Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 09 aug 2018 15:48

Door Strava in elk geval niet
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 09 aug 2018 16:16

Het begin punt oppakken en naar je huis adres slepen.
Daarna het eindpunt zetten op waar je het originele beginpunt heb weg gesleept.
Ik heb het hier over RWGPS.
...

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 09 aug 2018 16:19

Dank. Ga ik ff proberen. Heb wel iets vergelijkbaars geprobeerd met Komoot, maar dan maakt hij alleen de route langer, en blijft de rest van de route gelijk.

Edit:
ik denk dat het gelukt is. Heb eerst alle waypoints verwijderd tot aan mijn nieuwe gewenste startpunt. Daarna nieuw startpunt aangemaakt en nieuwe eindpunt doorgesleept naar vanaf het oude punt.
Nu nog hopen op een goede dag om het even te testen, en natuurlijk nog kijken hoe ik de route vanuit Komoot ook al weer op mijn Bolt krijg.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 09 aug 2018 16:32

Dat is ook een oplossing.
Je kunt de route per e-mail naar je mobiel sturen en via de Companion App dan naar de Wahoo uploaden.
...

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 09 aug 2018 16:41

jsprbcn schreef: 09 aug 2018 14:36 Ik kwam er vandaagf ook achter dat RwGPS nu ook betalend is voor turn by turn informatie (Que sheet) en POI.... man man... niet te doen zo.
https://www.plotaroute.com/myhome
Is een perfect alternatief, gratis met goed werkende tbt. Heeft alleen zelf geen grote database met routes. Een tbt-loze route importeren en vervolgens opslaan/exporteren geeft ook netjes de juiste tbt informatie. Ook het zelf maken van een nieuwe route werkt goed.

Enige echte nadeel is dat je zelf de gpx op je Bolt zult moeten zetten. Geen synchronisatie opties.

chinook
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 feb 2014 20:18

chinook 09 aug 2018 18:02

Route maken in plotaroute. Opslaan op je pc. Ride with GPS openen, route uploaden en dan bekijken, opslaan. Bolt synchroniseren en klaar.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 12 aug 2018 21:19

Vandaag voor het eerst (als test) een route gemaakt en navigatie aangezet. En poeh! Dat valt niet mee t.o.v. een Garmin 820. Wat een beperkte functionaliteit zeg! Kaartscherm is nauwelijks afleesbaar en tijdens de rit krijg je alleen aanwijzingen via ledjes die met een beetje (zon)licht vrijwel niet afleesbaar zijn. Geen routecorrectie trouwens ook. Ik vind dit eigenlijk (ver) onder maat. Hoe navigeren jullie in vredesnaam met de Bolt?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 12 aug 2018 23:12

Het nauwelijks leesbaar zijn herken ik totaal niet. Mijn wahoo is super goed leesbaar en ook de ledjes prima zichtbaar. Ik volg het lijntje op het scherm. Rij soms wel eens verkeerd, geen routecorretie inderdaad. De ene keer rij ik terug en de andere keer ga ik ouderwets kaartlezen op de wahoo. Ff uitzoomen waar ik de route weer op pakken via alternatieve wegen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 13 aug 2018 11:25

Je kunt gewoon inzoomen met de rechterknoppen op het toestel. De bovenste is uit- en de onderste is in zoomen.
Linksonder zie je dan bijv. 200 of 150 staan.
Denk dat je iets te snel oordeelt omdat je je nog niet voldoende in de mogelijkheden van het toestel hebt verdiept.
...

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 13 aug 2018 11:42

Ik rijd met routes gemaakt met Komoot en heb dan tbt navigatie.

Ik krijg voor elke afslag een piepje en pop-up scherm met aanwijzing over 250 meter afslag met straatnaam en afstand telt dan af.
Na de afslag krijg ik een bevestigings piepje en aanwijzing wat de volgende afslag is met de afstand.

Als ik de verkeerde afslag neem begint de bolt flink te piepen dus niet te missen.

Led aanwijzing gebruik ik niet omdat die inderdaad met zonlicht voor mij niet te zien zijn.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 13 aug 2018 11:51

Ik herken dit ook niet. Na jarenlang gebruik van mijn Garmin Edge 810 vind ik het zwart wit scherm en de afleesbaarheid van de kaart op de Edge Bolt juist een verademing.

Die kleurenschermen zien er leuk uit in een showroom en bij weinig licht, maar in de zon geeft het veel te weinig contrast waardoor dit juist niet afleesbaar is.

Ook de turn by turn vind ik vrij duidelijk op de Bolt en navigate back to route was de eerste optie die ik uitzette op Garmin...

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 13 aug 2018 11:56

Inzoomen is geen optie omdat dat ook geen duidelijke weergave oplevert. De 820 heeft ook een (veel) beter scherm dan de 810 maar de afleesbaarheid van de getallen vind ik op de Bolt beter. Kneh geeft aan dat je (dus) wel degelijk "pop-ups" kunt krijgen tijdens de rit? Die lampjes zijn namelijk (zeker in een stad/dorpje) geen fatsoenlijk optie. Alleen als ondersteuning of als je als een bejaarde rijdt :-). Maar met Strava kan ik die TBT pop-ups dus niet krijgen/maken?
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Plaats reactie