Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 04 apr 2021 15:00

Jazeker, topding.
7 ritten nu mee gereden, deels op onbekend(er) terrein. Navigatie en re-routing werkt gewoon prima, uitstekend scherm, goed contract. Accuduur is voor mij ook goed genoeg, zo'n 8% per uur met helderheid ergens rond de middelste stand.

Vind het een goede upgrade op mijn Wahool Elemnt Bolt.

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 18 jun 2021 01:26

Hammerhead Karoo heeft nu ook ClimbPro (Climber genaamd). Je kunt het naar eigen inzicht aanpassen, een eigen scherm geven of als popup zodra een klim begint. Je kunt selecteren of je elke molshoop wil laten zien of alleen serieuze klimmen.
De grafische weergave is indrukwekkend.

Dit apparaat is echt zo goed, er komen voortdurend verbeteringen uit, mijn batterijduur is inmiddels tegen de 15 uur met alle sensors en navigatie aan, en met een scherm dat echt goed af te lezen is en snel reageert.

Er is een forum waar mensen hun problemen en wensen opzetten, en meestal binnen een paar dagen tot weken wordt dat opgelost of toegevoegd.

Ik heb altijd gehoopt dat Garmin met zoiets zou komen maar het komt dus uit een andere hoek.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 18 jun 2021 09:12

Batterijduur tegen de 15 uur is wel indrukwekkend, als de verwachtingen van Karoo zelf, iets van 12uur waren na de updates.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 18 jun 2021 09:28

Even de verwachtingen wat temperen hoor, die 15uur haal je nooit, mij Karoo2 zit tussen de 8-13% battery verbruik per uur. En in CLIMBER kun je NIET alles instellen wat je wilt (we wachten nog op zelf definieerbare velden, zoals gemiddelde: Wattage/HR/CAD enz op de klim). Tevens nog wat bugs in de ANT+ stack (die geleidelijk wordt herschreven, Speed/Cadence is gedaan, Power wordt aan gewerkt)

Begrijp me niet verkeerd, mijn Garmin 530 heb ik nu al zeker 8 maanden niet meer gebruikt, maar verbeteringen zijn nog steeds wel nodig (en worden ook gemaakt).
PS: Ik zit in de ATG groep, en er wordt stevig door ontwikkeld !

(Edit: Typo)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 20 jun 2021 08:30

bigfloor schreef: 18 jun 2021 09:28 Even de verwachtingen wat temperen hoor, die 15uur haal je nooit, mij Karoo2 zit tussen de 8-13% battery verbruik per uur. En in CLIMBER kun je NIET alles instellen wat je wilt (we wachten nog op zelf definieerbare velden, zoals gemiddelde: Wattage/HR/CAD enz op de klim). Tevens nog wat bugs in de ANT+ stack (die geleidelijk wordt herschreven, Speed/Cadence is gedaan, Power wordt aan gewerkt)

Begrijp me niet verkeerd, mijn Garmin 530 heb ik nu al zeker 8 maanden niet meer gebruikt, maar verbeteringen zijn nog steeds wel nodig (en worden ook gemaakt).
PS: Ik zit in de ATG groep, en er wordt stevig door ontwikkeld !

(Edit: Typo)
De mijne wel hoor? Vandaag 5 uur gefietst, 2 uur zonder sensors, 3 uur met alle sensors. 29% verbruikt (73>44%). Scherm op ong 1/3e helderheid. Op beide ritten gebruikte ik navi en moest ie af en toe een paar km rerouten.


En misschien een tip om Climber zo te krijgen als je hem wilt: ik heb hem als pop up, dan beslaat ie ongeveer de helft van je scherm. Aan de bovenkant heb ik dan 4 datavelden over Daar heb ik vermogen, hr, cad, en 30sec vermogen.
De 6 velden daaronder heb ik meer uitgebreide gegevens zoals VAM/avg power lap/avg VAM lap/lap avg speed etc.
Met een simpele swipe kun je die velden ook even zien, en dan weer omhoog swipen voor je segment/climber view (waar je ook snel tussen kunt wisselen).

Bovendien is die climber wel echt een verademing tov de chaos van ClimbPro. Met ClimbPro zag je maar het halve profiel als de klim langer was dan een km of zo, en bleef het altijd een beetje gokken naar de percentages.
Met climber van hammerhead zie je dus het hele profiel, met een algoritme kleur gecodeerd op enigszins gelijke gradienten.
Daaronder glijdt een nauwkeurigere rij voorbij, ook kleurgecodeerd, met daarin per 100m het percentage, je kunt 500m vooruit kijken.

Verder natuurlijk de nog te klimmen hoogtemeters en afstand.
En dat past allemaal, overzichtelijk, op een half scherm.

Met de wat langere heuvels hier in Australie werkt dit echt perfect.

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 20 jun 2021 09:29

Philippos schreef: 18 jun 2021 09:12 Batterijduur tegen de 15 uur is wel indrukwekkend, als de verwachtingen van Karoo zelf, iets van 12uur waren na de updates.
Nee 12 uur was voor de updates, ze gokten op 15 uur na optimalisatie van de software. Ik heb ook nog m'n telefoon gepaired en krijg alle meldingen daarvan door.

Ik zal eens proberen om een volle charge zonder tussendoor laden op te maken, maar de laatste paar ritten kom ik echt zo op 7% per uur ongeveer, als ik alles aan heb.

k33z
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 23 jun 2021 21:06

Ik ben als redelijk trouwe Wahoo gebruiker (momenteel de Elemnt ROAM) toch ook de Karoo2 aan het testen.

Toestel dinsdag binnen gekregen en er inmiddels twee ritten mee gemaakt.

Was behoorlijk onder de indruk van de Karoo2 tijdens het instellen, werkt soepel, ziet er netjes uit, mooi scherm, etc.

Maar dat gevoel veranderde eigenlijk tijdens mijn eerste rit... het scherm valt me eigenlijk wel tegen. Binnen en in de avond ziet het er werkelijk schitterend uit, maar buiten bij daglicht of in de zon... niet zo geweldig. Vind het scherm dan niet heel erg duidelijk. De witte achtergrond met zwarte letters helpt wel (met zwarte achtergrond echt enorm slecht zichtbaar), maar het ouderwetse scherm van Wahoo is wel echt veel beter leesbaar.

Het valt vooral op dat wanneer je onder een hoek naar het scherm kijkt buiten, dan de zichtbaarheid extreem snel afneemt. Brightness moet ik dan toch wel ruim over de helft zetten om het een beetje behoorlijk te kunnen zien en voor het mooie moet hij eigenlijk op 80% of hoger.

Ben dus nog aan het testen, maar verbaasde me dat een van de positieve punten (scherm wordt overal als groot pluspunt gezien) mij eigenlijk erg teleurstelt.

Herkennen mensen zich in mijn bevinding?

richard84
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 27 mar 2009 13:01

richard84 24 jun 2021 01:31

Bij mij geen klagen. Ik heb nog nooit een wahoo gebruikt dus daarmee kan ik niet vergelijken, maar ivm Garmin of m'n telefoon (Samsung galaxy) vind ik het vergelijkbaar. Ik rij alleen onder zonnige omstandigheden (woon in Sunshine Coast, Australie, what's in a name) en heb de helderheid meestal rond 1/3e staan.

Op het forum van hammerhead stond wel iemand die hier vooral last van had bij direct zonlicht. Ik herken dat dus totaal niet dus misschien zijn er ook verschillen tussen de units?

https://support.hammerhead.io/hc/en-us/ ... impossible

Op het plaatje hierbij zie ik weinig verschil tussen karoo/wahoo maar het is wel duidelijk wie de grote verliezer is...
Bijlagen
hammerhead-karoo2-30-1607725137.jpg
hammerhead-karoo2-30-1607725137.jpg (36.49 KiB) 1910 keer bekeken

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 25 jul 2021 14:54

Afgelopen week schoot bij het oprijden van een drempel mijn Karoo uit de houder. Bleek dat van mijn base een óortje' afgebroken was, dus kan het niet meer goed geklemd worden in de houder. Na contact met Hammerhead support krijg ik nu gratis een nieuwe base opgestuurd. Super service!

rokl
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2017 10:25

rokl 25 jul 2021 15:42

Als Wahoo gebruiker ben je totaal verwend voor wat betreft de kwaliteit van het display. Geen ander bedrijf komt ook alleen maar in de beurt.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 25 jul 2021 17:18

Waar ik al jaren voorstander was van een rugged Android phone (de laatste is een Cubot KingKong mini) met Locus Map Pro gebruik ik nu de Karoo 2 om routes te rijden. De originele Karoo vond ik nooit beter, maar de K2 wel, ook nu het contrast van de kaarten veel beter is.

Uiteraard kan het nog wel iets beter, maar dat zie ik dan als bonus.
Wat ik graag zou willen is om de datavelden wat meer te customizen, dan met name de grootte van zowel rij, kolom en font size.

Het creëren van een route doe ik nog steeds met Locus Map Pro en brouter. Het wisselen van profiel tijdens "tekenen" vind ik geweldig.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 25 aug 2021 18:46

Ik krijg zojuist van Hammerhead een promo code die kan worden ingewisseld bij bestelling van een Karoo 2. Ik, en degene die de bestelling plaatst, krijgen dan beiden een Hammerhead hartslagmeter. https://www.eu.hammerhead.io/collection ... te-monitor

Ik heb hier zelf niet direct belang bij (huidige Magene HRM werkt meer dan prima), maar misschien wil iemand anders hiervan profiteren. Toch €64 normaal zo'n ding :o

Plaats reactie