Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 jul 2018 07:51

rien91 schreef: 25 jul 2018 14:47 In hoeverre is het mogelijk om routes on-the-fly/onderweg op de bolt te krijgen via een service zoals Komoot, maar ook losse GPXs? Dus zonder tussenkomst van notebook, maar eventueel met smartphone?
Da's kinderspel. Via Komoot en RidewithGPS kan het automatisch (zie antwoord hierboven), via een andere tool (zoals Gpsies wat ik gebruik) is het een kwestie van de GPX downloaden op je telefoon en openen in de app. Ongelofelijk makkelijk.

Als ik op een terras iets wil uittekenen gebruik ik trouwens EasyRoute app (tip van DCR) en dat werkt ook prima. Wel jammer dat 't op basis van Google is, dus veel fietspaden staan er niet op.

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 31 jul 2018 14:24

Wahoo heeft gister een nieuwe update online gezet. Ik wil deze graag op mijn bolt zetten echter pakt ie met geen mogelijkheid een update op.
Zowel via de app als op de bolt zelf geeft ie geen melding (up to date WF09-1980 )

Is het iemand anders wel gelukt? Die irri bug met de sync van komoot routes is erg storend en dit heeft men nu juist (alweer) opgelost...

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 31 jul 2018 14:42

Bij mij wel (gedeeltelijk) gelukt.
Weliswaar met een Elemnt maar dat is gelijk op.
Op de Elemnt is de nieuwe versie aangepast in de App niet.
...

W3irdo
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 okt 2016 21:37

W3irdo 31 jul 2018 21:18

Gewoon gelukt hier,. Bolt zelf laten zoeken naar de up-date en vervolgens laten installeren.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 31 jul 2018 22:15

Update zonder problemen uitgevoerd.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 31 jul 2018 23:56

Bij mij lijkt de update gelukt te zijn, maar wel de volgende problemen:
- Het was even niet mogelijk de paginas te zien vanuit de app, dit was een lege lijst, factory reset hielp niet, na een aantal keer aan en uit sprong de bolt ineens weer op “installing” waarna dit probleem weg is.
- Sinds de update komt mijn bolt iedere keer met de vraag “Crashes found upload?” na het opstarten. Dit heb ik nog niet kunnen oplossen...

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 01 aug 2018 09:59

Zou deze update automatisch moeten gebeuren wanneer de bolt synct met het wifi netwerk? Heb nog nergens een melding van gekregen.

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 01 aug 2018 15:22

Vanmorgen werd mijn Bolt ineens wakker met de melding dat ie wel een update wilde.
Ik kan nu via de bolt weer mijn komoot routes syncen. Via de app gaat dit weer niet..., moet dan komoot uitvinken web sync in de app om daarna weer te activeren.

Blijft wel een top ding qua navigatie echter komen er bij elke nieuwe update weer andere bugs bij lijkt het!

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 01 aug 2018 15:24

matthiav schreef: 01 aug 2018 09:59 Zou deze update automatisch moeten gebeuren wanneer de bolt synct met het wifi netwerk? Heb nog nergens een melding van gekregen.
Normaliter krijg je een melding via je app als je deze verbind met de bolt. Rood uitroepteken bij de instellingen. Eventueel kan je het ook op de bolt zelf doen.
Zie hier voor het stappenplan https://support.wahoofitness.com/hc/en- ... re-Updates

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 01 aug 2018 15:51

Kluus schreef: 31 jul 2018 23:56 Bij mij lijkt de update gelukt te zijn, maar wel de volgende problemen:
- Het was even niet mogelijk de paginas te zien vanuit de app, dit was een lege lijst, factory reset hielp niet, na een aantal keer aan en uit sprong de bolt ineens weer op “installing” waarna dit probleem weg is.
Daar heb ik gisteren ook een paar uur mee zitten worstelen.
Heb wel 4-5 keer alles volledig terug gezet naar fabrieksinstellingen en alle koppelingen verwijderd. Telkens kreeg ik de basis pagina's niet te zien.
En ineens out of the blue de melding "installing"?
Daarna alles weer gekoppeld en de pagina's waren weer zichtbaar.
Vandaag nog even gekeken en alle pagina's op de App zijn weer weg???
Schiet mij maar lek. Op de Wahoo zijn ze nog wel zichtbaar!
Laat het maar even zo want ik heb er nu wel genoeg van om weer een paar uur aan de onzin te moeten werken. Ga liever fietsen...
...

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 01 aug 2018 20:41

Oppbogga schreef: 01 aug 2018 15:51
Kluus schreef: 31 jul 2018 23:56 Daar heb ik gisteren ook een paar uur mee zitten worstelen.
Heb wel 4-5 keer alles volledig terug gezet naar fabrieksinstellingen en alle koppelingen verwijderd. Telkens kreeg ik de basis pagina's niet te zien.
En ineens out of the blue de melding "installing"?
Daarna alles weer gekoppeld en de pagina's waren weer zichtbaar.
Vandaag nog even gekeken en alle pagina's op de App zijn weer weg???
Schiet mij maar lek. Op de Wahoo zijn ze nog wel zichtbaar!
Laat het maar even zo want ik heb er nu wel genoeg van om weer een paar uur aan de onzin te moeten werken. Ga liever fietsen...
Het probleem met de pagina's in de app heb ik niet meer terug gezien, wel heb ik nog steeds die crash melding bij het syncen. Net nog maar eens ge-reset (nu alle andere dingen wel naar behoren werkten) maar het gaat niet weg.
Ik heb de vraag uit staan bij Wahoo, tot die tijd zal ik het er maar mee doen. Misschien wifi even uitzetten voorlopig.

edhaas
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2014 13:49

edhaas 02 aug 2018 09:13

jaapieaap schreef: 31 jul 2018 14:24 Wahoo heeft gister een nieuwe update online gezet. Ik wil deze graag op mijn bolt zetten echter pakt ie met geen mogelijkheid een update op.
Zowel via de app als op de bolt zelf geeft ie geen melding (up to date WF09-1980 )

Is het iemand anders wel gelukt? Die irri bug met de sync van komoot routes is erg storend en dit heeft men nu juist (alweer) opgelost...
Voor de update werkte bij mij de sync van in Komoot geplande routes naar de Wahoo Elemnt app op de iPhone niet. Syncen naar de Elemnt Bolt lukte nog wel.

Volgens de releasenotes zou een Komoot sync issue zijn opgelost:
BOLT WF09-1983 - 30 July, 2018
FIXED: issue causing ELEMNT/BOLT crashes related to low memory
FIXED: issue causing ELEMNT/BOLT not to recover rides after battery dies
FIXED: issue with Komoot route sync
FIXED: issue with Fitif Power meter not pairing
FIXED: various other bug fixes

Na de update worden geplande routes bij mij ook niet meer gesynchroniseerd met de Bolt!

Ik heb het probleem bij Wahoo gemeld, maar ben benieuwd of het meer voorkomt.

Overigens is er wel een workaround: Ga in de Wahoo Elemnt app naar Routes-Synchroniseer van web-Komoot en kies Autorisatie annuleren. Meld je vervolgens weer aan met je Komoot account. Vervolgens lukt de synchronisatie éénmalig.

Plaats reactie