Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 23 nov 2020 09:38

noah race schreef: 02 nov 2020 10:56 Dank voor de tip. Ik zit nog wel binnen de garantietermijn van 2 jaar maar weet niet of ik dan alleen de sensor terug moet sturen of ook de bolt zelf. Dan ben ik het spul misschien een aantal weken kwijt maar dat ga ik nog even uitzoeken
In principe alleen de sensor. Toen mijn HR sensor kapot was had ik binnen twee weken een nieuwe in huis, met de oude erbij voor reserveonderdelen

Mitchel
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 05 nov 2016 10:58

Mitchel 23 nov 2020 09:42

Mitchel schreef: 25 sep 2020 19:08 Vandaag een raar probleem met de gps of snelheidssensor. Mijn rit naar huis was ineens 10 kilometer langer dan altijd en de gemiddelde snelheid was 47 kilometer per uur, met enkele uitschieters naar 135 kilometer per uur.

Nooit eerder gehad. Fiets al 2 jaar door weer en wind met het ding. Iemand die dit probleem herkend?
Ik blijf problemen houden met de snelheidssensor van Wahoo. Na mijn eerdere post van september heb ik de batterij vervangen en het ding een reset gegeven (alleen de sensor). Daarna ging het weer anderhalve maand goed. Sinds eergister zijn er ineens weer bizarre snelheden te zien en klopt er weer geen bal van. Vanochtend reed ik opeens 149 kilometer per uur en was de rit bij aankomst ineens een paar kilometer langer dan normaal. De snelheid wordt wel goed aangegeven als ik zonder sensor rij.

Helaas net buiten de garantie dus 12go doet er niks aan.

Kom op internet weinig soortgelijke problemen tegen, een enkele keer maar. Heb inmiddels wahoo een mail gestuurd in de hoop een reactie. Als er wat nuttigs uitkomt post ik het hier voor diegenen die deze problemen ook hebben of gaan krijgen.

Peanut
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 sep 2020 16:07

Peanut 25 nov 2020 23:19

Ik heb de indruk dat de bolt nog moeilijk te krijgen is, en ook dikwijls niet meer in voorraad komt...

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 26 nov 2020 14:50

Ik las een tijd geleden een gerucht dat er een opvolger van de Bolt aan komt, maar (voor zover ik weet) is er nog geen concrete informatie te vinden.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 30 nov 2020 00:14

Mijn bijna 3,5 jaar oude Wahoo Elmnt gaat nu toch wel heel snel achteruit met het batterijverbruik. Vandaag met een rit van drie uur en drie kwartier ging de batterij van 100- naar 35 procent.
Alleen maar turn by turn aanstaan, de bovenste led richtingaanwijzer uitgezet.
Komt dit door het koude weer van net boven de nul graden?
Hoe lang gaat zo'n batterij eigenlijk mee? Ik fiets zo'n 7500 km per jaar.
Bikers are not alone

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 30 nov 2020 13:08

Komt dit door het koude weer van net boven de nul graden?
Dat denk ik wel, alleen gaat dat wel heel snel.
Normaliter is een verbruik van zo'n 7 á 8% per uur enigszins normaal.
...

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 07 dec 2020 12:16

Sinds ca. een week heb ik gps-problemen met mijn bolt (zie screenshots). Ook komt het voor dat mijn gps bevriest en uiteindelijk de route gewoon stopt. De kms telt ie nog wel door omdat ik een speedsensor heb in mijn voorwiel.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Wat ik al gedaan heb:
- Factory reset + opnieuw geinstalleerd
- Checken op updates + geinstalleerd
- Bolt buiten pas aanzetten en wachten op gps-signaal.

Edit: ter info, een vriend met exact hetzelfde device en route heeft er geen problemen mee. Ik dacht dat het evt. aan mist/weer zou liggen, maar dat lijkt daarmee uitgesloten.
Bijlagen
wahoo2.jpg
wahoo1.jpg
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 dec 2020 09:08

Ik krijg sinds een week of twee onderstaande melding als ik mijn app open.
Het zal wel een kleinigheidje zijn op dit op te lossen maar ik zou niet weten hoe.
Iemand die mij op weg kan helpen?
BVD.
Bijlagen
Screenshot_20201223-085659_ELEMNT.jpg

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 23 dec 2020 14:20

"Breng me daar naar toe" al eens gekozen? Als het goed is kun je daar inschakelen dat de Elemnt app permanente locatie toegang krijgt.

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 24 dec 2020 15:00

Misschien hebben anderen hier ook iets aan? Normaliter kun je wandelroutes niet "standaard" syncen via Komoot naar je Elemnt Bolt omdat de Bolt enkel fietsroutes importeert. Dus... ik maak de routes (fietsen en wandelen) op mijn desktop. Daarna sync ik met mijn Wahoo Elemnt Bolt maar enkel en alleen komen de fietsroutes erin te staan geen wandelroutes............ Ik doe het dan zo..... ik exporteer de GPX file. Deze mail ik naar mijn smartphone en open de bijlage dan in de Elemnt app. Daarna staat hij daar in. Dan syncen met je Bolt en voila. Heerlijk, gewoon wandelen met de Bolt, zonder de hele tijd je telefoon anders in je handen te moeten houden. Wandelnavigatie kan ook prima met een Bolt.

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 26 dec 2020 20:55

Theo V schreef: 23 dec 2020 09:08 Ik krijg sinds een week of twee onderstaande melding als ik mijn app open.
Het zal wel een kleinigheidje zijn op dit op te lossen maar ik zou niet weten hoe.
Iemand die mij op weg kan helpen?
BVD.
Ik had die melding ook.
Duwen op 'breng me daar naartoe' deed helemaal niets.
Ben zelf naar de locatie-instellingen van de app gegaan en heb daar 'altijd toestaan' geactiveerd. Melding was weg.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 dec 2020 21:41

Drossie2 schreef: 26 dec 2020 20:55
Theo V schreef: 23 dec 2020 09:08 Ik krijg sinds een week of twee onderstaande melding als ik mijn app open.
Het zal wel een kleinigheidje zijn op dit op te lossen maar ik zou niet weten hoe.
Iemand die mij op weg kan helpen?
BVD.
Ik had die melding ook.
Duwen op 'breng me daar naartoe' deed helemaal niets.
Ben zelf naar de locatie-instellingen van de app gegaan en heb daar 'altijd toestaan' geactiveerd. Melding was weg.
Dank voor je antwoord.
Ik dacht hetzelfde te doen maar ik kan de lokatie instellingen helemaal niet vinden in de app.
Heb je misschien een foto of zoiets waar ik deze kan vinden?

Plaats reactie