Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 23 apr 2020 09:37

havana schreef: 23 apr 2020 07:23 Ik schrok vooral toen ik 'm in het echt zag. Lijkt wel een iPad zo groot.
Inderdaad, dat en het voortdurend voor de gek gehouden worden was voor mij een reden te annuleren. Maar als de nieuwe iets compacter is dan zou ik het wel weer willen overwegen. En het lijkt toch wel een redelijk serieus bedrijf.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 23 apr 2020 10:15

Ja, de V1 is belachelijk groot (vooral heel dik/zwaar) wat zeker in de praktijk wat problemen oplevert (afbrekende voet enz). Ook de herkenning van sensoren (Di2, Powermeter, Speed, HR enz) werkt niet altijd perfect.

Maar............
Navigeren (via Komoot de route maken) in een onbekende vreemde omgeving werkt als een speer, stukken beter dan op mijn Garmin 530.

Conclusie:
Ik heb zowel een Hammerhead Karoo v1 alsook een Garmin Edge 530. Afhankelijk van de route kies ik welke ik meeneem (en ja, soms heb ik ze beide bij)

Als de Karoo V2 beter gaat werken met de sensoren, dan is het wat mij betreft de beste combinatie
(en zeker als ze sideloaded Android apps weer 'background active' laten zijn zodat ik Telegram/Signal actief kan laten zijn tijdens de rit)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 23 apr 2020 16:40

Dat de apparaten van Karoo niet wereldwijd gewoon bij elke gerenommeerde (web)shop te verkrijgen zijn zegt natuurlijk al genoeg. Er is bij geen enkele importeur het vertrouwen dat het een betrouwbaar product is en niemand wil zijn vingers er aan branden. Bij de bovenstaande foto zou je het apparaat ook gewoon kunnen vervangen voor de spreekwoordelijke "dode mus".

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 23 apr 2020 17:06

Ernie was me voor op een andere draad
mus.JPG

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 23 apr 2020 19:56

alliance_0 schreef: 23 apr 2020 16:40 Dat de apparaten van Karoo niet wereldwijd gewoon bij elke gerenommeerde (web)shop te verkrijgen zijn zegt natuurlijk al genoeg. Er is bij geen enkele importeur het vertrouwen dat het een betrouwbaar product is en niemand wil zijn vingers er aan branden. Bij de bovenstaande foto zou je het apparaat ook gewoon kunnen vervangen voor de spreekwoordelijke "dode mus".
Is canyon dan ook zo slecht??






Is dat niet gewoon hun business model?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 apr 2020 20:50

:)
I know myself like no one else
Nothing to defend

werkpaard
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 mei 2007 18:52

werkpaard 23 apr 2020 21:53

japiecarbon schreef: 23 apr 2020 19:56
alliance_0 schreef: 23 apr 2020 16:40 Dat de apparaten van Karoo niet wereldwijd gewoon bij elke gerenommeerde (web)shop te verkrijgen zijn zegt natuurlijk al genoeg. Er is bij geen enkele importeur het vertrouwen dat het een betrouwbaar product is en niemand wil zijn vingers er aan branden. Bij de bovenstaande foto zou je het apparaat ook gewoon kunnen vervangen voor de spreekwoordelijke "dode mus".
Is canyon dan ook zo slecht??
Is dat niet gewoon hun business model?
Precies, zoals zoveel nieuwe merken doen. Geen distributie systeem waarbij importeurs en dealers er allemaal aan moeten verdienen.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 24 apr 2020 14:24

Maruss schreef: 23 apr 2020 07:51Het is een lomp ding waarvan ik niet snap hoe dit ooit in deze form in productie genomen is. Het lijkt ergens op een in elkaar geknutseld ding met een behuizing om de software te testen. De behuizing komt later dan wel, alleen zijn ze dat vergeten. Versie 2 had eigenlijk versie 1 moeten zijn en wat er nu is versie 0.
Maar als je graag duidelijke kaart hebt en vaak rijdt op onbekende plekken dan is het een verademing tov al het andere wat op de markt is en ben je de formfactor al snel vergeten.
Dit is wel een erg goede omschrijving van het produkt! :mrgreen:

Ik heb meerdere oude andoid smartphones geprobeerd als navigatie. Dat werkt tot een bepaald punt best aardig. Wat HH goed heeft gedaan IMHO is het operating system en het scherm. Zowel de verhouding (4:3) als de bediening (knoppen icm met touchscreen dat niet hapert met condens/zweet)

De basis voor v2 is erg goed. Maar wielrenners zijn over het algemeen een stug volk /kuddedieren wat enige verandering met heel veel weerstand verwelkomt :mrgreen: Dus dan maar gewoon een Garmin of een Wahoo om niet te veel op te vallen...

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 30 apr 2020 19:19

ATG release van vandaag ondersteunt .......... Strava Live Segments !!

Release notes:

Our most anticipated software release yet is here. We’re thrilled to share that Strava Live Segments are now available to download on your Karoo as part of your newest ATG update.

The feature supports you with beautiful real-time Strava segment insights to help you nail your goals and take out the competition.

Let us know what you think, and good luck moving up the leaderboards.
What's new in release 1.128.808.3
Introductions and Enhancements:

Strava Live Segments are now available on the Karoo
A Strava Summit account is required to use Live Segments: Hammerhead Karoo owners get a 60-day free trial
Segments that have been Starred on Strava are downloaded to Karoo
Additional data page configuration enhancements - User Guide
Added layout templates. Swipe down on a data page in the pages application to reveal a series of templates that can be used, and scroll through them like a carousel
When a template is chosen that increases the number of data cells, the additional cells are auto-populated with a prioritized data type. These fields can be changed if/as desired
Turn-by-turn notification pop-ups have been refined to take less space and to include a bolder representation of distance to turn
The route selector application has been re-designed to use Route Cards
A global setting has been added, which configures the presentation of a smaller TbT banner at the bottom of all screens
This banner shows the distance to the next turn and direction to be taken, along with a graphical indication of on/off route and an indication if you are within 3km of the pending turn

Bug Fixes:

Fixed problems reported by users that were causing issues with Strava activity uploads
Identified and resolved rare issue causing occasional application crashes on certain routes
Fixed issue when navigating to distant routes that could cause Karoo to hang
Karoo UI no longer stalls in the settings app when turning off Live Tracking
All routes imported from third party services now include elevation data for the predictive elevation view

Dashboard:

RideWithGPS automatic route importing is now limited to the user’s pinned RideWithGPS routes only
A user can now set biometric and training zones as part of account creation
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jun 2020 06:22

Eerste beelden van de Karoo 2.

Hij is 40% kleiner dan de 1, langer en dunner.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-06-20 om 06.19.25.png
Schermafbeelding 2020-06-20 om 06.20.13.png

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 jun 2020 09:33

Als ie een beepje heeft en meldingen van de gsm/livetrack heeft, wil ik die wel eens proberen. Vooral de nieuwe form-factor ziet er goed uit, minder een ijskast zoals de vorige.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 jun 2020 09:37

Uit de strava feed van DC Rainmaker.
0CE2C93E-1262-4A9F-87CB-D6BBB8AF684D.png

Plaats reactie