Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 15 jul 2018 16:10

Eddy Merckx schreef: 16 jun 2018 21:25 Wat mij ongelooflijk stoort is dat het GPS-signaal soms willekeurig wegvalt bij TBT navigatie. Heldere dag, geen wolkje aan de lucht, een breed pad middenin de velden, geen enkele boom die het signaal kan storen, en toch begint de Bolt te piepen dat ik niet op de juiste route zit.
vandaag weer tien keer gebeurd

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 15 jul 2018 22:23

En hoe weet je dan zeker dat de Wahoo fout zit. Misschien klopt de route zelf net niet helemaal. Ik zet routes sowieso op stil/mute want ik wil helemaal geen piepjes.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jul 2018 06:59

Organice schreef: 11 jul 2018 15:06 Herkent Wahoo ook een hartslagmeter rond de borst van een oude polar horloge?
Nee.

Polar heeft altijd eigen protocollen gebruikt en dat is 1 van de redenen dat dit bedrijf compleet is weggeconcureerd.

Pas recent is men overgestapt op BTLE (bluetooth). Die banden zijn wél compatible met de Wahoo. Zelf gebruik ik overigens een band van de Decathlon.
Laatst gewijzigd door havana op 17 jul 2018 08:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 16 jul 2018 09:57

velopierre schreef: 15 jul 2018 22:23 En hoe weet je dan zeker dat de Wahoo fout zit. Misschien klopt de route zelf net niet helemaal. Ik zet routes sowieso op stil/mute want ik wil helemaal geen piepjes.
Omdat de route gemaakt wordt door Wahoo, via hun "Breng me naar functionaliteit"

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 16 jul 2018 10:59

DDX schreef: 07 jul 2018 23:27[…] in principe zend de powermeter (4iiii) de data gewoon de lucht in die dan opgepikt moet worden.
Nee, zo werkt dat niet, bij ANT+ niet en bij Bluetooth ook niet.
Vorsprung durch Pedantik

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 17 jul 2018 10:35

jurian schreef: 08 jul 2018 11:34
jsprbcn schreef: 07 jul 2018 14:23 Even mij gal spugen op de BOLT omdat deze behoorlijk mijn dag heeft verpest vandaag....

Deze week een mooie route gemaakt in RWGPS met alles er op en eraan. Het was een route die ik al eens gedaan had, maar nu heb ik hem anders om gemaakt zeg maar met wegen die ik nog niet kende.

Vanochtend om 6:30 in de auto gestapt, en 1:20h later aangekomen de fiets klaar gemaakt om te vertrekken. Bolt en de companion app aangezet om de route te laden in de BOLT, maar met geen mogelijkheid kreeg ik de route de de BOLT. De BOLT zei dat de route geladen was, maar ho maar, helemaal niks. Ik heb een half uur lopen kutten en vloeken op die app en de BOLT, dus dan begin je niet lekker met je route :evil: :evil: :evil:

Uiteindelijk maar gaan fietsen zonder route en zwaar gefrustreerd en teleurgesteld en je raad het al, te vroeg een afdaling genomen die ik eigenlijk 85Km op de retrour had moeten nemen omdat het een grote lus was.

Tip van de dag: voor je 1:20h in de auto stapt om te gaan fietsen laad/sync/check de hele shit naar je BOLT thuis met je WIFi netwerk omdat de BOLT de route dan wel pakt (blijkbaar niet via 4g???)

Echt super frustrerend dit :twisted: :twisted:
Zonde van je dag ja!

Kan je met je telefoon tetheren (een wifi hotspot maken)? Mijn hotspot instellingen zijn exact gelijk als mijn thuisnetwerk, dus onderweg een hotspot aanzetten, daar merkt bijv een Bolt niets van en denkt dat hij thuis op de wifi zit ;) Zo al twee keer eerder nog snel een laatste wijziging in een route over kunnen nemen op de Bolt.
Zo frustrerend als dit heb ik het nog niet meegemaakt, maar toch ook al heel vaak veel moeite en geduld nodig gehad om via bluetooth een route te kunnen verzenden. Blijft een zwak punt. VIa wifi gaat het als vanzelf, maar daar heb je weinig aan op vakantie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 jul 2018 11:17

Doe het zoals ik het altijd doe... download de route op je telefoon als GPX track, en open 'm in de companion app.

De reden dat ik zo doe is dat ik een platform gebruik dat niet automatisch gesynct kan worden (Gpsies). Werkt altijd en zal ook met RWGPS werken.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 17 jul 2018 16:50

Afgelopen zaterdag ook ruzie met inladen van een route. (halverwege de rit wilde ik andere route laden)
Ik had hem via een gpx in de app geimporteerd.
In de app koos ik voor load route, duurde dan iets van 15 seconde waarin de route gestuurd zou worden maar op de wahoo geen route en de app stond weer op route scherm.

Nog even geprobeerd via wifi te syncen, maar daar kreeg ik meldingen dat wifi connecten niet mogelijk was tijdens het opnemen van een rit.
Uiteindelijk gewoon maar zonder route naar huis gefietst, leermomentje voor volgende keer om alles vantevoren in bolt te zetten.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 17 jul 2018 17:04

Fijn te horen dat ik niet de enige ben.....

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 17 jul 2018 19:45

Omdat de route gemaakt wordt door Wahoo, via hun "Breng me naar functionaliteit"
Het kan best zijn dat de kaart niet helemaal klopt of onnauwkeurigheden bevat. De GPS locatie klopt dan wel maar de onderliggende kaart niet. Hoeft maar een paar meter verschil te zijn. Ik had soms hetzelfde met mijn Garmin maar daar stonden bij mij standaard alle piepjes al uit.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 18 jul 2018 09:59

havana schreef: 17 jul 2018 11:17 Doe het zoals ik het altijd doe... download de route op je telefoon als GPX track, en open 'm in de companion app.

De reden dat ik zo doe is dat ik een platform gebruik dat niet automatisch gesynct kan worden (Gpsies). Werkt altijd en zal ook met RWGPS werken.
Dit werkt ook niet vlot. Op reis zo geprobeerd de route van de Marmotte op m'n gps te krijgen, zeker 6x geprobeerd, zonder succes. Ik kreeg de route wel in de Wahoo app maar van daaruit niet op m'n gps. Vaak kreeg ik de melding dat hij de route aan het laden was maar hij is nooit op m'n gps geraakt. Uiteindelijk zelf op strava uitgetekend en zo naar m'n gps getransfereerd. Er is maar één iets wat altijd vlot werkt bij mij: dat is een route op strava of ridewithgps via wifi syncen naar de gps.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jul 2018 11:39

Grappig, ik heb zeker al 50 routes op die manier op de Wahoo gezet, nooit ook maar één probleem mee gehad...

Wat ik wél heb (en dat is heel irritant) is dat ik vaak de Wahoo app opnieuw moet opstarten op mijn iPhone om verbinding te krijgen. Nu heb ik 'm laatst helemaal opnieuw gepaired en dat lijkt wel effect te hebben gehad.

Plaats reactie