Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 22 nov 2018 17:43

raven14 schreef: 22 nov 2018 11:24 Bepaal je sweet spot zone, breng je 3s avg watts en je lap avg watts op het scherm in beeld, en ga lange blokken (lap indrukken op je Bolt) in die zone rijden. Moeilijker moet je het niet maken.
zo doe ik het inderdaad momenteel! :like:

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 23 nov 2018 10:10

Edwin schreef: 22 nov 2018 11:04 @Havana: Als je geen zin hebt om te helpen kun je ook gewoon geen antwoord geven hè!

@Eddy Merckx: FTP test doen, sweetspot bepalen, de juiste trainingen uploaden op je Elemnt. Ben even kwijt of dat ook buiten TrainingsPeaks om kan. Daar kun je in ieder geval handmatig een training maken en die uploaden, of een abo nemen en een aantal trainingen tegelijk uploaden naar de Elemnt.
Volgens mij heeft dit niks te maken met het wel/niet willen helpen. "Sweet spot training" is super personoonlijk en Youtube staat vol met videos die je beter verder helpen dan welk geschreven stuk hier :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Eddy Merckx
Forum-lid
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 feb 2018 09:27

Eddy Merckx 23 nov 2018 10:31

Ik bedoelde of iemand een manier kent om gestructureerde workouts aan te maken op de Wahoo, zonder gebruik te maken van betalende services.

De Elemnt Bolt is vandaag voor 199 euro te koop bij Futurumshop, voor wie het belangt

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 23 nov 2018 11:48

trainingpeaks kan dat. (met wat beperking wat de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede komt)

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 23 nov 2018 14:57

Ik denk dat er in de basic versie geen mogelijkheid is om trainingen aan te maken? Maar gaat het hier over instructies voor je training weergeven op de bolt, of over een training die je bolt naar een smart trainer kan sturen?

reynders.bjorn
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2018 21:09

reynders.bjorn 24 nov 2018 19:57

Is het ondertussen al mogelijk om een wahoo elemnt te verbinden met een huawei GSM. Anders moet ik wel naar een nieuwe garmin gaan.

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 06 dec 2018 07:08

Nieuwe update :
BOLT WB09-2169 - 5 December, 2018
Update for Strava's new Live Segments API: Segments with an average grade lower than -.25% are no longer supported by Strava due to safety concerns. Downhill and similarly steep descending segments will not be synced.
ADDED: map support for larger tiles (required for new map updates)
FIXED: text capitalization on sensor discovery screen
FIXED: bug preventing display of left/right percent balance data for Pioneer Power Meters when set to Dual ANT+ mode
FIXED: bug preventing display of w/kg data for Pioneer Power Meters
FIXED: bug preventing display of Pioneer Power Meter mode change and magnet calibration functionality
FIXED: bug when transferring planned workouts
FIXED: bug preventing ANT+ FE-C connectivity with Tacx Neo

Ik wacht wel een weekje met updaten.
Als iemand ervaringen heeft met deze dan hoor ik het graag 😬

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 10 dec 2018 22:56

Vanmorgen na de pont iets te lang gewacht met weer op start drukken, maar zag na afloop iets vreemds.
In de wahoo app zie ik wel de volledige rit, terwijl de bolt op dat moment op pauze stond.
Maar op strava zie je een rechte lijn tussen punten waar de bolt op pauze stond.
De app op de telefoon stond trouwens tijdens de rit niet aan/was niet gekoppeld met de wahoo, die starte ik pas na aankomst op werk.
Lijkt er dus op dat de app zich niets aantrekt van pauze moment en de gps info dus in de fit file zit ?
Totale afstand was trouwens gelijk.

Afbeelding

Afbeelding

chemist
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 09 sep 2006 00:02

chemist 11 dec 2018 16:58

Ik zie verschillende mensen met dit probleem, als ik live track gebruik via bluetooth dan wordt de verbinding na ongeveer 30 minuten verbroken, stoppen opnieuw verbinden en livetrack gaat verder. In mijn nokia 6 al van alles geprobeerd maar helaas, ik heb een idee dat het in de bolt zit. iemand een oplossing gevonden?
Niets is waar en zelfs dat niet

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 11 dec 2018 19:47

Ik heb geen enkel probleem met live track op mijn Oneplus 3. Wel heb ik de "accuoptimalisatie" uitgeschakeld voor de Wahoo app, en ik "lock" de app vanuit de recent app switcher met het lock-icoontje.
Dat voorkomt in mijn geval dat Android de app afsluit. Ritten van >3 uur zijn geen enkel probleem, de Bolt blijft verbonden met de telefoon.

chemist
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 09 sep 2006 00:02

chemist 11 dec 2018 23:30

ok, ik element app nu alle machtigingen gegeven waaronder voorkomen dat de telefoon overschakelt naar slaapmodus, koppelen met bluetooth etc. ben benieuwd.
Niets is waar en zelfs dat niet

hipnie
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 apr 2014 13:31

hipnie 25 dec 2018 00:04

chemist schreef: 11 dec 2018 23:30 ok, ik element app nu alle machtigingen gegeven waaronder voorkomen dat de telefoon overschakelt naar slaapmodus, koppelen met bluetooth etc. ben benieuwd.
Bij Android (per toestel ook weer verschillend) is in te stellen wanneer de telefoon in slaapstand gaat, of apps mogen blijven draaien op de achtergrond, welke je handmatig afsluit, enz.
De standaard instellingen verschillen dus per Android-toestel, terwijl Apple-toestellen standaard vrijwel alle kanalen open zet en alles op vol vermogen laat draaien.

Op een Android-toestel kan je bijv. kiezen om een specifieke app vast te zetten met een slotje (nadat je op het vierkant geklikt heb). Zie screenshot:

Afbeelding

Plaats reactie