Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 17 jul 2020 13:48

Als ik een ritje heb geladen met een paar klimmetjes er in, tijdens de rit naar de 'klim pagina' ga, zie ik daar een vlakke lijn, moet deze lijn niet de heuvels aangeven?
En hoe kan ik dit dan instellen?

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 493
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 17 jul 2020 14:45

Als er een hoogteprofiel in je gpx bestand zit wel.
Als dat er niet in zit kun je bv je gpx uploaden op www.judise.nl en dan weer exporteren en met hoogteprofiel aanvinken.

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 21 jul 2020 21:24

Mijn garmin edge 510 begint het nu toch echt te begeven qua touchscreen. Dus tijd voor een nieuwe. Wahoo vind ik qua gebruikersgemak ideaal. Al weet ik niet wat of dat met de garmins van tegenwoordig niet hetzelfde gaat. Ik las in een review van de 530 dat het instellen ook een aardig klusje is. Maar nu is de bolt al wel weer een tijdje oud en de roam vind ik weer wat groot. Is het nu nog wel de moeite waard om een bolt te kopen?
Of is er dan een betere op de markt voor iets onder de 300 euro?

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 22 jul 2020 09:14

Ik rij zelf met een Bolt. Een jaar of twee nu.
Op zich ben ik niet zwaar ontevreden, maar ik zou niemand aanraden momenteel een Bolt te kopen.

Ik vind de kwaliteit van de software-updates het laatste halfjaar niet goed. Tot begin dit jaar nooit problemen mee gehad, maar laatste tijd telkens (relatief kleine) bugs die uiteindelijk wel weer worden opgelost. Zoals de nauwelijks werkende live tracking op dit moment.

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 22 jul 2020 09:36

Is er dan al enig zicht op een opvolger voor de bolt? Of is Garmin toch wel weer een stuk beter dan wahoo op dit moment?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 jul 2020 11:38

Die live tracking was een tijd stuk. Een maand geleden of zoiets deed het het weer. Nu, afgelopen maandag, vroeg mijn vrouw hey had je tracking niet aangezet? Ja, niets gezien? Nee...
Dinsdag ochtend zegt ze, leuk man, ik kreeg om 02.00 in de nacht een email van Wahoo dat je bent gaan fietsen, link was wel per middernacht verlopen. Te laat en onbruikbaar dus.
Het blijft onbetrouwbaar, al lijkt nu het probleem bij de mailserver te liggen die de automatische emailtjes te laat verzendt.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 22 jul 2020 11:50

Ik zou willen dat ze nu eindelijk de livetrack functie weer eens zouden herstellen. Gisteren nadat ik 1 kilometer had gefietst even gestopt om een linkje naar huis te sturen. Dat doe ik altijd via Whatsapp (toch veel makkelijker dan email). Bij thuis komst bleek dat vanaf het punt dat de link is verstuurd er geen route meer wordt weergegeven. Alleen de eerste kilometer, vanaf de start van de rit is geregistreerd. Van het weekend had halverwege de rit de link naar huis verstuurd, maar ook daar bleek alleen de rit voor het versturen van de link is geregistreerd. Het verdere verloop van de rit wordt niet meer opgenomen voor de livetrack, wel wordt de gehele rit normaal opgenomen.

Dus het niet functioneren van de livetrack functie ligt niet aan de emailserver. De fout ligt bij Wahoo, die, gezien de vele opmerkingen/klachten in de Googlegroep, maar niet willen snappen dat ze er iets aan moeten doen.

Een paar maanden (april) geleden aan de lijve ondervonden hoe belangrijk het kan zijn voor het thuisfront om te weten waar je uithangt. Ik kwam na een onfortuinlijke val (waar ik mij niets van herinner) met een hersenschudding, drie gebroken ribben, gebroken sleutelbeen en een gebroken bekken in het ziekenhuis terecht.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 22 jul 2020 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 22 jul 2020 11:57

Hoewel ik het eens ben met de kritiek van Rubik zou ik de Bolt abosluut zo weer kopen. Ik heb 'm ruim twee jaar en ik ben nooit gegevens kwijt geraakt. Ik heb 1x een reset moeten doen bij een route van meer dan 200km maar na de reset kon ik gewoon verder met de route en waren alle gegevens bewaard. De batterij duur is nog steeds ruim 10 uur schat ik op basis van ritten van ongeveer 6 uur, zeker als je een beetje zuinig bent met de verlichting. Het formaat is lekker klein en toch heb ik 4 datavelden als ik een route volg. De onderliggende kaart is een bonus. Voor deze Bolt altijd lijntjes gevolgd op verschillende Garmins en met de onderliggende kaart rijd je veel minder fout. Routes laden is fluitje van een cent en kan op verschillende manieren (tot aan het klikken van een bestand in email bijlage). En dan was ie toen ik 'm kocht ook nog eens een onder de 200 euro wat 'm goedkoop maakte tov vergelijkbare Garmins

Erg teverden dus met als kanttekening wat Rubik zegt. Maar die waar ik 'm voor heb (route en data opslaan) heeft ie me nog nooit in de steek gelaten
It is not a lie if you believe it...

Smultie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jun 2015 12:02

Smultie 22 jul 2020 21:38

gandalf schreef: 22 jul 2020 11:57 Het formaat is lekker klein en toch heb ik 4 datavelden als ik een route volg. De onderliggende kaart is een bonus.
Haha, had het hier eergisteren nog met een vriend over dat ik het jammer vond dat ik maar 2 velden had op de kaart-pagina..

Thanks man, dit maakt het een stuk minder ergerlijk om continue op de kaart-pagina te blijven!

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 23 jul 2020 10:01

Smultie schreef: 22 jul 2020 21:38
Thanks man, dit maakt het een stuk minder ergerlijk om continue op de kaart-pagina te blijven!
:like: You're welcome. Was voor mij 1 van de grootste ergenissen bij de verschillende Edge versies. En is volgens mij nog steeds niet gefixt
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 23 jul 2020 10:45

Nee nog niet veranderd bij de Edge's, maar wel mogelijk om 4 datavelden te tonen mbv een iq app.

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 23 jul 2020 11:18

Trines schreef: 07 jul 2020 19:07
havana schreef: 07 jul 2020 18:44 Nee dat is niet normaal. De mijne is bijna 3 jaar en de accu gaat nog makkelijk 12 uur mee.

De knoppen laten wel los maar dat is met een beetje secondelijm gewoon te fixen.
Bedankt voor je reactie. Ik had verkeerd gekeken. Mijn bolt is in augustus ook 3 jaar oud. Geen 2 jaar dus. Maar als ik jou zo hoor moet ook dan de batterijduur nog veel langer zijn. Van loslatende knopjes heb ik overigens geen last. Valt die batterij nog onder garantie?
Nog ff en follow-up op mijn bericht.
Ik heb wahoo gemaild over deze kwestie en ze konden aan mijn battery-logs zien (geen idee hoe ze dat kunnen) dat mijn batterij inderdaad veel power had verloren.
omdat hij uit de garantie was en ze vonden dat dit toch te snel was hebben ze mij aangeboden om een nieuwe bolt of roam te bestellen met 40% korting.
Ik heb mijn eigen bolt nog kunnen verkopen voor 100 euro en kon zodoende een nieuwe roam bestellen die mij netto dus iets meer dan 100 euro heeft gekost.
Goede service van wahoo!!!

Plaats reactie