Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 05 mar 2018 20:36

BAM, vandaag zonder enige aankondiging of trackingmail de Karoo afgeleverd. Mooi apparaat, wel groot en zwaar, voelt super degelijk aan.
Setup ging als een zonnetje, de update ook en synchronisatie met Karoo dashboard vlekkeloos.
Hopelijk krijg ik nog wat tijd deze week om hem daadwerkelijk op de fiets uit te proberen!
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 05 mar 2018 21:37

Ik vind het toch wel leuk om te lezen dat beetje bij beetje het wel ergens op begint te lijken met die Karoo, ik hoop dat ze het kunnen volhouden.
:winkthumb:

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 05 mar 2018 21:43

Op de gebruikersgroep op Facebook lees ik wel redelijk veel bugs, vastlopers, update problemen, snelheden welke niet correct zijn etc.
Denk dat DC Rainmaker wel goed zit met 6 maand voordat er een goed product staat.
Ik blijf het met interesse volgen, denk wel dat het een kans van slagen heeft.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 05 mar 2018 22:20

Heel veel bugs inderdaad, maar wel positief dat er duidelijk hard gewerkt wordt mbt oplossingen en updates. Het valt me ook wel op dat ze heel wat beter communiceren momenteel, heel open en echt rekening houdend met wat ze binnen krijgen aan feedback.
Deze lancering doet me hard denken aan wahoo, ook zij hadden in het begin heel wat moeilijkheden, maar hebben die puik opgelost met tijd. Als Hammerhead hetzelfde pad blijft volgen, dan zie ik dit toch wel uitgroeien tot een fantastisch apparaat.
Het zal zeker nog zijn tijd duren, maar ondanks mijn eerder sceptische toon, heb ik er toch wel vertrouwen in.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 09 mar 2018 08:50

En stel, het lukt niet. Dan heb je een apparaat "as is". En wellicht wordt het dan iets meer opengesteld en heb je gewoon een Android device. Een apparaat met een basis operating system waar je enorm veel mee kan.

Sterker nog, zodra het wat meer open is (door Hammerhead of een handige developer via xda) koop ik meteen die Karoo (twijfel nu nog) en stel het apparaat zo in zoals ik nu m'n Xperia Active gebruik.

Edit: alvast besteld :D

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 09 mar 2018 10:09


Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 09 mar 2018 10:34

Dat begint ergens op te lijken!
Kreeg vanmorgen toevallig track&trace code, 14 aug besteld.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 09 mar 2018 10:41

Dat is erg mooi. Dat is wat ik ook als eerste wilde proberen als ik het ding heb.

Het is een slimme zet van Hammerhead om dit open te laten. Je wil namelijk niet Jan en alleman laten prutsen op dit apparaat en third party apps laten draaien.

Als je weleens een android telefoon hebt geroot, voorzien hebt van een custom recovery, roms e.d. is adb niets nieuws voor je. En kan je de potentie van de Karoo voor een groot deel benutten.

Man man, kan niet wachten tot ik hem heb :-))
Meteen helemaal naar persoonlijke voorkeur aanpassen zoals ik dat ook heb op m'n android apparaat die ik voor navigatie gebruik.

Tip voor degene die em al heeft. Locus map pro installeren. Deze android app is imho de beste. Je kan alles customizen. Wellicht een beetje offtopic, maar om de kracht van android als basis even aan te geven een paar krachtige functies.
- OSM gebaseerde vectormap. Via een thema en type (road, city, hike, enz) altijd de meest duidelijke kaart
- Custom dashboards en datavelden. Kiezen welke datavelden je wil zien. Deze waar dan ook op je scherm kunnen plaatsen, lettergrootte- en kleur, transaparantie, achtergronden, enz. Verschillende dashboards maken en makkelijk de gewenste selecteren.
- Tracks en stylen. Tracks (gpx) organiseren en wel of niet op de kaart tonen. MEt stylen bedoel ik dat je kan customizen hoe tracks er uit kunnen zien. De kleur, de lijndikte, het lijnpatroon, enz.
- Brouter, een offline routing app. Kies je bestemming selecteer het routing type (car, fastbike, trekking, hike, enz) en navigeer er naar toe.
- Autozoom en map shift, op basis van snelheid zoomt de kaart in of uit. Uiteraard instelbaar per zoomlevel en snelheid. Mapshift is als je de rijrichting naar boven hebt ingesteld dat je positie op de kaart "wat omlaag schuift". Dus meer van de kaart te zien in de richting die je rijdt.
- Profielen, op de racer een andere kaartstijl en dashboard dan op je MTB.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 mar 2018 20:18

DELTAROMEO schreef: 09 mar 2018 10:09 Wat denken jullie hiervan?
https://www.facebook.com/groups/1874465 ... 707183647/
Dit doet me bijna twijfelen om toch zo'n gigantisch ding te kopen, bijna :mrgreen:
Moesten ze nu volgend jaar een mini Karoo maken :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 11 mar 2018 10:33

Zoiets als de Hammerhead Karoo Bolt ofzo? Straks wordt Hammerhead echt nog wahoo 2.0 :mrgreen:

willem...
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 aug 2010 22:15

willem... 14 mar 2018 14:47

Gister mailtje gekregen van ze:

Dear Early Karoo Adopter,

If you’ve received this email, it means you placed your pre-order for Karoo between September 8th and September 17th of 2017. We first want to thank you again for your purchase and support of Hammerhead. We know you have waited patiently for your unit to arrive.

Unfortunately, it will take another two or three weeks for us to get your Karoo to you. We mentioned this in our blog today and wanted to follow up with you directly to provide a little more information.

The supplier of the bracket that is included with Karoo submitted a number of brackets that did not pass our quality controls. This has held up the shipment of these units, as we wait to finalize their packaging with new brackets. Your unit has been fully manufactured, is ready to go, and is only awaiting this replacement bracket.

We should have clarity on the timeline of these replacement brackets within a few days, and will send another email to you at that time with an update.

The entire Hammerhead team apologizes for the frustration you must feel being asked to wait a few more weeks for your order to ship. We feel that frustration, too. We look very forward to you receiving your Karoo in only a few weeks.

If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to contact us.

Cheers,

<H>
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2

Drinoow
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jan 2016 08:25

Drinoow 14 mar 2018 16:14

Als jullie ritten via de karoo uploaden naar strava, zien jullie dan je gereden segmenten en je tijd van die segmenten? Ik zie enkel mijn gereden rit en dat is al...

Plaats reactie