Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS
Bikerdt
Forum-lid

Bikerdt 01 mei 2019 16:20

Jammer, gemiste kans van Wahoo, had graag een nieuwe unit gehad die kon navigeren, al weiger ik een Garmin aan te schaffen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 mei 2019 16:41

“Wandelen is het voorportaal van de dood - fietsen, dat is het leven.” (B. Wagendorp, Ferrara)

DonVino84
Forum-lid

DonVino84 01 mei 2019 17:00

Hoewel de Roam misschien niet alle features heeft als de nieuwe Garmins vind ik de look en feel wel veel vetter...

*edit - zal in het nieuwe topic verder gaan, sorry.
Laatst gewijzigd door DonVino84 op 01 mei 2019 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 01 mei 2019 17:07

Zucht. 🤔

Critic
Forum-lid

Critic 02 mei 2019 11:51

Zat vandaag even met de app en bolt samen te spelen en kaarten ed te bekijken. Hadden alle kaarten ineens een update..

Is er ook een mogelijkheid om, als je in de app een route kiest naar... Het type wegdek te kiezen? Ik zag bijv dat als ik vanuit huis naar een vriend in Amsterdam wil fietsen, de wahoo me over allemaal schelpenpaadjes op de Hilversumse heide stuurt, terwijl Google Maps me gewoon via de vecht en Amsterdam rijnkanaal laat fietsen..

tomtom
Forum-lid

tomtom 02 mei 2019 17:35

Had ook "ineens" een update. Omdat ik een uitroepteken in de app bij instellingen had en nergens een aanwijzing kon vinden waar dat naar verwees maar eens in de Bolt naar updates laten zoeken. Daar bleek er 1 te zijn. Bij nazoeken op de website blijkt dat Wahoo na pas een kwartaal een nieuwe update te hebben gemaakt die behoorlijk vol fouten te zitten. De "nieuwe" update bevat dus alleen maar materiaal om al die zaken te fixen. Geen hoopgevende ontwikkeling voor de toekomst (net als de release van de Roam :-()!
Canyon Ultimate CF SLX Disc
Canyon Aeroad CF SLX Disc

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 02 mei 2019 20:23

Dus fixes zijn geen goede updates voor jou?

tomtom
Forum-lid

tomtom 02 mei 2019 20:30

Niet als ik al lang op een wagonlading verbeteringen/aanpassingen wacht, een Garmin zie die vol innovaties zit en Wahoo niet verder komt dan een imo kleine kwartaalupdate die blijkbaar ook nog vol fouten zit..... Ik blijf veel liever bij mijn Bolt/Wahoo dan terug naar Garmin maar met dit soort "geklooi" maken ze me het wel erg lastig :-(!

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 02 mei 2019 20:41

Dubbelpost .. forum doet nukkig
Laatst gewijzigd door SqueeZer op 02 mei 2019 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 02 mei 2019 20:44

tomtom schreef:
02 mei 2019 20:30
Niet als ik al lang op een wagonlading verbeteringen/aanpassingen wacht, een Garmin zie die vol innovaties zit en Wahoo niet verder komt dan een imo kleine kwartaalupdate die blijkbaar ook nog vol fouten zit..... Ik blijf veel liever bij mijn Bolt/Wahoo dan terug naar Garmin maar met dit soort "geklooi" maken ze me het wel erg lastig :-(!
Met alle respect maar bij Garmin loopt er heus ook wel iets mis en zijn ze ook allesbehalve bekend voor hun updates ...... noch hun fixes. Bij Wahoo is men altijd al redelijk vlot geweest met hun update beleid. Dat jij nog enkele zaken mist die ze mogelijk nooit beloofd hebben doet mij eerder denken dat je een verkeerd product gekozen hebt.

Dat de nieuwe Wahoo wat mehh aanvoelt tov. de nieuwe Garmin's .. daar ga ik in akkoord maar buiten dat doet men Wahoo gewoon wat ik wou toen ik hem aankochte en ben ik gelukkiger qua service dan vroeger met de Garmin, en als je weet hoe je hem moet gebruiken laat hij je ook nooit in de steek (wat ik niet kan zeggen van de meute Mio en Garmin gebruikers bij de lokale wielerclub die week na week problemen hebben bij het volgen van een simpele route ..)

Geen idee wat jij dan allemaal nog verlangt 'al lees ik enkele pagina's terug dat je zelfs integratie van Garmin Connect mist ....' maar volgens mij heb jij gewoon de specs bij aanschaf niet goed gelezen en het verkeerde product gekocht ........'Zeker als software van de concurrentie belangrijk is voor jou ...'

En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die wagonlading aan verbeteringen waar jij op zit te wachten (ben trouwens ook benieuwd naar hoe sommigen nog aan fietsen toekomen aangezien ze ook een halve operator willen zijn van hun Fiets GPS tijdens het fietsen'.

Enne die Spotify integratie ... dat zou dus iets zijn dat sommige mensen die niet tomtom noemen wel leuk zouden vinden (ik rijd ook altijd met rechts oortje in en koptelefoon die geluid van buitenaf doorgeeft en eens de info kunnen zien van welk liedje op een bepaald moment speelt is ook handig ... om maar aan te geven dat moest Wahoo dit ooit implementeren men de GPS voor meerdere mensen maakt ...

tomtom
Forum-lid

tomtom 02 mei 2019 21:00

Ik heb de Bolt al eerder aangeschaft en vervolgens weer teruggestuurd omdat er toen geen trainingsmogelijkheden in zaten. Toen dat wel het geval was heb ik het apparaat gekocht en ik gebruik het tot op de dag van vandaag naar volle tevredenheid met de genoemde tekortkomingen (en ik ben gezien de vele opmerkingen hier en op andere fora zeker niet de enige). Daar hoort een Garmin Connect integratie overigens niet bij (zou ook heel raar zijn, toch?!)....dat was iemand anders. Garmin heeft echter een hele grote stap gezet en helaas Wahoo beslist niet. DC Rainmaker verwoord dat perfect in zijn reviews over betreffende apparaten. En nee, hij wordt zeker niet gesponsord en is altijd zeer kritisch (bij alle reviews die ik door de jaren van hem heb gelezen). Zeker over Garmin producten (en nog) en veel minder over Wahoo; tot nu en ik vrees dat dat terecht is. Over Garmin heb ik ook genoeg te zeggen/zeuren en die apparaten zijn ook zeker niet perfect. De Bolt was voor zijn prijs helemaal super maar dat is de concurrentie nu (waarschijnlijk) ook. Ik ga de Garmin dus uitproberen en hopen dat die onvoldoende plussen t.o.v. de huidige Bolt brengt (scheelt geld en gedoe :-))!

En Spotify intergratie zou ik een (heel) slecht idee vinden om meerdere redenen. Gelukkig snappen anderen dat wel heel goed. In het huidige verkeer is elke afleiding er 1tje teveel....

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 02 mei 2019 21:06

tomtom schreef:
02 mei 2019 21:00

En Spotify intergratie zou ik een (heel) slecht idee vinden om meerdere redenen. Gelukkig snappen anderen dat wel heel goed. In het huidige verkeer is elke afleiding er 1tje teveel....
Maar het is wel nodig om te spelen met je GPS tijdens het fietsen omdat je DI2 integratie nodig hebt en tijdens de rit moet kunnen aflezen op welk tandwiel je zit :mrgreen:

Wel goed om te lezen dat je duidelijk beseft nu dat je het verkeerde product gekozen hebt.

Plaats reactie