Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jun 2018 21:07

Omdat ie de QR code moet scannen van de Bolt om te kunnen koppelen ;)

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 08 jun 2018 11:59

velopierre schreef: 07 jun 2018 20:25 Ik was wel geïnteresseerd in de Bolt dus ik heb eerst de app geïnstalleerd. Bij het opstarten is de eerste vraag om toestemming om foto's en video's te maken. Waarom zou zo'n app dat nodig hebben? Ik heb de app dus maar weer verwijderd. Nog maar even verder kijken naar Garmin of misschien is die nieuwe Bryton wel een goed idee.
Kopen die Bolt man! Neem maar van mij aan dat ik een Pietje Precies ben en eerst alles uitvogel. Inmiddels weet ik er meer van dan menig gebruiker van zo'n Wahoo elemnt en/of elemnt Bolt. Je moet er gewoon ff mee spelen.

De fietsnavigatie op het apparaat zelf is subliem MITS je de routes maakt met Komoot en/of bestaande GPX routes importeert met Komoot. Dan zie je behalve het kruimelspoor ook de straat- en wegnamen en krijg je ruim voor een nieuwe afslag een signaaltje hoe je verder dient te rijden. Dat kan ook met RidewithGPS maar dat is duurder.

Indien je de routes via Strava maakt dan krijg je enkel het kruimelspoor te zien, voor sommigen is dat al meer dan genoeg maar wanneer je meer wilt maak dan de routes met Komoot of RidewithGPS waarbij ik een voorkeur heb voor Komoot. Voor slechts € 20 heb je alle kaarten van de wereld en een lifetime licentie. Je kunt je account van Strava, RidewithGPS en Komoot en nog een aantal anderen koppelen aan de Elemnt app van Wahoo. Je ritten worden na afloop automatisch gesynchroniseerd.

Je hoeft je telefoon niet aan te zetten als je gaat fietsen, mag wel natuurlijk. Maar je hoeft niet per se de Element app aan te zetten. Wanneer na afloop van een rit de Wahoo een bekend WiFi signaal detecteert, allemaal in te stellen in de app dan word je rit direct gesynchroniseerd met al je accounts die jij hebt gekoppeld aan de Elemnt app.

Super ding! Nogmaals, kopen die hap. Veel fietsmaten van mij hadden eerder een Garmin en zijn ook allemaal laaiend enthousiast over de Wahoo en willen niet anders meer.

Ik gebruik mijn Strava account puur voor het meten van mijn prestaties en om de ritjes van mijn fietsmaten te kunnen zien. Het is eigenlijk een soort van Facebook voor wielrenners :lol:

Routes maken doe ik met Komoot en daar kun je ook andere interessante routes zien van anderen die een account hebben bij Komoot. Ook wandelroutes, Mountainbike routes en gewone fietsroutes met allerlei wetenswaardigheden.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1268
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 08 jun 2018 12:19

..en dat gebruik van de camera kun je (als je éénmaal de Wahoo met de App hebt gekoppeld) later bij instellingen weer blokkeren!
...

Pihc
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 mei 2017 21:58

Pihc 08 jun 2018 12:43

Routes maken met RideWithGPS is gratis!

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 08 jun 2018 16:12

wat kan het verschil zijn tussen de ene en de andere gpx file?
ik had er een van routeyou afgehaald en op ridewithgps gezet. toen naar zuid-limburg, maar toen ik hem inlaadde pakte die gewoon niet, er gebeurde niets. toen de route van een amstel lus, die ik ook van routeyou gehaald had ingeladen en die pakte die wel. thuis nog wat geprobeerd met een aantal gpx bestanden van routeyou en er zijn er meerdere die die niet pakt. waar kan dit en liggen? er is er een oplossing voor?

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 08 jun 2018 20:22

Hoe zorg ik ervoor dat als ik in komoot een route maak, dit alleen over asfalt wegen is en niet over bospaden/zandweggetjes?

Moet ik dat ergens aan of uitvinken?
Gebruik de app by the way.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 08 jun 2018 21:54

Champignon33 schreef: 08 jun 2018 20:22 Hoe zorg ik ervoor dat als ik in komoot een route maak, dit alleen over asfalt wegen is en niet over bospaden/zandweggetjes?

Moet ik dat ergens aan of uitvinken?
Gebruik de app by the way.
Bij het plannen kiezen voor “Road Cycling”

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 08 jun 2018 22:03

De Wahoo Bolt is besteld :-)

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 10 jun 2018 14:35

Routes die ik met strava maak zijn op de bolt hetzelfde als bij komoot /rwgps /brouter of gedownloade gpx bestanden.

Heb de bolt nu een jaar en vind hem nog steeds fantastisch. Soms wat wat buggy als ik toch van de route afwijk. Als ik dan weer op de genaakte route kom laad ie af en toe niet goed. Ik moet dan in de bolt de route opnieuw selecter en klaar.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 12 jun 2018 16:51

Ik heb twee jaar de Edge 520 gehad en nu al meer dan een half jaar de Bolt. Beide zijn het goede toestellen maar de Bolt wint toch wat mij betreft. Het grootste verschil zit hem in de batterij die bij de Bolt gewoon veel langer meegaat, ook als je de kaart gebruikt. Het tweede grote verschil zit hem voor mij net in die app. Datavelden aanpassen, instellingen wijzigen, een route uploaden of onderweg een adres invoeren.. het gaat allemaal zeer simpel met de app, in tegenstelling tot bij Garmin.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 jun 2018 21:53

Iemand anders waarbij de Elemnt Companion Andoid of IOS (ik draai nu de laatste versie 1.14.0.25 op Android Oreo 8.0) app bij verbinden 'klaagt' dat de Stages (die van hernoemd naar 'Power BMC' om zo makkelijk onderscheid te kunnen maken met de Stages op mijn Cube 29er) een Firmware update nodig heeft?

Edit: ticket #423875 bij Wahoo geopend


Ik kan zo snel even niets bekends via Google vinden. Verder werkt alles normaal maar dit hoort simpelweg niet en zie ik als een bug.

Companion App:
Stages_ELEMNT.jpg
Ondanks het feit dat ik weet dat mijn Stages de laatste 2.0.68 firmware draait voer ik toch de voorgestelde stappen uit met nul resultaat zoals verwacht:


Wahoo Utility:
Stages_Wahoo Utility.jpg
Ik weet niet precies wanneer het begonnen is maar ik vermoedt na de laatste update van de Android Companion App.
Downgrade niet mogelijk dus ik moet om te testen even de .APK ergens downloaden en installeren.
Vorige versie lijkt 1.14.0.21 te zijn geweest
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 jun 2018 22:48

Companion 1.14.0.21 geinstalleerd op een andere telefoon die ook 1.14.0.25 (eerst verwijderd natuurlijk) draaide voorheen en tevens het probleem vertoonde
Zelfde probleem met 1.14.0.21

Wat me nog rest is de recente Elemnt Bolt Firmware update 'BOLT WF09-1937 - 3 June, 2018' die ik op 4 juni heb uitgevoerd maar die kan ik helaas niet downgraden bij mijn beste weten.

We gaan kijken wat Wahoo zegt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie