Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

edge 520, 820 of 1000: dilemma!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 mei 2017 22:25

Met alles wat ik de afgelopen tijd over de Bolt lees, zou ik mijn Edge 800 er zo voor in ruilen. Dat hoewel deze probleemloos werkt.
Belangrijkste reden hiervoor is het "zwart-wit" scherm, in combinatie met de wijze waarop de te volgen route zichtbaar is op de kaart. Voor mij als (deels) kleurenblinde een hele verbetering.
Verder omdat het apparaat gewoon goed voldoet én Wahoo wèl naar gebruikers luistert.
Nu nog iemand vinden die een absurd hoge prijs voor mijn Edge 800 wil betalen ;)

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 04 mei 2017 07:53

SqueeZer schreef:Maar hey, lets be honest je kan wel een leuke
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
onderschiftje meesturen maar je neemt nooit je telefoon mee, geloof ik meteen. :mrgreen:
Hij zei, "gebruiken," niet "meenemen". En neem jij je PC mee als je gaat fietsen? Nee? Geloof ik niks van, want je post op dit forum…
1. Even eerlijk hoe vaak moet je tijdens je 'geplande' fietstocht plots een andere route opzoeken? (Ikzelf nog maar 1 keer voorgehad en dat ging perfect met de smartphone die toch altijd meegaat).
Ik geloof best dat dat gaat, maar het is een wezenlijk verschil tussen de ELEMNT en de (navigerende) Garmins. Voor sommigen zal dat wellicht een doorslaggevende factor zijn. Dat dat voor jou niet zo is, hoef je niet de hele tijd zo op te hameren. Je lijkt wel een fanboy.
Vorsprung durch Pedantik

sander1
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 aug 2014 18:15

sander1 04 mei 2017 11:25

wdfl schreef: dan heb je de review niet goed gelezen, op de wahoo's staat de kaart van de ganse wereld er al standaard op.

ik ben nu ook weer de overweging aan't maken.
520 valt af
820 touchscreen issues
1000 te duur en een beetje overkill
elemnt groot lomp, maar in vergelijk met de 1000 is't zo geen ramp
element bolt lijkt de ideale oplossing
Ik had het anders gelezen, had niet gedacht dat het echte kaarten zouden zijn, meer iets van beperkte soort open map achtige kaarten, en niet een volledige topo kaart die je bij een garmin nog moet kopen.
scottwilko schreef: Waar haal je dat batterij gebruik vandaan? Laatst heb ik een route gevolgd waarbij ik meerendeel de kaart op het scherm had, afgewisseld met een gegevensveld. De route was 175km lang en inclusief pauzes hebben we daar 6 uur over gedaan. Bij aankomst gaf de garmin nog 54% batterij aan, waar ik ook nog een rit van 2 uur mee heb gedaan voor ik hem zelf weer op heb geladen. (toen net geen 50% meer over)
Bij mij doet de batterij het dus best aardig. Oja voor de volledigheid heb ik een hartslagsensor en een snelheids cadans sensor gekoppeld alsmede de bleutooth aanstaan en gekoppeld aan de telefoon. Ook wifi staat altijd aan.
En zoals eerder touchscreen werkt alleen met handschoenen niet, maar dat zijn dan ook handschoenen zonder touchscreen stukje op de vinger. Met blote handen en handschoenen met zo'n stukje werkt het bij mij wel.
Ik haalde het batterijverbruik van de review van bikeradar, daar hadden ze de ervaring opgedaan dat de batterij ongeveer 4 uur meeging.. Maar goed om te horen dat jouw ervaring anders is, weer een pluspuntje voor de edge!
53x11 schreef: Juist in landen als Frankrijk is de beperkte opslagruimte op de 520 een veel minder groot probleem. Doordat de wegendichtheid daar veel minder hoog is, is het aantal mb/m^2 veel lager en past er dus een veel groter oppervlak aan kaarten op je 520.
De kaart van frankrijk is 3,3gb en die van spanje bijvoorbeeld is 1,4gb en benelux 1,2gb. Frankrijk is dus wel degelijk een mb slurper, ook per provincie.
alliance_0 schreef:@sander1 je moet de reviews toch wat beter lezen. Bikerader zegt over de Bolt dat er (nog) geen workouts kunnen worden ingeladen, iets anders dus als routes. Het gemak waarmee je op de producten van Wahoo routes kunt laden (zelfs onderweg, zonder wifi, maar met bluetooth) zijn een groot pluspunt ten opzichte van bijvoorbeeld Garmin.

Daarnaast, zoals al eerder gezegd, staat de hele wereld aan kaarten (in Nederland zelfs tot het kleinste inritje naar een weiland(!)) op het apparaat en kun je zelf aan en uit vinken hetgeen je wel of niet nodig hebt.
Oke, check, workouts is idd wat anders dan routes, verkeerd gelezen!

Bedankt voor de nuttige reacties tot nu toe mensen, hierdoor krijg ik het gevoel een weloverwogen keuze te kunnen maken tussen een edge of misschien de bolt van wahoo.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 04 mei 2017 19:12

Mooi verhaal,

Ik wou inderdaad weten waar ik precies mijn telefoon voor nodig had mocht ik een Wahoo aanschaffen.
Die vraag is redelijk beantwoord.
Of ik nou wel of geen telefoon heb en of ik nou wel of niet met die telefoon reageer op dit forum doet er eigenlijk niet toe.

Ik wil mijn telefoon niet nodig hebben, die vraag is beantwoord ... je hebt je telefoon + internet wel nodig.

Uit alle berichten van users komt er één ding duidelijk naar voren, de Wahoo is een welkome nieuwe in de wereld der GPS voor (race)fietsers, de eerste indrukken rond deze nieuwe speler zijn veelal positief (lange termijn zal de toekomst uit moeten wijzen).

Garmin en Wahoo hebben beiden plussen en minnen, de ene zal de Garmin boven de Wahoo kiezen en omgekeerd.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 04 mei 2017 21:51

AmstelGoldRaas schreef:
alien schreef:
peter1981 schreef:[…] compleet NL of FR is natuurlijk onzin want je fiets niet in het hele land […]
Dat jíj niet verder komt dan de rand van je dorp betekent natuurlijk niet dat dat voor iedereen geldt.
Als je bijv. een week in de Alpen gaat fietsen, heb je op dat moment geen kaart van Bretagne nodig en kun je dus volstaan met kaarten van slechts een klein deel van Frankrijk. Als je twee maanden later naar Bretagne gaat, gooi je die kaarten van de Alpen er weer af. Dat is wat Peter bedoelt.

Juist dat bedoelde ik inderdaad

@ alien
Je zal vast wel 30k per jaar fietsen met z`n fijne opmerkingen he :winkthumb:
Als je niet normaal kunt reageren zou ik zeggen ga wat meer fietsen dan hoef je niet uit te kuren op een forum als je wat stress hebt of gewoon gefrustreerd bent :roll:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Plaats reactie