Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 16 aug 2020 22:33

[/quote]

De rit loopt gewoon door! geen probleem. Succes volgende week :winkthumb:
[/quote]

Top!!
Bedankt!

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 17 aug 2020 17:51

benny-boy schreef: 16 aug 2020 11:05 jips,

Ik ben van plan om zaterdag een Everesting te doen.
Omdat de batterij van de Wahoo Bolt niet lang genoeg mee gaat, neem ik een externe batterij mee op de fiets.
Als ik na een tijdje de externe batterij wil aansluiten op de Bolt, lopen al de gegevens van de huidige rit dan gewoon door of komt er een onderbreking en ziet de Bolt dit als een nieuwe rit?

Msh. een dwaze vraag maar ik wil na een 10-tal uur rijden niet voor een verrassing staan .

Thx.
Benny
Een activiteit kan worden hervat wanneer je jouw Bolt niet langer dan 5 uur uit hebt gezet.
Uiteraard moet je jouw activiteit tussendoor niet afsluiten, pauzeren kan wel.

Knoiert
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2017 13:21

Knoiert 21 aug 2020 12:15

Sinds een aantal weken fluctueert de snelheid van mn Bold. Deze is gekoppeld aan een snelheidssensor op de vooras. Als ik rond de 32km fiets schieten de waarden dan weer erg naar boven, dan weer erg naar beneden. Aan het eind van de rit klopt het dan wel weer maar irritant is het wel. Hebben meer mensen hier last van?

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 21 aug 2020 12:27

Lijkt mij dat de batterij van de snelheidssensor leeg is.

De Bolt gebruikt dan gps voor de snelheid meting.
En deze kan onder omstandigheden, zoals onder bomen, nogal fluctueren.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 21 aug 2020 16:37

Ik heb het idee dat sinds enkele maanden de Bolt op een andere manier de snelheid callibreert, bij gebruik van een snelheidssensor.
Voorheen merkte ik niets van de callibratie. Geen opvallende fluctuaties aan het begin van een rit.

De laatste tijd merk ik dat bij gelijkblijvende cadans / inspanning de snelheid opeens verspringt van bijvoorbeeld 27 naar 31 km/h. Altijd aan het begin van een rit. Na enkele minuten werkt de snekheidsweergave weer stabiel.

Batterij is niet leeg, sensor is direct bij start van de rit verbonden.

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 21 aug 2020 18:14

Knoiert schreef: 21 aug 2020 12:15 Sinds een aantal weken fluctueert de snelheid van mn Bold. Deze is gekoppeld aan een snelheidssensor op de vooras. Als ik rond de 32km fiets schieten de waarden dan weer erg naar boven, dan weer erg naar beneden. Aan het eind van de rit klopt het dan wel weer maar irritant is het wel. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb hetzelfde gehad vorige week tijdens een rit, toen hij door een stuk bos helemaal naar ‘0’ ging was me duidelijk dat hij op GPS snelheid registreerde. Batterij van de sensor vervangen en alles weer als normaal.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 31 aug 2020 07:58

Afgelopen weekend een 'dinggetje' gehad met mijn Bolt.
Tijdens de rit wordt ik gebeld, wat netjes aangegeven werd op de Bolt.
Na het belletje zie ik op het scherm van de Bolt dat mijn activiteit hersteld wordt.
Vreemd dacht ik maar daarna geen problemen.
Na afloop 'afgeklokt' en hij gaf netjes de samenvatting.
Maar hij deed niets uploaden naar Strava.
Ik kijken of de app nog aan stond, dat was niet het geval.
Toen ik de de app opende vroeg deze of ik wou updaten maar ik had geen wifi dus deed dat niet.
Ik keek naar mijn Bolt en zie dat deze een gehele reset heeft gedaan naar fabrieksinstellingen.
Geen idee hoe dat is gebeurt, maar ik was wel de gegevens van de rit kwijt.
Dat vond ik nog het ergste van deze 'hick-up'.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 31 aug 2020 08:37

Ik had ook gedoe de laatste rit. De Bolt zat in een crash loop, nog nooit zoiets gehad. Na starten activiteit verdwenen telkens alle datavelden en werd de activiteit hersteld na een paar seconden.

Dit gebeurde zo'n 10 keer achter elkaar in een wisselende interval. Bolt en telefoon herstart, leek niet direct effect te hebben.
Na verloop van tijd leek het probleem opgelost en werkte alles weer prima.

Enige wat ik had gewijzigd is het activeren van de live tracking mails, omdat ik gedoe blijf houden met de live tracking.

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 31 aug 2020 16:17

Rubik schreef: 31 aug 2020 08:37 Ik had ook gedoe de laatste rit. De Bolt zat in een crash loop, nog nooit zoiets gehad. Na starten activiteit verdwenen telkens alle datavelden en werd de activiteit hersteld na een paar seconden.

Dit gebeurde zo'n 10 keer achter elkaar in een wisselende interval. Bolt en telefoon herstart, leek niet direct effect te hebben.
Na verloop van tijd leek het probleem opgelost en werkte alles weer prima.

Enige wat ik had gewijzigd is het activeren van de live tracking mails, omdat ik gedoe blijf houden met de live tracking.
Ik heb ook al een hele tijd gedoe met de live tracking. Heeft iemand een idee om deze stabiel te laten werken?
Vaak lijkt het voor mevrouw Seagal alsof ik heel lang ergens stil sta. Eén keer leek het te komen doordat ik tijdens mijn rit van pagina's had gewisseld met de app, maar dit lijkt er toch niks mee te maken te hebben aangezien het volledig willekeurig lijkt te zijn.
Stopt de live-tracking wanneer er even een minder gps-signaal is?
Ik heb ook weleens een ticket aangemaakt bij wahoo, maar hier geen gehoor gekregen.
Afbeelding

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 14 sep 2020 19:35

Heb sinds een week of anderhalf ineens het 'probleem' dat de bolt niet meer automatisch de rit via de Wi-Fi op Strava gooit. Heb op de bolt de Wi-Fi thuis en die op het werk ingevoerd en eerder was dit probleemloos. Nu moet ik eerst de bolt verbinden met de elemnt app en dan pas komen de ritten op Strava.
Herkent iemand dit of heeft een oplossing?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 sep 2020 20:12

Even ontkoppelen en opnieuw koppelen met de telefoon, wifi netwerk even verwijderen in de companion app en opnieuw toevoegen.

Rick13
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 feb 2016 23:33

Rick13 14 sep 2020 22:51

Een vraagje.
Ik heb vandaag zo'n 230 km weg getrapt.
Na 114 km crashte mijn bolt.
Uninstalling gaf hij aan.
De history is nu weg bij mijn bolt.
En de rit wordt niet meer gesynchroniseerd.
Iemand een idee 😱

Plaats reactie