Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 15 jun 2017 14:26

wdfl schreef: 15 jun 2017 08:44ze moeten gemaakt zijn in ride with gps. […]
Punt is niet dat ze "gemaakt moeten zijn met RidewithGPS", maar dat er koerspunten met route-informatie aan zijn toegevoegd.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2017 14:54

Eerste rit van 100 km gemaakt.

Erg tevreden tot dusver. Had een TCX'je gemaakt met Gpsies om eens te testen. Vooraf was ik bang of navigeren wel zou lukken met het kleine scherm, zeker omdat ik er ook 4 datavelden op heb staan. Maar in de praktijk werkt het echt heel goed. De piepjes als je van de lijn af gaat zijn wel irritant, maar ik kwam er al snel achter dat je dit eenvoudig (en zelfs zonder app) uit kan zetten.

Bij mijn waterstop ook nog even geprobeerd de app een route te laten verzinnen. Van Rolde naar Tynaarlo om precies te zijn. En ook dat ging gewoon uitstekend.

Tot dusver heel tevreden!

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 15 jun 2017 15:09

Drossie2 schreef: 15 jun 2017 11:41
Ik bedoel de afzonderlijke sensoren.
Heb je de sensoren bevestigd op een racefiets of mountainbike? Ik lees dat de speedsensor niet zo eenvoudig te plaatsen is op een mountainbike door de dikke naven.

Ik weet ook niet wat de oneffenheid zou uitmaken, maar dat was de ervaring van iemand. En Wahoo zou dat bevestigd hebben.
Racert. Enige slechte terrein wat ik gedaan heb tot nu toe was stukje kasseien, en toen niet echt op de data gelet ;)

Wat betreft de naafdikte; sensor zit gewoon met een rubber bandje vast, welke verdacht veel op een standaard O-ring lijk. Assortiment O-ringetjes in huis halen, en je moet het ding volgens mij altijd wel gemonteerd krijgen! :winkthumb:

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 15 jun 2017 15:11

havana schreef: 15 jun 2017 14:54 De piepjes als je van de lijn af gaat zijn wel irritant, maar ik kwam er al snel achter dat je dit eenvoudig (en zelfs zonder app) uit kan zetten.
Aha, hoe heb je dat gedaan? Ik heb dat nog niet gevonden en zie vermoedelijk iets over het hoofd :roll: Die piepjes zijn absoluut irritant, zeker als sommige tracks for some reason net naast de weg liggen. Je rijdt wel goed, maar de unit denkt van niet...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2017 15:13

Knop route > Mute

Gebruikersavatar
johan d
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 22 apr 2017 21:10

Gebruikersavatar johan d 15 jun 2017 15:15

croix schreef: 15 jun 2017 15:11 Aha, hoe heb je dat gedaan? Ik heb dat nog niet gevonden en zie vermoedelijk iets over het hoofd :roll: Die piepjes zijn absoluut irritant, zeker als sommige tracks for some reason net naast de weg liggen. Je rijdt wel goed, maar de unit denkt van niet...
Op 1 van de pagina verschijnt "route" onderaan. Als je daarin gaat komt de optie "mute" tevoorschijn..

Die net naast de weg stukken, zij mss opgenomen met een andere minder nauwkeurige (op dat moment) GPS

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jun 2017 15:17

Ja of je hebt wat slordig getekend.... Fijn dat het uit kan. Ik wil geen piepjes en lampjes. Ik wil rust. Nadenken kan ik zelf.

croix
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 feb 2015 10:45

croix 15 jun 2017 15:34

havana schreef: 15 jun 2017 15:17 Ja of je hebt wat slordig getekend.... Fijn dat het uit kan. Ik wil geen piepjes en lampjes. Ik wil rust. Nadenken kan ik zelf.
:like:

bedankt! zo zie je maar, ik dacht 'vooral die route knop niet aanraken, stel dat ik per ongeluk een andere route selecteer' :D

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 15 jun 2017 18:08

Vandaag de eerste gemaakt met navigatie net zoals Havana met 4 datavelden in het Navi scherm. Het was een bekende route voor mij dus mis gereden heb ik niet :-) Is het te doen met dit klein scherm Ja mits je toch wel iets ervaring heb met het navigeren met een fiets computer. Ik denk als je een first timer bent wel effe moet wennen aan de display. Wijk je van de route af wordt je tijdig gewaarschuwd.

Bij Y splitsingen is het goed opletten daar vind ik het scherm toch wel iets onduidelijk.

Het accu verbruik vond ik wel fors 25% over een rit van 2:35 uur.. die 15 uur gaat hij dus never nooit halen.

Het switschen van pagina"s werkt perfect, knopje drukken werkt super.. De pagina's zijn ook goed leesbaar het is even wennen maar is prima te doen.

Al met al tevreden, zaterdag staat een Eifel rit van 6 uur op de planning over een route die me onbekend is, dan kan ik nog meer zeggen over het Navi gedeelte.
YFood !!!

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 15 jun 2017 19:49

Drossie2 schreef: 15 jun 2017 10:13 Hoe zijn de ervaringen hier met de Wahoo speed- en cadanssenor?
Dit weekend tijdens een toertocht in het bos, gaf de Bolt op steile hellingen enkele keren aan dat ik stil stond. Hierdoor overweeg ik een speedsensor te kopen voor mijn mountainbike. Ik lees nu echter dat op oneffen terrein, die sensor niet echt nauwkeurig zou werken.
Ik krijg wel de indruk dat de Bolt net iets minder presteert onder bladerdek als de Garmin 520/800. Verder prima apparaat....

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5107
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jun 2017 21:18

Bij lange ritten soms last dat wisselen naar kaartscherm erg lang duurt, heb idee dat het iets met livetracking oid te maken heeft.
(tekenen van icoontjes van andere mensen, wat je helaas niet kan uitzetten)
Vandaag even getest, begonnen zonder bluetooth koppeling met telefoon.
Tot 235km kon ik direct wisselen van scherm, kaart stond iedere keer binnen 1 seconde in beeld.
Toen heb ik bluetooth aangezet op telefoon (en was hij dus gekoppeld met bolt) direct duurde wisselen naar kaart scherm zo'n 10 seconde en vaak duurde het daarna ook nog eens 10 seconde voordat kaart getekend was.
Ook toen ik bluetooth daarna weer uitzette bleef het traag...

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 15 jun 2017 21:54

Begrijp ik het goed: als je de Bluetooth-koppeling met je telefoon aan hebt staan, krijg je altijd die live-tracking met andere Wahoo-gebruikers op je apparaat? Kun je niet uitzetten? Dat is wel een héle dikke faal.
Vorsprung durch Pedantik

Plaats reactie