Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 31 mei 2020 11:57

Dat is de reden dat ik TBT het niet meer gebruik. Ik werd gek van al die aanwijzigingen die nergens op slaan!
...

Basram
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2020 21:54

Basram 31 mei 2020 22:05

Manus-90 schreef: 28 mei 2020 22:32
Jeecee schreef: 27 mei 2020 22:15 Nogmaals wil ik een probleem met mijn Wahoo Element Bolt voorleggen. Ik stel voor elke rit live-tracking in. Na ongeveer 18 km stopt de live tracking ermee. Ik ben verder ook niet meer te volgen. Bij thuiskomst moet ik mijn Bolt uit- en inschakelen om de rit te kunnen synchroniseren. Herkent iemand dit probleem?
Ik krijg het niet opgelost en ook Wahoo Support komt niet met een oplossing.
Op het scherm van de Bolt zie ik tijdens de rit wel de juiste afstand.
Ik heb ook exact hetzelfde probleem, helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden. Vanavond net de nieuwe update geïnstalleerd, dit weekend maar eens testen of het nu wel werkt.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Het is echter niet te voorspellen wanneer hij stopt met tracking. Ik heb van alles geprobeerd, maar geen goede oplossing gevonden. Mogelijk dat een update dit probleem heeft veroorzaakt, het heeft eerder prima gewerkt. Ik hoop dat een volgende update dit probleem oplost. Indien iemand nu al een goede oplossing heeft hoor ik dat graag. Thuis maken ze zich zorgen als ik halverwege mijn rit stil kom te staan.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 jun 2020 10:47

Garmin Live track heeft dit probleem ook gehad. Kwam bij mij doordat Android steeds de app afsloot. Je moet de app rechten geven om op de achtergrond actief te blijven.
Misschien is dat ook het probleem met de Wahoo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 01 jun 2020 12:00

Verversen op de achtergrond staat aan. Dat is het niet.
Ik heb het maar uitgezet en gezegd we gaan even zonder doen. Ik werd iedere keer gebeld of alles goed ging....

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 04 jun 2020 10:31

Sinds vanochtend is de update "WB15-7705" beschikbaar. Heb nog niet kunnen vinden wat hierin veranderd is to.v. de vorige versie maar wellicht dat Live Tracking nu weer gewoon werkt...

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 04 jun 2020 12:09

Gaat wel hard de laatste tijd, zowat elke week een update :shock:
Ik begin al schrik te krijgen wat er nu weer niet meer zal werken.

Gisteren viel me op, dat mijn gemiddelde snelheid redelijk laag was in de companion app, en op de Bolt zelf.
Na upload naar Strava was de gemiddelde snelheid zo een 2km/h sneller, wat ook overeen kwam met de Garmins van mijn maatjes.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 04 jun 2020 13:57

Ik ben trouwens benieuwd wanneer de Di2 versnelling data een keer gebruikt kan worden.
Het zou mooi zijn om te kunnen vergelijken met welke versnelling je een klim gereden hebt bijvoorbeeld.

Smultie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2015 12:02

Smultie 05 jun 2020 17:13

En weer een nieuwe update zonder informatie op de firmware-pagina:
wb15-7705

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 05 jun 2020 22:42

Op de website van wahoo staat iets over update 7706, stability fixes

https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... re-Updates

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 08 jun 2020 10:09

Sinds de laatste update klopt de max 20 min power niet meer. Ik heb een pagina met een aantal power waardes (max, 5 min 20 min, NP etc) en de 20 min waarde lijkt na een eerste meting niet meer te worden ververst. Geen halszaak hoor, just wondering of iemand anders dat ook ziet

Overigens moet ik nog steeds de app afsluiten, opstarten refreshen etc om de rit na afloop naar de verschillende platforms geupload te krijgen, daar waar dat in het verleden volledig automatisch ging na het eindigen van een rit
It is not a lie if you believe it...

Jeecee
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2020 16:26

Jeecee 08 jun 2020 17:13

Basram schreef: 31 mei 2020 22:05
Manus-90 schreef: 28 mei 2020 22:32
Jeecee schreef: 27 mei 2020 22:15 Nogmaals wil ik een probleem met mijn Wahoo Element Bolt voorleggen. Ik stel voor elke rit live-tracking in. Na ongeveer 18 km stopt de live tracking ermee. Ik ben verder ook niet meer te volgen. Bij thuiskomst moet ik mijn Bolt uit- en inschakelen om de rit te kunnen synchroniseren. Herkent iemand dit probleem?
Ik krijg het niet opgelost en ook Wahoo Support komt niet met een oplossing.
Op het scherm van de Bolt zie ik tijdens de rit wel de juiste afstand.
Ik heb ook exact hetzelfde probleem, helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden. Vanavond net de nieuwe update geïnstalleerd, dit weekend maar eens testen of het nu wel werkt.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Het is echter niet te voorspellen wanneer hij stopt met tracking. Ik heb van alles geprobeerd, maar geen goede oplossing gevonden. Mogelijk dat een update dit probleem heeft veroorzaakt, het heeft eerder prima gewerkt. Ik hoop dat een volgende update dit probleem oplost. Indien iemand nu al een goede oplossing heeft hoor ik dat graag. Thuis maken ze zich zorgen als ik halverwege mijn rit stil kom te staan.
Na de vele updates van de laatste weken is mijn probleem met live-tracking en synchronisatie nog steeds niet opgelost. Vanmiddag stopte live-tracking weer na 17,88 km. Ook synchronisatie van de gereden rit lukt pas na het uit- en opnieuw inschakelen van de Element Bolt. Maar weer een mail naar de Wahoo Support desk gestuurd.
Zijn er nog meer gebruikers met dit probleem. Ik denk zelf aan een probleem met de Companion-app op mijn iPhone XR.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 10 jun 2020 11:58

Idem hier, zelfde probleem. Ongeacht of ik smartphone of tablet gebruik. Heb ook al service ticket aangemaakt, ze zijn op de hoogte van de synchronisatieproblemen.

Plaats reactie