Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 08 okt 2018 12:02

DDX schreef: 08 okt 2018 11:47
Kneh schreef: 08 okt 2018 11:31 Het was vanmorgen natuurlijk wel heel koud.

Misschien dat dit het accu vermogen heeft beïnvloed.
Heel koud valt ook wel mee, graadje of 6.
Ja, maar als de Bolt 11% aangeeft en hij staat in een ruimte waar het 18 graden is kan ik me voorstellen dat een wat oudere accu met 12 graden verschil weleens onder een kritieke waarde kan komen en uitschakeld.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 08 okt 2018 13:12

De Bolt is nog maar paar maanden oud, maar ik heb het paar weken geleden ook gehad en toen was het rond de 20 graden.
Naar mijn idee is 10% gewoon 0, 3 keer gehad nu.
Voortaan toch maar wat eerder aan de oplader.

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 08 okt 2018 13:34

Tja, dan is de koude geen reden.

Misschien dan toch inderdaad geen betrouwbare accu indicatie.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen hier last van hebben.
Zelf laat ik het batterij niveau nooit zo ver zakken, omdat mijn tochten altijd boven de 100 km zijn.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 08 okt 2018 17:04

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je allemaal aan hebt staan en of je ook met een of andere phone communiceert.
Ik rij 2 ritten van ca. 100km met een batterij lading en dan piept ie nog niet dat er geladen moet worden of de geest geeft zoals hierboven gemeld.
...

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 08 okt 2018 17:50

Kneh schreef: 08 okt 2018 09:53 Goed dat het opgelost is.

Maar had je gecontroleerd in de app, terwijl hij in verbinding stond met de bolt, bij "instellingen" > "pas pagina's aan" of de kaartpagina geactiveerd was?
Blauw schuifje bij Android.
Nog even hier op terugkomen om het netjes af te sluiten. Uiteraard had ik dit gecontroleerd (iPhone) maar ook dat hielp niet mee. Anyhow, lekker gefietst vandaag met navigatie :) Dank voor het meedenken!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 08 okt 2018 19:26

Ik heb een vraag over de bluetooth verbinding met mijn Android (one+6) telefoon. Tot voor kort had ik een iphone. De Bolt verbond dan automatisch, en behield ook tijdens de rit continue de verbinding.
Nu, met deze Android telefoon moet ik steeds actief verbinden door de App te starten. En vervolgens behoudt hij de verbinding niet tijdens m’n rit. Lastig, want ik vind de notificatie-functie voor telefoontjes en sms erg prettig.
Is dit een Android dingetje, of heb ik een instelling verkeerd staan?

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 08 okt 2018 22:35

Ik moet altijd de app starten (Android) om de telefoon te verbinden met de Elemnt. Lijkt mij overigens volkomen normaal. App start toch niet automatisch als je de Elemnt aanzet en in de buurt komt van je telefoon.

Wel heb ik de laatste tijd het verschijnsel dat ik tijdens het rijden ineens de melding 'telefoon verbonden' kriijg. Het lijkt er dus op dat, waar de verbinding voorheen altijd stand hield, deze nu af en toe wordt verbroken.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 08 okt 2018 22:57

alliance_0 schreef: 08 okt 2018 22:35 Ik moet altijd de app starten (Android) om de telefoon te verbinden met de Elemnt. Lijkt mij overigens volkomen normaal. App start toch niet automatisch als je de Elemnt aanzet en in de buurt komt van je telefoon.
Bij m'n iPhone maakte de Bolt verbinding met de telefoon zonder dat de element app daadwerkelijk gestart werd. Dat is bij Android dus anders.
Dat is voor mij niet zo'n punt.

Maar dat ie dus na een bepaalde tijd de verbinding verbreekt, dat vind ik vervelend.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 09 okt 2018 08:02

Hanz Bé schreef: 08 okt 2018 22:57
alliance_0 schreef: 08 okt 2018 22:35 Ik moet altijd de app starten (Android) om de telefoon te verbinden met de Elemnt. Lijkt mij overigens volkomen normaal. App start toch niet automatisch als je de Elemnt aanzet en in de buurt komt van je telefoon.
Bij m'n iPhone maakte de Bolt verbinding met de telefoon zonder dat de element app daadwerkelijk gestart werd. Dat is bij Android dus anders.
Dat is voor mij niet zo'n punt.

Maar dat ie dus na een bepaalde tijd de verbinding verbreekt, dat vind ik vervelend.
Inderdaad. Dat heb ik ook. Ik heb het ook eerder al aangehaald hier. Toen werd mij verteld dat dit mogelijk kan veroorzaakt worden door een batterij sparende optie van de companion app.
Ik heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen...

Overigens heb ik nog een ander probleempje. Ik heb de optie bij Strava voor live segmenten. Wanneer ik een segment ander, krijg ik hiervan melding. Een kort segment kan ik volledig volgen op de Bolt. Ik heb op mijn route echter ook een segment aangeduid van 5 minuten. Wanneer ik dit rijd, springt de Bolt na ongeveer een minuut ofzo weg van het segment scherm. Ik kan de rest van het segment niet live volgen. Is dit een gekend probleem? Bestaat er een oplossing?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Arnhem36
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2018 14:21

Arnhem36 23 okt 2018 14:30

Hanz Bé schreef: 08 okt 2018 19:26 Ik heb een vraag over de bluetooth verbinding met mijn Android (one+6) telefoon. Tot voor kort had ik een iphone. De Bolt verbond dan automatisch, en behield ook tijdens de rit continue de verbinding.
Nu, met deze Android telefoon moet ik steeds actief verbinden door de App te starten. En vervolgens behoudt hij de verbinding niet tijdens m’n rit. Lastig, want ik vind de notificatie-functie voor telefoontjes en sms erg prettig.
Is dit een Android dingetje, of heb ik een instelling verkeerd staan?
Bij mij werkte het ook altijd naar behoren en kon het thuis front mij volgen maar laatste maand verliest hij na 20/25 minuten contact met me telefoon, Heb me telefoon al anders ingesteld zodat hij niet in de 'slaap' stand gaat, ook de wahoo opnieuw laten pairen mocht niet baten.
Wel vervelend want sinds vorige week met De Jongh is het toch wel een functie die voor het thuisfront functioneel kan zijn, nu maken ze zich juist weer zorgen omdat hij signaal stopt na 20/25 minuten.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5102
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 23 okt 2018 17:08

Afgelopen zaterdag beetje ruzie met strava routes te syncen naar de bolt.
Had 3 routes gemaakt, maar als ik sync deed kreeg ik ze niet te zien. (ook nog geprobeer ze te starren, maar ook dat had geen effect)
Zowel in app als bolt zelf niet zichtbaar en volgens mij was de lijst van routes ook stuk kleiner geworden.

Uiteindelijk lukte het wel om de gpx te downloaden en die in de app te openen en daarmee naar de bolt te sturen.
Zie ze nogsteeds niet als ik opnieuw sync.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 23 okt 2018 17:34

Had ik ook last van;
Ik heb standaard mijn routes in Strava op privé staan, blijkbaar vreet ie dat niet meer (route openbaar zetten en hij synct wel)

Plaats reactie