Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 20 nov 2018 20:38

Beetje gemixte gevoelens bij mij, heb ook ge-sideload, Komoot natuurlijk erbij. Sinds de laatste updates is er wel wat veranderd aan oa de ANT+ stack (die is eindelijk zo als die 'standaard' is op Android).
Die ANT+ verandering werkt alleennog niet perfect met mijn Garmin GSC-10 sensor (voorheen dus wel). Geen probleem met de Wahoo TICKR sensor of met de Tacx NEO.
Ik wacht nog met smart op de Strava Live segments en het hoogteprofiel tijdens de rit (hoever moet ik nog klimmen, en lig ik voor of achter op schema).
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

ConanVandaal
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2018 10:35

ConanVandaal 27 nov 2018 10:40

Hallo HH Karoo gebruikers,

ik lees heel veel over het gebruik van de HH, maar nergens lees ik iets over het gebruik van trainingsapps. Is er dan niemand die gericht wil trainen met de HH? Ik vind het jammer dat we geen work-outs kunnen maken en kunnen afwerken met de HH. Ik had de HH gekocht om mijn oude Edge 800 te vervangen. Maar...omdat ik geen work-outs kan maken en kan rijden, is de HH waardeloos voor mij. Tenzij ik iets over het hoofd zie?

Dus als er iemand is die toch al work-outs op basis van vermogen op zijn HH kan downloaden en kan afwerken, hoor ik het heel graag :winkthumb:

GRTZ

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 27 nov 2018 18:07

Leuk om te lezen dat er wel wat ontwikkeling is. Bedroevend vind ik het dat ze nog in geen velden of wegen waarmaken wat ze hebben beloofd... Eigenlijk zijn de huidige gebruikers niet veel meer dan betalende betatesters als ik het zo lees.. Vraag me af of het bestuur inmiddels wel eerlijk is in zijn communicatie.. Ik waag het te betwijfelen..
:winkthumb:

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 27 nov 2018 22:25

Inderdaad eerst een hele hoop commotie en beloftes.
Uiteindelijk komt er niet veel van terecht en lees en hoor je er niet veel meer van.
Bikers are not alone

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 28 nov 2018 12:00

De product road map van HH informeert eea over de (nabije) toekomst plannen

https://www.hammerhead.io/pages/karoo-product-road-map.

Ik heb ze maar eens gevraagd wanneer ze weer erns een Facebook life sessie gaan verzorgen. De laatste was in mei en er is veel (....niet.....)., {open deurtje😉} gebeurd.
Maar je ziet dat er wel wat plannen zijn in die richting.
Ik krijg meer de indruk dat er nogal wat onverwachte bugs op hun pad zijn gekomen. Om de Karoo gebruikers "tevreden " te houden werden wij beloond met wat minder belangrijke/gewenste toevoegingen.
Toch moet ik bekennen dat voor mij de Karoo wat stabieler is geworden. Maar ik blijf het vreemd vinden dat niet ALLE gebruikers dezelfde problemen ondervinden. Hoewel de batterij issue komt nu wel bij heel veel gebruikers voor. Gelukkig wordt en is dit onderkend bij HH. afwachten wat de ATG groep deze week als test software gaat krijgen.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 29 nov 2018 21:39

Je kunt Trainerroad installeren (SideLoaden), de Karoo ondersteunt nu (eindelijk) de normale ANT+stack zodat ook 3rd party apps zoals Trainerroad je sensors enz kunnen gebruiken.


ConanVandaal schreef: 27 nov 2018 10:40 Hallo HH Karoo gebruikers,

ik lees heel veel over het gebruik van de HH, maar nergens lees ik iets over het gebruik van trainingsapps. Is er dan niemand die gericht wil trainen met de HH? Ik vind het jammer dat we geen work-outs kunnen maken en kunnen afwerken met de HH. Ik had de HH gekocht om mijn oude Edge 800 te vervangen. Maar...omdat ik geen work-outs kan maken en kan rijden, is de HH waardeloos voor mij. Tenzij ik iets over het hoofd zie?

Dus als er iemand is die toch al work-outs op basis van vermogen op zijn HH kan downloaden en kan afwerken, hoor ik het heel graag :winkthumb:

GRTZ
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
ringods
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2010 11:27
Contact

Gebruikersavatar ringods 06 jan 2019 21:12

Eerder deze week heb ik met mijn Karoo een ritje gedaan van om en bij de 70km. Toen ik rond de 60km zat, sprong de Karoo plots naar "Distance: 200km". Het einde van de rit kwam op 207km. De support afdeling liet me weten dat ze een bug gevonden hebben en reeds aan het fixen zijn voor de volgende software update ivm de registratie van de snelheidssensor. Ik moet mijn sensoren ontkoppelen en terug koppelen om dit bij volgende ritten niet meer voor te hebben.

Voorgaand probleem vind ik echter een heel basic functie van een fietscomputer. Dit was voor mij ook niet de eerste keer dat ik Hammerhead Support moest contacteren. Op het ogenblik ben ik niet onverdeeld gelukkig met mijn aankoop. Hammerhead mag zijn software ontwikkeling echt wel eens op de rails krijgen. Steeds gaat het maar met ups and downs.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 06 jan 2019 21:45

Ik had afgelopen week dezelfde ervaring, was in de Dolomieten, de Passo Sella aan het opfietsen (2200m), springt de afstand ineens van 34km naar 277km ! En de gemiddelde snelheid was keigoed, 177km/h !
Ff zonder dollen, dat kan natuurlijk niet, ook support case aangemaakt, zelfde verhaal.
Nou maar wachten op de volgende update (ik zit nu ook in de ATG groep, dus krijg em eerder als de 'normale' gebruiker).

ringods schreef: 06 jan 2019 21:12 Eerder deze week heb ik met mijn Karoo een ritje gedaan van om en bij de 70km. Toen ik rond de 60km zat, sprong de Karoo plots naar "Distance: 200km". Het einde van de rit kwam op 207km. De support afdeling liet me weten dat ze een bug gevonden hebben en reeds aan het fixen zijn voor de volgende software update ivm de registratie van de snelheidssensor. Ik moet mijn sensoren ontkoppelen en terug koppelen om dit bij volgende ritten niet meer voor te hebben.

Voorgaand probleem vind ik echter een heel basic functie van een fietscomputer. Dit was voor mij ook niet de eerste keer dat ik Hammerhead Support moest contacteren. Op het ogenblik ben ik niet onverdeeld gelukkig met mijn aankoop. Hammerhead mag zijn software ontwikkeling echt wel eens op de rails krijgen. Steeds gaat het maar met ups and downs.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 06 jan 2019 22:00

Ook ik heb dit probleem 1 keer gehad. Zelfde antwoord van HH gekregen.
Het zou hun veel werk besparen om steeds dezelfde vragen te moeten beantwoorden om een lijst samen te stelken met de "issues" die wij ondervinden zo mogelijk aangevuld met hun (tijdelijke) oplossing.
Wat zij ook aangaven is dat er een conflict situatie is tussen de gps en speed sensor. Bij mij viel ook de speed sensor info weg. Ook bekend bij HH. Dit is wel balen omdat het bij mij een duo sensor is met cadence. Speed info wordt automatisch overgenomen door de gps speed. En als je net geen datafield cadence in beeld heb...... tja HH heeft nog een lange weg te gaan. Nu maar snel SW update. Ik verwacht er veel van. Zeker nu zij een lange tijd nemen voor het vervolg.
@bigfloor ben jij al van het begin bij de ATG groep, of later aangeschoven?

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 06 jan 2019 23:29

DELTAROMEO schreef: 06 jan 2019 22:00 Ook ik heb dit probleem 1 keer gehad. Zelfde antwoord van HH gekregen.
Het zou hun veel werk besparen om steeds dezelfde vragen te moeten beantwoorden om een lijst samen te stelken met de "issues" die wij ondervinden zo mogelijk aangevuld met hun (tijdelijke) oplossing.
Wat zij ook aangaven is dat er een conflict situatie is tussen de gps en speed sensor. Bij mij viel ook de speed sensor info weg. Ook bekend bij HH. Dit is wel balen omdat het bij mij een duo sensor is met cadence. Speed info wordt automatisch overgenomen door de gps speed. En als je net geen datafield cadence in beeld heb...... tja HH heeft nog een lange weg te gaan. Nu maar snel SW update. Ik verwacht er veel van. Zeker nu zij een lange tijd nemen voor het vervolg.
@bigfloor ben jij al van het begin bij de ATG groep, of later aangeschoven?
Ik heb bij Ali (van HH support) ff doorgezeurd over de ATG groep, toen mocht ik ook meedoen)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
ringods
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2010 11:27
Contact

Gebruikersavatar ringods 07 jan 2019 21:57

bigfloor schreef: 06 jan 2019 23:29 Ik heb bij Ali (van HH support) ff doorgezeurd over de ATG groep, toen mocht ik ook meedoen)
Je krijgt de software updates dus sneller dan mij, maar zijn er nog andere voordelen aan ATG deelname?

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 10 jan 2019 21:14

ringods schreef: 07 jan 2019 21:57
bigfloor schreef: 06 jan 2019 23:29 Ik heb bij Ali (van HH support) ff doorgezeurd over de ATG groep, toen mocht ik ook meedoen)
Je krijgt de software updates dus sneller dan mij, maar zijn er nog andere voordelen aan ATG deelname?
Nee, het idee is dat als de ATG groep heel vervelende BUGS vind dat de ze 'reguliere release' dan blokkeren en het probleem fixen.
Dat hebben ze bij de vorige misser (accu veel te snel leeg door wisseling van de MapSource release), helaas niet gedaan. De ATG groep heeft het gemerkt en gemeld, toch kwam daarna de reguliere release (=dezelfde als de ATG groep heeft gekregen) uit.
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Plaats reactie