Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 okt 2018 21:35

Godverdesjakies.
Dan was er dus iets serieus mis dat ze die teruggetrokken hebben.
Nu mag Wahoo dan wel met een goede en snelle oplossing komen voor wb10-1247.

Normaal flash of update ik nooit snel (maakt niet uit met wat) en wacht altijd even af maar nu dus niet met wb10-1247 voor de Elemnt Bolt.
Ik ga anders wel eens een ticket openen om uit te vinden wat het probleem met wb10-1247 is.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 06 okt 2018 22:57

Voor de gewone Elemnt staat die er nog steeds. Geen idee of je hem ook kan downloaden. Ik heb hem op mijn gewone Elemnt staan en vandaag niets raars ondervonden. Ben wel benieuwd naar de reden waarom de update voor de Bolt niet meer wordt genoemd. Er zit toch geen verschil in de Software van de Elemnt en de Bolt?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 07 okt 2018 00:40

Post in de wahoo google groups :
Thanks for reaching out. We are aware that a very small percentage of users experienced a device lockup after our most recent firmware update. This is certainly not an experience we want for our users and as soon as we became aware of this problem we pulled the availability of the update until we are able to identify the cause so there is no need to update your device at present. As we do not have an immediate solution for affected users they are being offered replacement units under warranty.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 07 okt 2018 20:56

Ik heb een vraag over de elemnt die ik maar niet beantwoord krijg, zelfs niet na al deze pagina’s te hebben doorgespit. Hoe krijg je een pagina met navigatiegegevens te zien als je een route start op de elemnt? Vooralsnog kom ik niet verder dan wat leds die oplichten als ik van de route afwijk. Wat doe ik verkeerd? Ik krijg dus uberhaupt geen navigatiegegevens te zien, geen lijntje, niets.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 08 okt 2018 08:36

Ik denk dat je de route pagina bedoelt gewoon van bladen veranderen met de druk knoppen.

Zie:

https://www.youtube.com/watch?v=ABQISI-nfVo

Of bedoelde je dit niet?
[/quote]

Squeezer, dank voor je reactie. Dat bedoel ik wel, maar ik kan blijven bladeren wat ik wil. Ik zie de pagina’s die ik heb aangemaakt maar geen enkele kaart te zien. Terwijl de elemnt wel aangeeft een route te hebben ontvangen van de companion app.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 08 okt 2018 09:11

Ik heb het maar opgelost door hele ding te resetten, nu werkt het weer. Wel alle pagina’s opnieuw instellen uiteraard door de reset.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 08 okt 2018 09:53

Goed dat het opgelost is.

Maar had je gecontroleerd in de app, terwijl hij in verbinding stond met de bolt, bij "instellingen" > "pas pagina's aan" of de kaartpagina geactiveerd was?
Blauw schuifje bij Android.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 okt 2018 11:09

Meer mensen ervaring dat de batterij indicator niet helemaal klopt ?
Vanmorgen gezien dat ik 11% batterij had en paar minuten later stond de wahoo opeens uit.
Op werk aangekomen aan de lader en die begon op te laden met 1% en toen wel melding battery low.

Heb ik al paar keer eerder gehad, dan denk je dat je met 20% batterij nog wel op je werk kan komen om daar op te laden, maar bij 10% lijkt hij in 1 keer leeg te zijn.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 08 okt 2018 11:31

Het was vanmorgen natuurlijk wel heel koud.

Misschien dat dit het accu vermogen heeft beïnvloed.

Gebruikersavatar
Ibarrie
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 dec 2016 15:58

Gebruikersavatar Ibarrie 08 okt 2018 11:39

Kneh schreef: 28 sep 2018 14:43 Op de pagina "Klimmen" staat onderaan een ruimte gereserveerd voor, wat ik denk, een grafiek is voor het hoogteprofiel.
Mijn vraag, is klopt dit.

Bij mij is het namelijk bijna altijd een rechtlijnige zwarte balk.
Alleen als ik bijvoorbeeld door de tunnel van de Dordtse Kil rij, zie ik een minimale tekening dat ik gedaald en geklommen heb.

Kan het zijn dat de kleine hoogteverschillen hier in Nederland bijna niet zichtbaar zijn in deze grafiek.

Of is het soms mogelijk om de hoogtewaarden, van deze grafiek in de Bolt, aan te passen.
Zodat ook in Nederland, met de kleine hoogte verschillen, deze in de grafiek zichtbaar worden?
Ook de nederlandse hoogte-verschillen (zonder ingeladen route) kun je zichtbaar maken door in te zoomen op dit scherm.
Dan zie je meer hoogte-profiel in het gedeelte dat je reeds gereden hebt. Je kan inzoomen met de knoppen aan de rechterkant van de BOLT

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5112
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 okt 2018 11:47

Kneh schreef: 08 okt 2018 11:31 Het was vanmorgen natuurlijk wel heel koud.

Misschien dat dit het accu vermogen heeft beïnvloed.
Heel koud valt ook wel mee, graadje of 6.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 08 okt 2018 11:54

Ibarrie schreef: 08 okt 2018 11:39
Kneh schreef: 28 sep 2018 14:43 Op de pagina "Klimmen" staat onderaan een ruimte gereserveerd voor, wat ik denk, een grafiek is voor het hoogteprofiel.
Mijn vraag, is klopt dit.

Bij mij is het namelijk bijna altijd een rechtlijnige zwarte balk.
Alleen als ik bijvoorbeeld door de tunnel van de Dordtse Kil rij, zie ik een minimale tekening dat ik gedaald en geklommen heb.

Kan het zijn dat de kleine hoogteverschillen hier in Nederland bijna niet zichtbaar zijn in deze grafiek.

Of is het soms mogelijk om de hoogtewaarden, van deze grafiek in de Bolt, aan te passen.
Zodat ook in Nederland, met de kleine hoogte verschillen, deze in de grafiek zichtbaar worden?
Ook de nederlandse hoogte-verschillen (zonder ingeladen route) kun je zichtbaar maken door in te zoomen op dit scherm.
Dan zie je meer hoogte-profiel in het gedeelte dat je reeds gereden hebt. Je kan inzoomen met de knoppen aan de rechterkant van de BOLT
Bedankt.

Ook voor alle anderen die op mijn vraag hebben gereageerd.

Heb jullie aanwijzingen bekeken en ben weer tot de ontdekking gekomen dat de Bolt veel meer mogelijkheden heeft dan je in eerste instantie denk.

Plaats reactie