik ook Komoot op mijn Karoo, alleen jammer dat je er geen sensors in kunt koppelen, dus snelheid is alleen via GPS, geen hartslag of cadans terwijl je scherm op Komoot staat.

Als ze nou gewoon hun eigen Routing software op zouden geven en een speciale Komoot versie voor de Karoo laten maken dan zijn we er
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 24 aug 2018 08:06

Hoe is jullie ervaring met de Karoo?
Op de FB kom ik wel erg veel problemen tegen. Van vastlopers, update problemen, afgebroken bevestigingen, waterdichtheid, rijden met een extra Garmin als back-up etc etc. Dit kan natuurlijk het topje van de ijsberg zijn of door onkundig gebruik.

Ik hoor graag jullie ervaring.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 24 aug 2018 10:14

Wat mij betreft een dikke voldoende voor de Karoo. Inmiddels bijna 5000km ervaring er mee, inclusief vakantietochten. En toen Berlijn verkend werd tijdens een stedentripje was de Karoo de gids op de huurfiets. Feilloos door de stad, ook als van de gedownloade route werd afgeweken rekende de Karoo razend snel een alternatieve route uit. En wat betreft kinderziektes; kijk maar eens in de betreffende topics als Garmin een nieuw apparaatje uitbrengt. En ik heb ook in het begin een ritje gedaan met de Edge 1000 langs de Karoo om de verschillen te bekijken, maar de Karoo is de duidelijke winnaar voor mij.
Bijlagen
Karoo+Garmin.jpg
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 24 aug 2018 12:00

oldandslow schreef: 24 aug 2018 10:14 ...En wat betreft kinderziektes; kijk maar eens in de betreffende topics als Garmin een nieuw apparaatje uitbrengt....
Klopt. Alleen, Garmin wordt er op afgerekend terwijl het bij Karoo met de mantel der liefde wordt bedekt.

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 24 aug 2018 15:36

Vanaf medio februari de Karoo in mijn bezit.
Ja de Karoo heeft veel potentieel.
HH zit in een learning curve qua software.
Mijn verwachtingspatroon was (en is) dat we toch wel wat verder zouden moeten zijn. Helaas absoluut niet het geval.
Gevolg ( bij mij) met veel basic missers.
Downloaden van offline map segmenten lukt niet. Idem voor het downloaden van zelfgemaakte ritten en of externe gpx files . Dan kan je dus ook niet een turn by turn rit volgen. Dat vind ik een basic gemis. Er zijn wel oplossingen voor deze problemen maar omdat elke keer weer te moeten ondervinden..... het komt meestal niet gelegen. Dus de Karoo is wat dat betrefd nog niet erg betrouwbaar.
De afgebroken montage is en wordt zeer goed opgepakt door HH. Prima afgehandeld.
Waterdichtheid lijkt mij een incidenteel geval. Kijken wat onze herfst gaat brengen😉
Het lijkt wel of de Garmin de calibatie standaard is voor de fietscomputers. Of dat echt zo is........
Mijn conclusie is dat de software van de Karoo nog te veel in de kinderschoenen staat en dat HH dat ook zelf wel weet. Ze proberen het zeker wel op te lossen gaat ook wel gebeuren. Maar zij houden ons best wel aan het lijntje. Ze schrijven dat ze bij elke twee wekelijkse SW updates veel bugs hebben gerepareerd, maar bij mij tot nog toe blijven er te veel issues. Daarnaast krijgen we wel nieuwe tooltjes erbij.
Al met al; je moet heel veel geduld hebben.
Maar heb je een probleem hun supportteam beantwoord je vragen zeer snel.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 24 aug 2018 16:06

@oldamdslow mogelijk terecht dat je kritiek op Garmin hebt, maar vergeet niet dat je Karoo met native software volgens mij nog maar een fractie is van wat ze beloofd hebben en dat je voor problemen oplossingen elders miet zoeken.. toch fijn dat het op Android draait.. of zie ik het verkeerd?
:winkthumb:

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 27 aug 2018 10:10

@hendrikjan: Mijn kritiek op Garmin dateert dan weer van enige tijd geleden. Ik heb naast een Etrex ook een 800 en een 1000 gehad, het grootste nadeel van de 1000 vond ik het scherm: ik moet hem op 3D modus zetten om wat te zien en de opbouw van het scherm na een bocht verloopt traag. Osmand op mijn telefoon opende een nieuwe wereld voor me maar een telefoon als fietsnavigatie gebruiken kent nogal wat nadelen. De Karoo. biedt die mogelijkheden wel, al moet er nog wel wat gesleuteld worden aan hun eigen software.
In bovenstaande post verwijs ik alleen naar de topics van o.a. de 1030 waar gebruikers toch ook wat kritische geluiden laten horen. Dat android mogelijkheden biedt voor andere apps is een van de redenen dat ik hem gekocht heb. Bij Garmin ben je afhankelijk van wat en hoe lang ze willen updaten. En het prijsniveau rijst de pan uit, waarschijnlijk omdat hun lucratieve verkoop van kaartmateriaal gekelderd is sinds de opkomst van OFM.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 19 nov 2018 10:39

omdat ik toch wel nieuwsgierig ben naar hoe het hier mee gaat, even een bump van mij. Iemand die een update kan geven over de ontwikkeling van de karoo? Beginnen ze nu een beetje waar te maken wat ze al zo lang roepen? Ik zie dat ze op de verkoopsite nog steeds roepen dat je korting krijgt zolang de productie nog net volledig op gang gekomen is..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 20 nov 2018 16:45

Nog steeds erg happy met de Karoo. Mijn Edge 1000 ligt nog steeds in de kast maar ik heb geen behoefte om die nog eens mee te nemen op mijn tochtjes. Veel van de problemen waar andere gebruikers over klagen (powermeters e.d.) heb ik niets mee te maken gehad omdat ik die niet heb. De navigatiesoftware is redelijk op orde, ik gebruik die om en om met Komoot (via Switchr), dus ik heb steeds een back-up meelopen op hetzelfde apparaat. Niet dat dat zo nodig is, 91 ritjes gedaan en 6500 km, en misschien 3 keer een ritregistratie gemist. Van de Karoo dan hé, want Komoot had hem dan wel. Conclusie wat mij betreft een perfect ding voor navigatie, ook op de MTB. Wellicht voor trainingsdoeleinden nog wat minder, maar dat komt waarschijnlijk ook nog wel in orde gezien de doorontwikkeling van de software.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Plaats reactie