Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 30 jul 2020 12:22

Dat is helaas, zoals in andere Wahoo draadjes (oa hier en Google Wahoogroup) ook al geconstateerd, waar. Helaas schijnen ze dat bij Wahoo niet te willen begrijpen.

JulianVelo
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 mar 2019 17:21

JulianVelo 31 jul 2020 22:19

Jeecee schreef: 29 jul 2020 13:08 Ik wordt er niet goed van. Na veel problemen te hebben gehad met live tracking, heeft dit een tijd goed gewerkt. Vanmorgen gefietst en vervolgens weer veel problemen met de Wahoo Bolt. Live tracking werkt weer niet, rit is niet te zien in de rittengeschiedenis, geen upload naar Strava en steeds melding dat er geen telefoongesprekken ontvangen kunnen worden.
Bijna dagelijks updates en de problemen lijken alleen maar groter te worden. Wie herkent bovenstaande problemen ook?
Ik herken dit probleem ook. Ik heb eerlijk gezegd tot aan een paar maanden gelden nergens last van gehad maar nu ook erg vaak problemen. Ik heb de Bolt ook een aantal keer moet ontkoppelen en opnieuw weer moeten koppelen met mijn telefoon.
Ik snap niet wat er ineens zo fout gaat bij Wahoo. Ook uploads naar Strava gaan niet automatisch meer goed. Elke keer staat er “er is iets verkeerd gegaan probeer opnieuw”. Als ik dan weer opnieuw handmatig doe dan lukt het wel. Al met al ben ik op dit moment niet heel tevreden

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 01 aug 2020 09:46

En het lullige is dat je die updates niet kunt voorkomen.
Als het eenmaal goed werkt wil ik verder geen updates hebben.
Al dat geklungel met zogenaamde nieuwe opties en aanpassingen t.b.v. van een ander apparaat (lees Roam) bracht alleen maar problemen mee voor de al bestaande producten.
...

Gebruikersavatar
Tfdv
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 nov 2015 18:04
Locatie: Hilversum

Gebruikersavatar Tfdv 01 aug 2020 10:01

Als je de wifi verbinding van je Bolt verbreekt worden geen updates geïnstalleerd.
Giant TCR Advanced 1
Wahoo Elemnt Bolt
https://www.strava.com/athletes/2862632

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 01 aug 2020 10:43

Dat klopt maar onbewust laat je die wel eens aanstaan en dan ben je alsnog de klos.
Een optie om dan wel of niet te willen updaten zou ik eleganter vinden...
...

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 06 aug 2020 17:40

Vandaag heb ik het volgende met mijn Wahoo elemnt bolt: ik heb een rit gemaakt die niet helemaal goed geüpload is naar de companion app (kaart miste oa). Dus die rit heb ik verwijderd, maar nu krijg Ik die rit met geen mogelijkheid meer van mijn computertje naar de companion app... Heeft iemand hier een oplossing voor ?!

Gebruikersavatar
Tfdv
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 nov 2015 18:04
Locatie: Hilversum

Gebruikersavatar Tfdv 07 aug 2020 10:54

Ik ken een drastische ws niet gedocumenteerde methode, afgeleid uit toen ik een nieuwe telefoon kreeg. Na installatie van de Companion app en verbinden met de computer, werden alle ritten gesynchroniseerd. (duurde wel even)
Je zou dus kunnen proberen:
1. Verbinding tussen App en Bolt verbreken en vervolgens herstellen
Of
2. App verwijderen, herinstalleren en verbinden met de Bolt

Als je de titel van je ritten in de app hebt aangepast ben je die wel allemaal kwijt.

Overigens zie ik bij mijn rit van 6-8 nu ook geen kaart in de historie en op de detailpagina van de rit. Wel als ik in de detailpagina op de kaart klik. In Strava is de kaart ook gewoon te zien.
Het valt mij op dat de app wel vaker dit soort eigenaardige dingen heeft die later ineens weer verdwenen zijn.
Giant TCR Advanced 1
Wahoo Elemnt Bolt
https://www.strava.com/athletes/2862632

NatteKrant
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2019 16:05

NatteKrant 12 aug 2020 13:02

Inmiddels heb ik zo'n twee maanden de Bolt in bezit en hij bevalt prima. Zowel het gebruik als fietscomputer en 'tracker' als het gebruik als navigatie. Wat mij nu de laatste twee ritten opviel is dat de kaar meedraait. Dit ondanks dat ik heb ingesteld dat de kaart altijd naar het noorden is gericht. Is dit een (nieuwe) bug; hebben meer mensen hier last van?

Gebruikersavatar
Tfdv
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 nov 2015 18:04
Locatie: Hilversum

Gebruikersavatar Tfdv 13 aug 2020 08:31

De "altijd naar het noorden" instelling geldt alleen als je geen route rijdt.
Zodra je een route ingeladen hebt draait de kaart mee zodat je altijd van onder naar boven rijdt.
Giant TCR Advanced 1
Wahoo Elemnt Bolt
https://www.strava.com/athletes/2862632

NatteKrant
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 okt 2019 16:05

NatteKrant 13 aug 2020 09:43

Tfdv schreef: 13 aug 2020 08:31 De "altijd naar het noorden" instelling geldt alleen als je geen route rijdt.
Zodra je een route ingeladen hebt draait de kaart mee zodat je altijd van onder naar boven rijdt.
Oeps,,, Is me nooit eerder opgevallen. Dank!

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 16 aug 2020 11:05

jips,

Ik ben van plan om zaterdag een Everesting te doen.
Omdat de batterij van de Wahoo Bolt niet lang genoeg mee gaat, neem ik een externe batterij mee op de fiets.
Als ik na een tijdje de externe batterij wil aansluiten op de Bolt, lopen al de gegevens van de huidige rit dan gewoon door of komt er een onderbreking en ziet de Bolt dit als een nieuwe rit?

Msh. een dwaze vraag maar ik wil na een 10-tal uur rijden niet voor een verrassing staan .

Thx.
Benny

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 16 aug 2020 12:51

benny-boy schreef: 16 aug 2020 11:05 jips,

Ik ben van plan om zaterdag een Everesting te doen.
Omdat de batterij van de Wahoo Bolt niet lang genoeg mee gaat, neem ik een externe batterij mee op de fiets.
Als ik na een tijdje de externe batterij wil aansluiten op de Bolt, lopen al de gegevens van de huidige rit dan gewoon door of komt er een onderbreking en ziet de Bolt dit als een nieuwe rit?

Msh. een dwaze vraag maar ik wil na een 10-tal uur rijden niet voor een verrassing staan .

Thx.
Benny
De rit loopt gewoon door! geen probleem. Succes volgende week :winkthumb:

Plaats reactie