Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 23 jul 2020 17:55

stansfield schreef: 21 jul 2020 21:24 Mijn garmin edge 510 begint het nu toch echt te begeven qua touchscreen. Dus tijd voor een nieuwe. Wahoo vind ik qua gebruikersgemak ideaal. Al weet ik niet wat of dat met de garmins van tegenwoordig niet hetzelfde gaat. Ik las in een review van de 530 dat het instellen ook een aardig klusje is. Maar nu is de bolt al wel weer een tijdje oud en de roam vind ik weer wat groot. Is het nu nog wel de moeite waard om een bolt te kopen?
Of is er dan een betere op de markt voor iets onder de 300 euro?
In de wandelgangen hoorde ik dat er najaar 2020 nog een nieuwe Wahoo aankomt. Eentje tussen de Roam en Bolt in.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 23 jul 2020 20:38

Dus even de fiets aan de kant en gaan wandelen in de gangen.
Dirk

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 24 jul 2020 19:13

Net terug van een weekje Vogezen. Prachtige week gehad. Omdat ik niet heel bekend ben in de regio, heb ik een aantal keer de `take me to` optie gebruikt, daarmee kun je terug navigeren naar je beginpunt of naar een willekeurig punt aan te geven in de app. Ik werd over een aantal grind/gravelpaden gestuurd die qua esthetiek niet te overtreffen waren, maar mijn fiets is er niet echt voor gemaakt denk ik.
Valt daar wellicht iets in of op aan te passen ?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 24 jul 2020 19:15

Zeker, gravelbike kopen!

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 24 jul 2020 19:47

:mrgreen:

helaas is het fotootje wat ik heb genomen met mijn telefoon te groot om up te loaden, maar ik zou dn meer aan een Mountainbike denken...

stansfield
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 24 jul 2020 22:04

Brabander schreef: 23 jul 2020 17:55
stansfield schreef: 21 jul 2020 21:24 Mijn garmin edge 510 begint het nu toch echt te begeven qua touchscreen. Dus tijd voor een nieuwe. Wahoo vind ik qua gebruikersgemak ideaal. Al weet ik niet wat of dat met de garmins van tegenwoordig niet hetzelfde gaat. Ik las in een review van de 530 dat het instellen ook een aardig klusje is. Maar nu is de bolt al wel weer een tijdje oud en de roam vind ik weer wat groot. Is het nu nog wel de moeite waard om een bolt te kopen?
Of is er dan een betere op de markt voor iets onder de 300 euro?
In de wandelgangen hoorde ik dat er najaar 2020 nog een nieuwe Wahoo aankomt. Eentje tussen de Roam en Bolt in.
Dat zou wel precies zijn wat ik zoek en het najaar is ook nog goed te overzien hoe lang dit nog duurt. Nog een bron hierbij?

mumares
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 apr 2012 18:41

mumares 25 jul 2020 15:47

Smultie schreef: 15 jul 2020 19:34
mumares schreef: 15 jul 2020 13:21
Smultie schreef: 15 jul 2020 10:41 Wat gaat er fout @mumares?
Extreem lage vermogens, ook al lukt kallibreren perfect.
Als ik echt hard doortrap, lijken de waarden me wel correct.
Kan perfect aan Powermeter (4iii) zelf liggen, maar vond het wel toevallig.

Batterij even vervangen en zien als het daarmee is opgelost. Ze zouden bij het releasen van firmware best wel eerst melding maken van wat de update zou moeten oplossen.
Hhm, hier geen rare getallen.
Wel lage wattages, maar dat ligt meer aan mijn benen :)
Heb de batterij er even omgekeerd ingestopt voor 10 seconden en het is gefixt.
Lag dus niet aan Wahoo.

Jeecee
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2020 16:26

Jeecee 29 jul 2020 13:08

Ik wordt er niet goed van. Na veel problemen te hebben gehad met live tracking, heeft dit een tijd goed gewerkt. Vanmorgen gefietst en vervolgens weer veel problemen met de Wahoo Bolt. Live tracking werkt weer niet, rit is niet te zien in de rittengeschiedenis, geen upload naar Strava en steeds melding dat er geen telefoongesprekken ontvangen kunnen worden.
Bijna dagelijks updates en de problemen lijken alleen maar groter te worden. Wie herkent bovenstaande problemen ook?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 29 jul 2020 13:20

Trines schreef: 23 jul 2020 11:18
Trines schreef: 07 jul 2020 19:07
havana schreef: 07 jul 2020 18:44 Nee dat is niet normaal. De mijne is bijna 3 jaar en de accu gaat nog makkelijk 12 uur mee.

De knoppen laten wel los maar dat is met een beetje secondelijm gewoon te fixen.
Bedankt voor je reactie. Ik had verkeerd gekeken. Mijn bolt is in augustus ook 3 jaar oud. Geen 2 jaar dus. Maar als ik jou zo hoor moet ook dan de batterijduur nog veel langer zijn. Van loslatende knopjes heb ik overigens geen last. Valt die batterij nog onder garantie?
Nog ff en follow-up op mijn bericht.
Ik heb wahoo gemaild over deze kwestie en ze konden aan mijn battery-logs zien (geen idee hoe ze dat kunnen) dat mijn batterij inderdaad veel power had verloren.
omdat hij uit de garantie was en ze vonden dat dit toch te snel was hebben ze mij aangeboden om een nieuwe bolt of roam te bestellen met 40% korting.
Ik heb mijn eigen bolt nog kunnen verkopen voor 100 euro en kon zodoende een nieuwe roam bestellen die mij netto dus iets meer dan 100 euro heeft gekost.
Goede service van wahoo!!!
Dus iemand koopt jouw bolt met een slechte batterij voor 100 euro? Was hij op de hoogte van die batterij?

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 29 jul 2020 13:46

NuitKor schreef: 29 jul 2020 13:20
Trines schreef: 23 jul 2020 11:18
Trines schreef: 07 jul 2020 19:07

Bedankt voor je reactie. Ik had verkeerd gekeken. Mijn bolt is in augustus ook 3 jaar oud. Geen 2 jaar dus. Maar als ik jou zo hoor moet ook dan de batterijduur nog veel langer zijn. Van loslatende knopjes heb ik overigens geen last. Valt die batterij nog onder garantie?
Nog ff en follow-up op mijn bericht.
Ik heb wahoo gemaild over deze kwestie en ze konden aan mijn battery-logs zien (geen idee hoe ze dat kunnen) dat mijn batterij inderdaad veel power had verloren.
omdat hij uit de garantie was en ze vonden dat dit toch te snel was hebben ze mij aangeboden om een nieuwe bolt of roam te bestellen met 40% korting.
Ik heb mijn eigen bolt nog kunnen verkopen voor 100 euro en kon zodoende een nieuwe roam bestellen die mij netto dus iets meer dan 100 euro heeft gekost.
Goede service van wahoo!!!
Dus iemand koopt jouw bolt met een slechte batterij voor 100 euro? Was hij op de hoogte van die batterij?
Jazeker. Stond netjes in de advertentie vermeld. En zo slecht is 6 uur nou ook weer niet. Alleen voor mij niet voldoende. Als je ritjes van 2-3 uur maakt is het ruim voldoende. 100 euro is dan ook zeker niet de hoofdprijs die ik ervoor gevraagd heb.

Gebruikersavatar
Brabander
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mar 2012 18:15
Contact

Gebruikersavatar Brabander 29 jul 2020 22:00

stansfield schreef: 24 jul 2020 22:04
Brabander schreef: 23 jul 2020 17:55 In de wandelgangen hoorde ik dat er najaar 2020 nog een nieuwe Wahoo aankomt. Eentje tussen de Roam en Bolt in.
Dat zou wel precies zijn wat ik zoek en het najaar is ook nog goed te overzien hoe lang dit nog duurt. Nog een bron hierbij?
Nee dit was enkel een mondelinge toezegging van een vertegenwoordiger. Online kan ik hier helaas ook nog niets over vinden. Zijn toezegging van vernieuwde Bolt klopte in ieder geval (de Stealth). Hopelijk de tussenvariant ook!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 30 jul 2020 11:13

Gisteren weer een rondje gedaan met de livetracking aan.
Ik kreeg geen commentaar aan het begin van de rit dus ik dacht dat het werkte.
En dat deed het ook.
Echter toen ik halverwege tijdens een pauze op mijn app keek leek het er op dat mijn ritje dus niet goed getrackt had, mijn p0sitie op de app lag iets van 35 km noord-westelijker.
Toen ik thuis was heb ik op de live-tracking gekeken op de telefoon van mijn vrouw en daar zag ik dat alles goed te volgen was tot aan mijn pauze en daarna niet meer.
Dit was de vorige keer dus ook zo.
Het probleem zit hem dus in de langere pauzeringen van de Bolt.

Plaats reactie