Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 25 nov 2017 15:46

Himar schreef: 25 nov 2017 13:38 Ik heb sinds vandaag ook een Wahoo Bolt en ben me aan het inlezen over hoe routes in te laden en vooral ook zelf te maken.
Ik lees dat er goede ervaringen zijn met RideWithGPS en Komoot.
Bij RWGPS vind ik makkelijk bestaande routes, of eigenlijk routes van anderen. Heeft Komoot dat ook of kan ik daar alleen zelf routes maken?
Komoot heeft dat ook inderdaad alleen wel minder als rwgps .
Hangt ook af van de regio waar je vaak fietst. Ik heb rondom Amsterdam een aantal routes public gezet.
Via strava is trouwens ook makkelijk routes maken. Heatmap gebruiken in onbekendere gebieden.

Himar
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2017 13:36

Himar 25 nov 2017 16:31

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er eens voor zitten en het onder de knie zien te krijgen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 nov 2017 16:43

Heatmap leidt IMHO alleen maar tot filterbubble / tunnelvisie.

flap
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jul 2013 23:33

flap 25 nov 2017 19:59

Als ik de wielomtrek door mijn Wahoo laat uitrekenen op mijn racefiets, en ik gebruik de Wahoo later voor de mtb, berekend hij dan weer opnieuw de juiste wielomtrek?

Iemand hier ervaring mee?

W3irdo
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 okt 2016 21:37

W3irdo 28 nov 2017 20:24

Er is een nieuwe update beschikbaar voor zowel de bolt als de app. Door deze update’s is het o.a. Mogelijk om je kaarten te updaten.

Mvg Tjeerd

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 29 nov 2017 12:07

flap schreef: 25 nov 2017 19:59 Als ik de wielomtrek door mijn Wahoo laat uitrekenen op mijn racefiets, en ik gebruik de Wahoo later voor de mtb, berekend hij dan weer opnieuw de juiste wielomtrek?

Iemand hier ervaring mee?
de wielomtrek hoeft alleen berekend te worden als je ook een snelheidssensor gebruikt. Als je de wielomtrek laat uitrekenen vermoed ik dat de wahoo dat bij aanvang van elke rit even checkt, de berekening is immer gebaseerd op afgelegde afstand en tijd. Dus als je van fiets wisselt heeft hij dat ook meteen door.

Ik hou er niet zo van omdat de snelheidsmeting wel eens wil fluctureren als je iets mindere gps verbinding hebt. Ik heb het vermoeden dat ie de wielomtrek aanpast tijdens een rit als je hem op automatisch laat staan. Daarom kies ik een wielmaat voor consistentie, anders rijd je de ene dag 30km/h en de andere 30,5km/h omdat de gps verbinding bij aanvang net wat beter was... De wielmaat kiezen is ook niet zonder fout, want de ene 25c is de andere niet ;)

Allemaal redelijk relatief dus, zolang je maar sneller gaat dan je maatje :lol:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 nov 2017 12:57

Nieuwe update van de app/firmware geeft wel heel veel irritante geluidjes op telefoon.
Bij aanzetten/koppelen bolt paar piepjes (volgens mij ook piepje per sensor)
En onderweg paar keer geluidje van telefoon maar geen meldingen oid.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 29 nov 2017 20:38

Onderweg heb ik nog niet geprobeerd, maar piepje bij aanzetten (grote Elemnt) heb ik niet, wel met koppelen (maar dat was altijd al), koppelen met sensors (hartslag en combi cadans/snelheid gaat bij mij nog net als altijd, zonder piepjes.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 nov 2017 21:55

Vanavond even wat beter opgelet, zijn piepjes tijdens auto pauze stop/start.
Android app trouwens.

Bij android notification settings maar uitgezet :
Afbeelding

zie niet echt reden dat de app geluid moet maken.

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 30 nov 2017 09:19

yes, eindelijk geen unwanted uploads naar RWGPS meer. Ik had RWGPS authorized voor mijn routes, maar for some reason laadde hij ook automatisch mijn ritjes op naar RWGPS. Nu niet meer! En, meer nog, de dropbox-upload werkt ook terug (na even opnieuw te authorizeren) - IOS11, iphone 5s.

Goeie update!

flap
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 jul 2013 23:33

flap 30 nov 2017 21:25

de wielomtrek hoeft alleen berekend te worden als je ook een snelheidssensor gebruikt. Als je de wielomtrek laat uitrekenen vermoed ik dat de wahoo dat bij aanvang van elke rit even checkt, de berekening is immer gebaseerd op afgelegde afstand en tijd. Dus als je van fiets wisselt heeft hij dat meteen door
Ik stel ook liever een vaste wielmaat in, maar als ik dan wissel van fiets (race of mtb) heb ik niet meer de juiste wielmaat.
Nog steeds jammer dat je niet meerdere fietsen kunt instellen.

Gebruikersavatar
Ibarrie
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 dec 2016 15:58

Gebruikersavatar Ibarrie 04 dec 2017 11:20

DDX schreef: 29 nov 2017 12:57 Nieuwe update van de app/firmware geeft wel heel veel irritante geluidjes op telefoon.
Bij aanzetten/koppelen bolt paar piepjes (volgens mij ook piepje per sensor)
En onderweg paar keer geluidje van telefoon maar geen meldingen oid.
Deze opmerking roept een vraag op bij mij.

Zelf zet ik altijd de BLUETOOTH verbinding uit onderweg - dan heb ik geen last van die piepjes. Waarom zou je tijdens he rit de verbinding met de telefoon in stand willen houden?

Plaats reactie