Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 26 apr 2017 10:16

arnos schreef:Ik gebruik ook https://tapiriik.com om alles gesynchroniseerd te houden, misschien werkt dat.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, werkt prima. Meestal is GC bij mij de bron, maar sporadisch ook weleens een activiteit vanuit een andere omgeving, en die komen gewoon in GC te staan.
Vorsprung durch Pedantik

Thijs084
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2017 15:09

Thijs084 26 apr 2017 18:11

Juist besteld bij Waypoint Leuven. Zij hebben nog een voorraad. Vrijdag in huis.

Wilier_Granturismo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mar 2012 14:56

Wilier_Granturismo 26 apr 2017 18:22

Vind het een mooi en interessant apparaat, echter dat je een telefoon met internet verbinding nodig hebt voor de navigatie vind ik nog een beetje "wennen".

Als ik de posts goed begrijp kun je zonder connectie tussen telefoon en Bolt niet zoveel onderweg.

Of heb ik het mis en kun je wel:
- van te voren een toertocht erin zetten en deze rijden
- achteraf terugzien waar je gereden hebt + hoe hard en wel trapfreq + welke hartslag.
(Bovenstaande dus zonder connectie met telefoon onderweg)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 apr 2017 18:58

Kan je eens onderweg, en je verkeerd bent gereden, door uit te zoomen toch terug de route vinden?
Zodat je kan zien naar waar je moet om terug op je vooraf geplande route te geraken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 apr 2017 19:44

SqueeZer schreef:
Lcsmet schreef:Kan je eens onderweg, en je verkeerd bent gereden, door uit te zoomen toch terug de route vinden?
Zodat je kan zien naar waar je moet om terug op je vooraf geplande route te geraken.
Met de zijknoppen kan je in en uit zoomen en idd. op deze manier je route terug vinden.

Soms kom ik ook wegenwerken ofzo tegen en dan rijd ik een stukje offroute zoomed uit blokje rond om terug op route te komen
Bedankt.
Vandaag ook wegenwerken tegengekomen en met mijn Edge 1000 ging een "omleiding" zoeken perfect.
Enkel jammer dat bij langere tochten met de navigatie/Hrm aan je met de Edge tegen de limieten van de batterijduur aanloopt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 27 apr 2017 07:44

SqueeZer schreef:Betreffende de vraag of je een restaurant kan zoeken:

Een restaurant zoeken gaat in google maps dus gaat ook perfect via de app aangezien deze app eigenlijk een route zoekt in google maps

Vind je het restaurant niet dan is het teken dat zelfs Google deze niet kent (ja ze bestaan nog zaken die onder een steen leven) :mrgreen:


Betreffende smartphone niet mee willen nemen en/of Data gebruik

Persoonlijk snap ik het gemekker over wat je allemaal enkel kan met een smartphone niet zo goed aangezien je de Wahoo net koopt voor deze schitterende integratie tussen smartphone (wat toch wel een standaard toestel is bij de meeste mensen) en fietscomputer, idem ivm. Data, dit is zo standaard en goedkoop anno 2017 maar veel mensen zijn gewoontedieren en betalen nog altijd veel te veel voor een verouderd abonnement zonder data waar ze met een kleine aanpassing minder zouden kunnen betalen voor een abo met data.

Ben je geen voorstander hiervan dan hoor je in mijn ogen eigenlijk niet in de richting van een Wahoo te kijken aangezien je zijn sterktes toch niet gaat gebruiken.
klikt logisch, maar toch vind hij bij mij niks, maar wel een resto voorstellen in Canada, Nederland, Polen.... :dislike:
Heb je het echt al zelf geprobeerd?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3365
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 apr 2017 08:00

POI's vinden basis van een zoekopdracht op categorie en adres (gemeente) is me ook nog niet gelukt. Wat wel werkt is het adres vinden en de route plannen wanneer je weet waar je naartoe wil (bv café Zebra in Mol met zoekopdracht 'Zebra Mol').
Afbeelding

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 27 apr 2017 09:00

raven14 schreef:POI's vinden basis van een zoekopdracht op categorie en adres (gemeente) is me ook nog niet gelukt. Wat wel werkt is het adres vinden en de route plannen wanneer je weet waar je naartoe wil (bv café Zebra in Mol met zoekopdracht 'Zebra Mol').
Ja, ok als je de juiste naam weet, dan lukt het inderdaad, maar dat is in onbekend gebied niet altijd het geval.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 27 apr 2017 10:28

Als je dan toch met je telefoon aan de gang bent, heb je daarvoor weer andere apps.
Vorsprung durch Pedantik

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 28 apr 2017 12:13

De grote fietswebshops zijn allemaal uitverkocht, maar I-mobile.nl heeft ze op (een kleine) voorraad, ik heb er net een besteld, morgen is hij binnen. Ik ben benieuwd! Na 8 jaar Garmin tijd voor wat nieuws!

Marcelcanyon
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 mar 2017 13:25

Marcelcanyon 29 apr 2017 09:51

ik kom er niet uit, ik heb gisteren een route gefietst (en opgenomen met de Bolt). Als ik die vandaag wil inladen, om het na te fietsen, laad ie hem niet in. Gisteren heeft ie hem geupload naar RWG en nu ik hem daar weer vandaan probeer te halen werkt dat dus niet (hij doet er heel lang over om hem up te loaden, en breekt hem uiteindelijk af, als ik een willekeurige andere route van RWG pak, is ie binnen een paar seconden ingeladen). Wat doe ik fout?

Wat ik wel zie is dat mijn route geen Cue sheet bevat en die route die ik inlaad van RWG (van iemand anders) wel een Cue sheet heeft.

Thijs084
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2017 15:09

Thijs084 30 apr 2017 13:34

Heb de Bolt nu ondertussen al 2 dagen uitgeprobeerd, zowel buiten als op mijn tacx. Leuk toestel, het gebrek aan kleurrijke interface en dergelijke is helemaal niet storend (vorige was mio cyclo 305, dus grafisch wel mooi). Routes inladen gaat vlot, inderdaad geen turn bij turn met strava routes, maar met wat in- en uitzoomen vind je vlot de route als je verkeerd bent gereden. Ik moet de RWG-routes nog uitproberen. Het verbinden met GPS gaat heel snel, maar hij heeft wel moeite met het aangeven van de juiste snelheid onder de bomen, dus een sensor gebruiken. Wat bij mij niet lukt is het activeren van de live-segmenten. Je krijgt een 60 dagen trail voor Strava premium en dus de live-segmenten, maar als ik deze wil configureren blijft de companion app op het activatiescherm voor deze trial staan. Ik heb premium nochtans geactiveerd en deze werkt prima op de strava-webpagina. Iemand nog ervaring hiermee?

Plaats reactie